Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Om vi bortser på vad konsumenten får för produkter av AMD idag och bara ser till företaget så stämmer det att dom gått med förlust.

Hur menar du, går de inte med förlust om man tänker på konsumenterna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Dock har jag fortfarande snackat om 2009 där dom ökat sin försäljning, speciellt med sina 3 kärniga processorer som säljer riktigt bra. Vänta tills rapporten för Q1 2009 kommer. AMD håller på att resa sig, och vi kan räkna med att ha dom kvar.

Vi har dock fått ett sämre ekonomiskt läge den senaste tiden, vilket knappast underlättar den redan ansträngda situationen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det har gått drygt 1½ år sen AMD fetägde Intel i stort sett under 6-7år, och folk klagar efter ett såpass kort tag när dom fortfarande levererar produkter i dom segment som efterfrågas till grymma pengar.

Core2 lanserades sommaren 2006; det är snart tre år sedan. Och att man håller till i budgetsegmentet och planerar att fortsätta med det är väl inte direkt något tecken på styrka även om man (andra i alla fall) givetvis kan tjäna pengar där också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Hur menar du, går de inte med förlust om man tänker på konsumenterna?

Precis det jag skrev, att konsumenten har strålande produkter.

[QUOTE]Vi har dock fått ett sämre ekonomiskt läge den senaste tiden, vilket knappast underlättar den redan ansträngda situationen.[/QUOTE]

Har jag påstått att den ekonomiska krisen underlättar? Jag skrev att dom håller på att resa sig sakta med säkert då det inte är en lätt uppgift.

[QUOTE]Core2 lanserades sommaren 2006; det är snart tre år sedan. Och att man håller till i budgetsegmentet och planerar att fortsätta med det är väl inte direkt något tecken på styrka även om man (andra i alla fall) givetvis kan tjäna pengar där också? [/QUOTE]

Stämmer, skrivfel från min sida skulle stått drygt 2½år. Vad du tycker är styrka är en sak, som redan nämt så ligger som största pengarna i processorer upp till 3000kr, om inte lägre där dom har mycket konkurrenskraftiga produkter, vilket inte Intel hade när AMD hade prestandatronen. Det tar tid att utveckla en ny mikroarkitektur, annars hade både Core2 släppts tidigare och Bulldozer lika så nu

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
När du skriver att någon har rätt som skriver korkade inlägg som han du citerade gjorde så börjar man undra. Det inlägget du skrev nu pekar på något helt annat.

det va så jag tolkade hans inlägg i alla fall. och det var inte ett korkat inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Om vi bortser på vad konsumenten får för produkter av AMD idag och bara ser till företaget så stämmer det att dom gått med förlust. Dock har jag fortfarande snackat om 2009 där dom ökat sin försäljning, speciellt med sina 3 kärniga processorer som säljer riktigt bra. Vänta tills rapporten för Q1 2009 kommer. AMD håller på att resa sig, och vi kan räkna med att ha dom kvar. Sen har dom bland världens duktigaste arkitekter, inte minst Meyer själv om du känner till DEC's historia, så ta och lugna ner er. Det har gått drygt 1½ år sen AMD fetägde Intel i stort sett under 6-7år, och folk klagar efter ett såpass kort tag när dom fortfarande levererar produkter i dom segment som efterfrågas till grymma pengar.

men va jättefint, AMD har en bra historia, kan du släppa det nu och se frammåt?? ja menar fan, läget är inte bra för amd, inse fakta. dom har nyss släppt sin nya processor och kommer inte att få någon ny på ett bra tag, medan intel har en ny runt hörnet i dom prisklasser du pratar om. plus att det är AMD vi pratar om, jag hatar mig själv för att säga detta det räcker inte att vara lika bra som intel, eller ens lite bättre än intel, för då kommer 99% att välja intel(ja skrev just intel 3 ggr i en mening,hmmm).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
det va så jag tolkade hans inlägg i alla fall. och det var inte ett korkat inlägg.

Det var ett korkat inlägg

[QUOTE]men va jättefint, AMD har en bra historia, kan du släppa det nu och se frammåt?? ja menar fan, läget är inte bra för amd, inse fakta. dom har nyss släppt sin nya processor och kommer inte att få någon ny på ett bra tag, medan intel har en ny runt hörnet i dom prisklasser du pratar om. plus att det är AMD vi pratar om, jag hatar mig själv för att säga detta det räcker inte att vara lika bra som intel, eller ens lite bättre än intel, för då kommer 99% att välja intel(ja skrev just intel 3 ggr i en mening,hmmm). [/QUOTE]

Jag behöver inte inse något överhuvudtaget då jag redan är väl medveten om hur det ser ut. Du kommer ingen vart med det du skriver, bara massa nonsens. Som sagt läs vad jag skrivit tidigare grabben

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

HerreGud (om han nu finns) vad folk kan skriva långa uppsatser som förklarar att en annan har fel. Jag tycker det mesta i denna tråden handlar om vem som har rätt och inte om nyheten i sig.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
[B] Det var ett korkat inlägg

Jag behöver inte inse något överhuvudtaget då jag redan är väl medveten om hur det ser ut. Du kommer ingen vart med det du skriver, bara massa nonsens. Som sagt läs vad jag skrivit tidigare grabben

Det jag ser är att du inte fattar att det finns annat som avgör ett företags framtid än hur bra produkter dom kan erbjuda nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
HerreGud (om han nu finns) vad folk kan skriva långa uppsatser som förklarar att en annan har fel. Jag tycker det mesta i denna tråden handlar om vem som har rätt och inte om nyheten i sig.

liksom alla nyhetstrådar. je menar fan, i en riktig diskussion tar man hänsyn till den andres syn på saken och kanske ändrar sin åsikt. gör man det här har man "förlorat diskussionen" och därför försvarar alla sina ursprungliga resonomang till tusen
ja menar, har nån någonsin sett en tråd där någon skrivit "du har en bra poäng" eller liknande, för jag har det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Det jag ser är att du inte fattar att det finns annat som avgör ett företags framtid än hur bra produkter dom kan erbjuda nu

http://www.synsam.se/

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
http://www.synsam.se/

.....
och du vill säga vad??