Asus och Scythe visar nya kylare på Cebit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Skulle vilja se test på den här i stället:

http://www.nordichardware.se/nyhet,15332.html

Verkar vara en sjukt fet kylare ^^

Oh jäklar

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Skulle vilja se test på den här i stället:

http://www.nordichardware.se/nyhet,15332.html

Verkar vara en sjukt fet kylare ^^

Grymt stor, dock ser jag ett rätt fett problem. PCI-e platsen brukar ju ofta sitta närmast processorn och om man ska ha en sådan här kylare täcker kylaren pci-e platsen. Så är det på mitt mobo i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Behövs verkligen bättre kylare till i7 när man ska OC dom... noctua och true räcker inte till...

Men såg lite tester på triton och den var inte mycket att hänga i gran!

Vatten? Enda som gäller om man vill högt annars så är en i7 3.8-3.9ghz snabbare än en dualcore/quad runt 4-4.3ghz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Skulle vilja se test på den här i stället:

http://www.nordichardware.se/nyhet,15332.html

Verkar vara en sjukt fet kylare ^^

haha den ser ut som en moderkortshelikopter, verkar kunna lyfta av marken vid full throttle.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Älskar namnet på den kylaren "Guds Hand"XD

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

NINJA Fanless VGA Cooler -kylaren ser precis ut som mitt bidrag i tävlingen sweclockers hade för en tid sedan för grafikkortet som man skulle designa kylare till. c¨,)
Känns rätt bra, skulle sökt patent på den lösningen och stämt dom... Nästan att det hade gått... eller inte

Riktigt nice i alla fall

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Vad är "strömutveckling" ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Kan man undra!!! När man går ner i nanometer på processorn borde det bli svalare och dra mindre ström, värkar vara en skröna. Ska man ha bättre och bättre prestana så ökar ström och värmen tydligen. därför dessa stora kyllare.

Det han syftar på är ju att termen strömutveckling som sådan är väldigt konstig. Att den tydlig mäts i watt och inte Ampere som ström vanligtvis mäts i är ännu konstigare.

Man borde ju tycka att sweclockers skribenter borde ha grundläggande kunskaper om ellära, men så verkar inte vara fallet. Antagligen så märker inte merparten av alla läsare det för att dom inte heller kan något i ämnet, men rätt borde vara rätt.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Asus Troy Square va faktiskt riktigt cool gillade tribal tecknen på ovansidan med skulle mkt väl vara ett köp i framtiden

Permalänk
Medlem

btw, eran lille Guds hand, Den ser faktiskt bara äckligt plastig ut och frågan e ju om den faktiskt kyler bra .. Den ser mest klumpig ut :S

Permalänk
Medlem

Snygga kylare från ASUS, se riktigt fläskiga ut.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Känns som vi går mot fel riktning, grafikkort och kylare blir bara allt större

Permalänk

Finns inte Scythe Kama redan eller vad är skillnaden mot denna nya isf?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Känns som vi går mot fel riktning, grafikkort och kylare blir bara allt större

Det är väl trevligt att det finns att välja på för de som vill ha det. Du och jag som är mer intresserade av strömsnåla saker kan ju köpa CPU:er som drar mindre ström och använda små kylare, det saknas ju inte precis sådana...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Megahalem

Aldrig hört talas om var tvungen att googla för at se vad det var.. DFI är tillverkaren.

men vet ej hur den presterar så...

http://www.silentpcreview.com/prolima-megahelams

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Spelar det någon roll eller? [LED-fläktar]
Dom som har fönster tycker väl det är fint och dom som inte har fönster bryr sig inte?
Är ju ingen direkt prestandaskillnad av att fläkten är gjord av genomskinlig plast istället för vanlig.

LED-fläktar är oftast gjord av en skörare plast som låter mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Grymt stor, dock ser jag ett rätt fett problem. PCI-e platsen brukar ju ofta sitta närmast processorn och om man ska ha en sådan här kylare täcker kylaren pci-e platsen. Så är det på mitt mobo i alla fall.

Kolla bilderna på nätet - det verkar som att det finns plats för PCE-E expansionskort UNDER den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Spelar det någon roll eller?
Dom som har fönster tycker väl det är fint och dom som inte har fönster bryr sig inte?
Är ju ingen direkt prestandaskillnad av att fläkten är gjord av genomskinlig plast istället för vanlig.

Även om man inte har fönster i chassit så syns det.
Då jag sover med datorn 2 meter från min säng är det inte önskvärt.

Sen har LED-fläktarna en tendens att föra mer oväsen än deras motsvarigheter utan LED-belysning.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen har LED-fläktarna en tendens att föra mer oväsen än deras motsvarigheter utan LED-belysning.

kan man lugnt säga, nåt så extremt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser en enorm kylare och genast får ha-begär?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ninja wire, det är ju såna som ninjor använder för att strypa folk!

Dom drar sätter den runt halsen, och drar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Ninja wire, det är ju såna som ninjor använder för att strypa folk!

Dom drar sätter den runt halsen, och drar!

låter rätt logiskt, ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Grymt stor, dock ser jag ett rätt fett problem. PCI-e platsen brukar ju ofta sitta närmast processorn och om man ska ha en sådan här kylare täcker kylaren pci-e platsen. Så är det på mitt mobo i alla fall.

Av bilderna att döma ser det ut som om kylaren sitter så pass högt över moderkortet att PCIexpress platserna inte täcks.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

En till bild på godhand och ninja grafikkylaren, som skall kunna hantera ca 60w:
http://www.guru3d.com/article/cebit-2009-tradeshow-coverage/8

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR