Misstänkt webbutik i hetluften

Permalänk
Medlem

Lite intressant fakta!

http://nyhetsrum.pricerunner.se/viktig-information-om-playzon...

"Jag var i butiken igår. Om de tänker driva den vidare så blir jag förvånad… Det skriker företagsplundring lång väg. Inga nya produkter inne och mycket lite andra produkter i butiken. Själv gick jag till Media Markt och utnyttjade deras lägsta pris garanti. Dom var inte överlyckliga men matchade priset enl alla regler, Heja Media Markt."

"Lade en beställning igårkväll och såg sedan den här tråden. Kändes inget vidare så jag bad en anhörig, som jag ställde ut en fullmakt till, att åka dit. Det visade sig inte vara några problem, han fick med sig vad jag beställt."

"Koff: Bor i Kalmar, prisgaratin kunde dom inte protestera mot då Playzone oxå ligger där. Media Markt i Kalmar har satt ner sin PS3 till 2990:-, dom har sålt MASSOR…"

"#micke - mars 4th, 2009 - 16:51

jag bor i kalmar och har beställt en ps3a har inte hänt någonting förutom att pengarna är dragna! ska cykla bort till affären nu!!

#micke - mars 4th, 2009 - 17:59

är tillbaka har varit i playzone i kalmar och fått min konsoll med valfritt spel! så för alla er som är oroliga, det verka vara lungt och inget att oroa sig för. alla får nog sina produkter som är beställda."

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut det där, dock tvekar man ju ändå. Hade jag bott nära Kalmar hade jag inte tvekat att åka dit och köpt ett PS3 i butik / hämtat ut de i butik. Men kliar i köpfingret ändå att slå till på deras hemsida på ett PS3. Men har ju ingen större lust o bli av med 3000kr heller om det går så illa. Verkar ju som sagt lite lurt ändå.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
skulle också köpa från media markt

Off topic: förstår inte hur onoff,siba och elgiganten kan hålla igång =/ konkurrens är bra men enligt mig kan onoff och elgiganten lika gärna gå och lägga sig under en gran i skogen

Que? EG är ju dom som alltid går under alla andra, MM är inte alls lika snabba med att gå med på detta. Men man måste komma ihåg att detta inte är något annat än en förlust affär för alla parter. Köper man in något som man sedan tar mindre för så går man back, så enkelt är det. EG och MM kan utan problem göra detta eftersom det får folk att komma till deras butik och då säkerligen handla mer när de väl är där, det kallas ibland för "lock priser" och är inget annat än en ren förlust på den varan. Ett litet bolag som Playzone och framför allt med ägare som redan har haft problem med pengar kan inte klara av att köra med dessa "lock priser", de kommer att gå i konkurs innan de ens hunnit starta upp verksamheten. Nej allt tyder på att detta är ytterliga en bluff och jag är 99% säker på att så är fallet men som sagt detta är än så länge bara spekulationer, först nästa vecka vet vi med säkerhet hur det förhåller sig.

Till er som bor i närheten och inte redan beställt från Playzone är mitt råd att köpa produkten från MM eller EG (eller vilken annan seriös butik som helst som har samma garanti, själv hade jag valt EG dock) innan dom upptäcker sitt fel. Finns inte en chans att dom kommer gå med på det här om de upptäcker att priset är Internet baserat, det kan jag sätta en hel del pengar på. Visserligen så kan detta innebära att de på sikt tar bort prisgarantin men jag vill ändå uppmana folk till att handla från ställen som man vet är seriösa istället för att chansa på att man har tur här.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

kan inte någon testköpa därifrån för att se ifall det är bluff eller inte? *evil eye*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Det finns folk som lämnat ut sina kreditkorts uppgifter till Playzone även när dom läst alla skriverier... det är korkat.
Jag menar även om man kanske kan få tillbaka pengarna när man betalar med kreditkort så kan ju dom eventuella bedragarna använda dina kreditkortsuppgifter

Vill bara passa på och upplysa om att återbetalningsskydd gäller just KREDITKORT. Inte att föväxlas med ett BETALKORT med Visa eller MasterCard-logga.

