Flera nya drivrutiner från Nvidia

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är jag som har märkt det, men Futuremark har döpt om alla 8800GT till GTS 240. Likaså med andra modeller i samma generation.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

De har även släppt Drivrutiner för Geforce Go 7 serien, dock så funkar drivrutinerna inte ...

Permalänk

Någon som arbetar med Photoshop CS4 och testat dessa drivrutiner ?
Det var nämligen så att när jag uppdaterade till 182.02 (eller vad förra releasen nu hette) så hittade inte PS CS4 64-bit min GPU. 32 bitars versionen funkade dock bra.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Du kallar honom FANBOY? Du är ju utalad ATI Fanboy. Alla nyheter som har med Nvidia o göra så kommer du o skriver något negativt...

Dock måste jag erkänna att ditt inlägg om nvidias drivrutiner var rätt så roligt ^^

Det var skämtet som räknades.. min ATI Fanboy:ism tänker jag dra ner ett hack, dock lite skämt skadar aldrig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Dålig drivrutiner, funkar dåligt till Empire Total War, många konstiga så buggar . Små bild fel i sli, kör med 181.22 som funkar skit bra med empire. Men GTA IV crachas i stället =P

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Dålig drivrutiner, funkar dåligt till Empire Total War, många konstiga så buggar . Små bild fel i sli, kör med 181.22 som funkar skit bra med empire. Men GTA IV crachas i stället =P

Hade osso problem innan med att GTA IV kraschade och trodde att det var drivrutinerna men de visade sig vara att jag skulle installera Netframework 3.5. Vet ej vilket OS du sitter på men jag sitter iaf på Vista 64.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Kan man använda den nya till bärbara datorer också med win7 eller är det bara för stationära??
tack

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

Betadri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
damn att rivatuner slutade funka med beta drivrutinerna.

Ja, det var rätt irriterande faktiskt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa
Kan man använda den nya till bärbara datorer också med win7 eller är det bara för stationära??
tack

Det är bara för stationära

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

skulle detta vara kul ? fick 4färger utav denna drivrutin! inte gick det att ändra heller. upplösningen var på det minsta, gick inte heller att ändra >_<
sitter med xfx 9800gtx black.

edit: kul formatera datorn och skulle testa att köra med dessa drivisar, då fick jag bluescreen

Fick sätta i medföljande skiva och nu får jag köra på dem drivisarna.

Någon som vet vad felet kan vara ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |