Intel Core i7 nu i bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Intel Core i7 nu i bärbara datorer

Tillverkaren Eurocom lanserar en dator med Intel Core i7 Extreme och 1,5 TB hårddisk. Men det handlar inte om en stationär dator, utan om en bärbar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En sådan hade ju inte vart fel om den kosta 10 000

Permalänk
Medlem

25.000 kanske

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

kommer finnas på nästa önskelista

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

35 000 och uppåt kommer en sådan att kosta.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska tro... möjlighet till dubbla grafikkort i SLi, RAID-5 som kräver 3 hårddiskar/SSD, inbyggd UPS (dubbla batterier?) osv.. HUR SKA ALLT FÅ PLATS och samtidigt kallas bärbar!? Låter mer som släpbar

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ful som stryk, väger bly.
Varför?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Och nu kommer folk som aldrig förstått skillnaden mellan en stationär och laptop börja skriva och gnälla utan att se användsningsområdet för den specifika saken

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Wohoo! Mitt första tips blev en nyhet

Har en likadan med 775 socket, men nu börjar det bli dags för en uppgradering. Har man väl börjat med såna här "släpbara" laptops är det väldigt svårt att sluta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Vet inte vad jag ska tro... möjlighet till dubbla grafikkort i SLi, RAID-5 som kräver 3 hårddiskar/SSD, inbyggd UPS (dubbla batterier?) osv.. HUR SKA ALLT FÅ PLATS och samtidigt kallas bärbar!? Låter mer som släpbar

Jag förstår inte ens hur det kan få plats i en släpbar
i7 är ju inte helt kalla, och TRE diskar som sagt (2.5"?), rejält grafikkort om inte två, fyra minnesplatser... Eh, magi?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Discokungen

Inbyggd UPS? I en bärbar dator? Awesome som fan!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

UPS som skyddar när batteriet är på väg att ta slut? Batteribackup för batteriet? Låter minst sagt lite konstigt. Har den dubbla batteripaket?

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag förstår inte ens hur det kan få plats i en släpbar
i7 är ju inte helt kalla, och TRE diskar som sagt (2.5"?), rejält grafikkort om inte två, fyra minnesplatser... Eh, magi?

Det råder lite förvirring ännu om exakt vad den kommer innehålla..

Men helt säkert INTE fyra minneskortplatser. Max tre och upp till 12GB INTE 16GB.. Eurokom listar den själva med endast två minneskortplatser och 8GB Förmodligen är det det som stämmer:

http://news.softpedia.com/news/CeBIT-2009-Clevo-Showcases-Its...

Återigen.. jag sitter ju själv på en nästan likadan, (se signatur) och jag kan ju bara hålla med om att det känns nästan som magi när man använder den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Illuwatar
UPS som skyddar när batteriet är på väg att ta slut? Batteribackup för batteriet? Låter minst sagt lite konstigt. Har den dubbla batteripaket?

Japp ett fjuttigt batteri som räcker ca 2min för att spara filer etc.

Permalänk
Medlem

Garanterat svindyr, +35.000 kr
Garanterad batteritid = 10 minuter
Garanterat varm
Garanterat tung
Garanterat ful
Garanterat osäljbar
Garanterat sålda = 2 st á lågkonjuktur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opA
Garanterat svindyr, +35.000 kr
Garanterad batteritid = 10 minuter
Garanterat varm
Garanterat tung
Garanterat ful
Garanterat osäljbar
Garanterat sålda = 2 st á lågkonjuktur

Garanterat onödigast kommentar hittills..

Permalänk
Medlem

Haha... Undrar om man kan ha den i knät?
"Förvars på ej värmekänsligt underlag, exempelvis spisen."

Men man ska väl se det som positivt att kraftiga komponenter letar sig in i bärbar-marknaden.
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Förstår inte riktigt varför man använder GTX280M eftersom det lär få pisk av det som ATI har att erbjuda. I övrigt en tämligen meningslös produkt enligt mig men det finns köpare till det mesta.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

"under 5,5 kilo". Modellen är 40 centimeter bred och fem centimeter tjock.