Får du en faktura på dina köp har du ett krditkort. Dras pengarna direkt från ditt konto har du ett betalkort och inget skydd.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
skulle också köpa från media markt

Off topic: förstår inte hur onoff,siba och elgiganten kan hålla igång =/ konkurrens är bra men enligt mig kan onoff och elgiganten lika gärna gå och lägga sig under en gran i skogen

faktum är att elektronikbranschen har gått sämre (15-20%) sedan i höstas och det sägs att onoff är den som kommer att ryka först (artikel på idg.se).

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

http://www.121.nu/onetoone/foretag/playzone-europe-ab

Playzone Europe AB
Org.nummer: 556653-4524 Bolagsform: Aktiebolag

Styrelseledamot: Karlsson, Arvid Erik Christer
Registreringsår: 2004

F-Skatt: Registrerad läs mer

BESÖKSADRESS
N. Långg. 5
392 32 Kalmar
Kalmar län
Visa på karta

http://www.allabolag.se/5566534524

Det där är inga bra siffror. Har inte exakta siffror för senast inlämnade årsredovisning, men för de tre åren innan det har de haft följande större poster i årsredovisningen (jämför kostnaderna med omsättningen så förstår ni själva att man inte kan sätta ned priser så mycket som de gör):

Nettooms 06/07: 4678 tkr, 05/06: 3813 tkr, 04/05: 4541 tkr.
Varukostn 06/07: -3856 tkr, 05/06: -3032 tkr, 04/05: -3 656 tkr.
Övr ext k 06/07: -465 tkr, 05/06: -432 tkr, 04/05: -680 tkr.
Personalk 06/07: -366 tkr, 05/06: -354 tkr, 04/05: -134 tkr.

"Kompisen var nyss i butiken i kalmar och köpte 2 st för 6000:- de hade ca 10 spel man fick välja mellan.
Men som sagt kanske de säljer några billigt för att få upp förtroendet sedan när de har massa odrar och pengar inne så bor de plötsligt i turkiet"

PS3 för 2990 på mediamarkt --> http://web.telia.com/~u52702591/temp/ps3_mediamarkt.JPG

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Jag såg en annons från Playzone i en tidning, tror det var Metro eller annat, på en halv eller helsida. Har svårt att tro att företaget lägger 20.000:- på en sån annons följt av att dom är scammers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inanimate
Jag såg en annons från Playzone i en tidning, tror det var Metro eller annat, på en halv eller helsida. Har svårt att tro att företaget lägger 20.000:- på en sån annons följt av att dom är scammers.

Citat:

Av Danski @ Webmaster Network
Måste bara nämna en sak i det hela. Eftersom företaget har 5 års historik utan några anmärkningar hos tidigare ägaren så är där en mycket bra kreditvärdighet.

Detta gör att de utan problem kan få 30 dagars faktura på annonser, produkter, abonnemang etc och så klart även hyreskontrakt.

Om de sedan väljer att betala detta eller inte får vi se när det förfaller. Men tills dess kan de leverera produkter till en del kunder som företaget ändå köpt mot faktura.

Så ja, det är rätt enkelt att lägga ut pengar man inte har om man kan använda någon annans förtroende för att få det på faktura/kredit.

Permalänk
Avstängd

Finns flera som fått sina konsoller så sluta gnälla och köp.

De som fortfarande är paranoida kan köra hemleverans från MediaMarkt.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Finns flera som fått sina konsoller så sluta gnälla och köp.

De som fortfarande är paranoida kan köra hemleverans från MediaMarkt.

Men är det någon som fått leverans via post? Eller åtminstone fått ett kollinummer från Playzone? Jag tillhör en av dem som beställde innan jag såg alla varningar, pengarna är dragna och ordern står som levererad, alltså att den ska ha lämnat butiken/lagret. Jag har 73 mil enkel till Kalmar så det är omöjligt för mig att ta mig dit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
Lite intressant fakta!

#micke - mars 4th, 2009 - 17:59

är tillbaka har varit i playzone i kalmar och fått min konsoll med valfritt spel! så för alla er som är oroliga, det verka vara lungt och inget att oroa sig för. alla får nog sina produkter som är beställda."

[/B]

Låtar JÄVLIGT skumt, då jag var i butiken kl. 17.10 och då hade de inte en enda konsol inne överhuvudtaget!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Funderar på köpa tv och playstation 3 . såg att man kan betala genom avbetaling. då får man ju hem varorna innan man behöver pröjsa något.

Ett tips beställ era grejer via avbetaling och sedan första fakturar dycker upp så betala allt på en gång

http://www.playzone.se/shop_info_finance.asp#s3

Exakt vad tjänar du på detta? Även om du inte får någon vara har du skulden till lånföretaget kvar, med andra ord får du betala för varan även om du inte får någon. Det är inte Playzone som lånar ut pengar utan ett externt företag som betalar in pengarna til Playzone och sedan lånar dig dessa pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Vill bara passa på och upplysa om att återbetalningsskydd gäller just KREDITKORT. Inte att föväxlas med ett BETALKORT med Visa eller MasterCard-logga.

Får du en faktura på dina köp har du ett krditkort. Dras pengarna direkt från ditt konto har du ett betalkort och inget skydd.

Vänta Nu stämmer det här??. Det var intressant, jag kan slå vad om att de flesta då har betalkort med Visa exempelvis.

I Tidningarna har inget nämnts om det, där har det bara stått att tex om du betalar din Resa med Visa så har du återbetalningsskydd. Är detta fel då??

Är det någon som kan hjälpa till att reda ut detta?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Känns lite suspekt, återstår att se.

Lite synd att man inte bor närmare Kalmar.
Om någon känner för att vara hygglo och dra över till MediaMarkt och köpa en konsol mot lite betalning så skicka gärna iväg ett PM.

Angående återbetalningsskyddet, informationen som jag fick under hela rabbalden med Kameraexpern var att det är VISA (i mitt fall) som går in och kräver tillbaks pengar från Playzones.se bank, och det blir sedan en dispyt mellan Playzone och deras bank. Hur pass mycket den informationen stämmer vet jag inte.

Det gick också snack om att det var skillnad beroende på vilken bank man hade, Länsförsäkringar i detta fall fixade tillbaks pengarna direkt efter att 1 månad hade gått efter köpet.

Återstår väl att se om detta är seriöst eller inte.

Permalänk
Medlem

Min teori hur det kan vara:

1. Den fysiska butiken är en fasad, där kränger man enligt annonspriserna, även om de går back så är det ju förhållandevis få som shoppar där. En liten smäll dem helt enkelt får ta bara för att hålla igång längre.

2. Webplatsen är scam, där lockar man folk från hela landet att förskottsbetala som inte kan åka till kalmar, väntar tills man har fått in en massa pengar, sedan avvecklar man och drar.

Att man säljer i den fysiska butiken kan vara för att få folk å va lugna, ELLER så är det folk från det företaget som sprider falsk info i div. trådar. Är ju ingen omöjlighet att dem har bra koll på forumen. Företaget har nyss bytt ägare vilket talar för att det kan vara en bluff. Sedan har dem gått ekonomiskt kass i flera år, säkert därför det sålt, billigt, till en ny ägare som skaffar sig ett par målvakter och kör en "kameraexperten".

Kom gärna med synpunkter.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inanimate
Jag såg en annons från Playzone i en tidning, tror det var Metro eller annat, på en halv eller helsida. Har svårt att tro att företaget lägger 20.000:- på en sån annons följt av att dom är scammers.

Företag betalar vanligtvis med faktura, alltså har dom 30 dagar på sig innan Metro börjar bli oroliga. Det har ju hänt förut att blufföretag fixat annonser i både tidningar och på stan.

Som flera redan skrivit, det är fortfarande mest troligt att det är en bluff. Några PS3:or sålda i butiken väger inte tyngre än alla varningssignaler. Är det verkligen värt att riskera 3000kr för att spara några hundralappar?

Permalänk
Medlem

seriöst, ja hade fan kunnat betala nån nåra hundra extra för att köpa en på media markt åt mej å skickat..