Den är ju inte bärbar för fem öre! Man får säkert en motivlackad skottkärra med på köpet för att kunnaflytta den. 40cm är löjligt stort, går ju inte ens ner i en normal ryggsäck.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Häftig släpbar maskin! Perfekt för stenrika lan-nissar, antar jag

Hade man pengarna och inget bättre att göra av dom så varför inte?

Det lär väl dyka in folk som anser att "man inte ska spela på bärbara datorer" och annat... hur som, fet maskin även om jag inte skulle vilja ha den...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Ja hade man pengarna till en så skulle jag lätt köpa en och ha på LAN.

Och ja, folk som whinar över att den inte går att bära, hur lite muskler har ni egentligen. Visst går den att bära men den är bara inte lika lätt som en vanlig bärbar att flytta runt. MYCKET enklare än en stationär dock.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opA
Garanterat svindyr, +35.000 kr
Garanterad batteritid = 10 minuter
Garanterat varm
Garanterat tung
Garanterat ful
Garanterat osäljbar
Garanterat sålda = 2 st á lågkonjuktur

Asus modell med c2d + 4870x2 kostar 35K denna lär minst gå på 50K+!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodot
Garanterat onödigast kommentar hittills..

Right back at ya !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
"under 5,5 kilo". Modellen är 40 centimeter bred och fem centimeter tjock.

Den är ju inte bärbar för fem öre! Man får säkert en motivlackad skottkärra med på köpet för att kunnaflytta den. 40cm är löjligt stort, går ju inte ens ner i en normal ryggsäck.

Sen finns det ju inte andra bärbara med 17", man har säkert skottkärra till dom också? Är ju visst bärbar, man får säkert med en datorväska, de flesta som har en sån här burk kör nog ändå bil till jobbet...

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Förstår inte riktigt varför man använder GTX280M eftersom det lär få pisk av det som ATI har att erbjuda. I övrigt en tämligen meningslös produkt enligt mig men det finns köpare till det mesta.

Nä, tyvärr.. Dom korten som ati har att erbjuda har inte alls visat sig så bra som alla trodde..

gtx 280 får tyvärr inte alls pisk inom en snar framtid..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opA
Right back at ya !

Haha, ja det slog mig precis efter att jag skrev det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodot
Nä, tyvärr.. Dom korten som ati har att erbjuda har inte alls visat sig så bra som alla trodde..

gtx 280 får tyvärr inte alls pisk inom en snar framtid..

Vilket vi kan läsa om här ? http://www.sweclockers.com/nyhet/9057-nya_mobila_geforce_ska_...

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodot
Nä, tyvärr.. Dom korten som ati har att erbjuda har inte alls visat sig så bra som alla trodde..

gtx 280 får tyvärr inte alls pisk inom en snar framtid..

Har du nå fakta att backa upp ditt påstående?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Har du nå fakta att backa upp ditt påstående?

http://www.sweclockers.com/nyhet/90..._radeon_hd_4870

ÄR JAG OSYNLIG :'(!!! Inga vänner ftw

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Haha... Undrar om man kan ha den i knät?
"Förvars på ej värmekänsligt underlag, exempelvis spisen."

Men man ska väl se det som positivt att kraftiga komponenter letar sig in i bärbar-marknaden.
//pscs3

P4an fanns ju i bärbara i början av 00-talet
Inte M modellen då alltså.

men det där med inbuggd UPS verkar väldigt konstigt, min dator har också inbyggd ups.... som räcker i 3 tim!
liksom, vad är det för mening med ett extra batteri för att spara filer, datorn varnar ju när det primära batteriet håller på och ta slut ändå, dessutom så slår ju vilken bärbar som helst över till batteriet när den vanliga strömmen försvinner.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″