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Som skoj å jämnföra lite

på webhallen tar dom för ett ps3 3989:-

och på playzone tar dom 2995:- man kanske skulle skicka iväg ett mail till webhallen å kolla om dom kanske ska sänka priset lite

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Gör det fan, för om någon butik kör billigt så får ju dom andra hänga på lite. ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

fysiska butiken kan vara ok men webbutiken hade jag aldrig betalat in en krona i förskott..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vänta Nu stämmer det här??. Det var intressant, jag kan slå vad om att de flesta då har betalkort med Visa exempelvis.

I Tidningarna har inget nämnts om det, där har det bara stått att tex om du betalar din Resa med Visa så har du återbetalningsskydd. Är detta fel då??

Är det någon som kan hjälpa till att reda ut detta?

Det verkar vara rätt oklart hur bankerna egentligen sköter det, men så som jag förstått det (och konsumentombudsmannen (?) sagt) så är det Kreditkort du är skyddad med. Som du säger har nog de flesta "betalkort" (Debit Card på engelska: http://en.wikipedia.org/wiki/Debit_card).

Sen har vissa, som påstått att de har bankkort, fått tillbaka pengar ändå av sin bank när t.ex. Datorbutiken gick omkull (innan kronofogden började betala ut).

Angående avbeställningsskyddet (om det var det du menade) på resor så är det något Visa har förhandlat fram (kanske tillsammans med någon bank). Exempel http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Komplet... . I den kategorin (kolumnen till vänster) står ej fler saker utan det är just resor som nämns.

Visa signatur

g++

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Det verkar vara rätt oklart hur bankerna egentligen sköter det, men så som jag förstått det (och konsumentombudsmannen (?) sagt) så är det Kreditkort du är skyddad med. Som du säger har nog de flesta "betalkort" (Debit Card på engelska: http://en.wikipedia.org/wiki/Debit_card).

Sen har vissa, som påstått att de har bankkort, fått tillbaka pengar ändå av sin bank när t.ex. Datorbutiken gick omkull (innan kronofogden började betala ut).

Angående avbeställningsskyddet (om det var det du menade) på resor så är det något Visa har förhandlat fram (kanske tillsammans med någon bank). Exempel http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Komplet... . I den kategorin (kolumnen till vänster) står ej fler saker utan det är just resor som nämns.

Tack Rhino för det svaret, bringade lite klarhet i frågan iaf

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Låtar JÄVLIGT skumt, då jag var i butiken kl. 17.10 och då hade de inte en enda konsol inne överhuvudtaget!

Jo fast tiden där stämmer ej. Det är på pricerunners forum han har postat och skriver då att han var i butik strax efter kl. 10

Verkar ändå lurigt. Vi får se om folk som beställt via nätet börjar få sina prylar.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

såg en annons i metro för playzone idag :S

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
såg en annons i metro för playzone idag :S

Tror inte du var ensam om det..

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Ni har inte tänkt att stöldgods kan säljas?

Eller att de gör liknande som det här: http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Jäklar vilken rövarhistoria! Att han vågade. Han använde ju sin vanliga mail. Undrar vad som hände med snubben sen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yarre_k
Dem drar ursäkten "Endast kortköp pga systemfel"
Det luktar skojjare över det hela.
Har man systemfel är det kreditköp som stoppas inte vanlig fakturering som man kan sköta manuellt för hand.

Precis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Riktigt oprofessionell design på sidan, stavfel överallt, ofta helt irrelevant information, ibland i stor röd text. Alldeles nyss ny ägare, orimliga priser, "systemfel", första april - de som beställer kan ju glädja sig över att få en lektion i Livets Hårda Skola iaf.

Lektionen är att inte lita på vad folk säger på internet och agera efter det. I stället för att jaga hundralappar, så tänk. Lita inte heller på alla oss som säger att det är en scam - tänk själva, tänk objektivt. Ni kommer komma fram till samma sak.

Vart tog det sunda förnuftet vägen? Fick man inte för längesen lära sig att varor som säljs uppenbart för billigt är en bluff? Hur många gånger har man inte hört talas om folk som köpt/beställt prylar till superbilliga priser, men den aldrig fått dem, fått fel eller fått trasig? Har folk slutat tänka?

För övrigt handlar jag nästan alltid på nätet med utgångpunkten att jag kan bli blåst. Väger alltid in den aspekten för köp. Är det värt det? Har jag råd med det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vänta Nu stämmer det här??. Det var intressant, jag kan slå vad om att de flesta då har betalkort med Visa exempelvis.

I Tidningarna har inget nämnts om det, där har det bara stått att tex om du betalar din Resa med Visa så har du återbetalningsskydd. Är detta fel då??

Är det någon som kan hjälpa till att reda ut detta?

En resa ja. Det är en helt annan grej. I nästan alla kort, med eller utan kredit, så ingår såna där resegarantier osm en del av korttjänsten. Men något generellt skydd vet jag inte om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
Min teori hur det kan vara:

1. Den fysiska butiken är en fasad, där kränger man enligt annonspriserna, även om de går back så är det ju förhållandevis få som shoppar där. En liten smäll dem helt enkelt får ta bara för att hålla igång längre.

2. Webplatsen är scam, där lockar man folk från hela landet att förskottsbetala som inte kan åka till kalmar, väntar tills man har fått in en massa pengar, sedan avvecklar man och drar.

Att man säljer i den fysiska butiken kan vara för att få folk å va lugna, ELLER så är det folk från det företaget som sprider falsk info i div. trådar. Är ju ingen omöjlighet att dem har bra koll på forumen. Företaget har nyss bytt ägare vilket talar för att det kan vara en bluff. Sedan har dem gått ekonomiskt kass i flera år, säkert därför det sålt, billigt, till en ny ägare som skaffar sig ett par målvakter och kör en "kameraexperten".

Kom gärna med synpunkter.

Amen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drnisse
Om det är så att detta är helt seriöst hur kommer Sweclockers att be om ursäkt för att dom hänger ut dom på ett väldigt stort forum ?

Eller det är helt OKEJ för er att hänga ut en firma som är seriös och erbjuder sina kunder ett ruggigt bra pris, bara för att det är för billigt enligt många.

Utöver Edins svar kan jag tillägga att det ska till betydligt mer än extremt bra priser för att vi ska uppmärksamma en misstänkt butik. Ofta får vi dessutom reda på saker vi av olika skäl inte kan publicera, som stärker misstankarna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vänta Nu stämmer det här??. Det var intressant, jag kan slå vad om att de flesta då har betalkort med Visa exempelvis.

I Tidningarna har inget nämnts om det, där har det bara stått att tex om du betalar din Resa med Visa så har du återbetalningsskydd. Är detta fel då??

Är det någon som kan hjälpa till att reda ut detta?

Skrev till min bank och frågade, det svar jag fick var till länken nedan, och är en försäkring som If och Handelsbanken har, verkar vara så att det ligger på bankkortsutfärdaren, m.a.o Banken som ger sådana garantier/försäkringar, efter läst lite på Visas sida.
Jag har ett betalkort och inte ett kreditkort, och det verkar endast gälla vid rosor och boende vid resor.

http://w1.if.se/handelsbanken

Edit; tack till den som tog upp detta, trodde faktiskt att alla köp gällde även mig med betalkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
Min teori hur det kan vara:

1. Den fysiska butiken är en fasad, där kränger man enligt annonspriserna, även om de går back så är det ju förhållandevis få som shoppar där. En liten smäll dem helt enkelt får ta bara för att hålla igång längre.

2. Webplatsen är scam, där lockar man folk från hela landet att förskottsbetala som inte kan åka till kalmar, väntar tills man har fått in en massa pengar, sedan avvecklar man och drar.

Att man säljer i den fysiska butiken kan vara för att få folk å va lugna, ELLER så är det folk från det företaget som sprider falsk info i div. trådar. Är ju ingen omöjlighet att dem har bra koll på forumen. Företaget har nyss bytt ägare vilket talar för att det kan vara en bluff. Sedan har dem gått ekonomiskt kass i flera år, säkert därför det sålt, billigt, till en ny ägare som skaffar sig ett par målvakter och kör en "kameraexperten".

Kom gärna med synpunkter.

Låter mycket rimligt, verkar som att man får se upp med flera sådana här fall i framtiden, och betala vid leverans.

Permalänk
Medlem

Något nytt i kikaren om detta? ej hört nåt på länge?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |