Nya Ipod Shuffle kan prata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofd
Folk köper Apple för att det ger en känsla av kvalitet och stil (inte nödvändigtvis att det stämmer) utan det ger en känsla av det.
Ni måste börja tänka utanför pojkrummets väggar för att kunna förstå Apple och dess kunder.
Apple vill vara och vinner på att försöka vara ett innovativt företag och i det avseendet har dom lyckats åter igen,
kan ni inte hålla med mig på den punkten? och inse då, att dom har uppnått det dom försökte vara och därför lyckats med produkten.
Dom skiter i om du måste använda deras lurar, den är iaf innovativ
och det gillar många. inte klockare, volvomekaniker och gamers, men många andra.

Det roliga är att exakt samma argument går att sälja MacBook Wheel med, vilket det t.o.m. är det de gör i den där videon. Jag behöver väl inte ens fråga om du ser något problem med den produkten?
Vidare behöver jag alltså inte fråga om du ser något problem med ditt resonemang?

För att något ska vara innovativt i min värld räcker det inte med att det är något nytt. Att kasta bort tangentbordet på en bärbar dator må vara nytt - men det betyder varken att det är bra eller särskilt innovativt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem

Är lite trött på att det alltid handlar om pengar och prisvärt så fort det blir en diskussion här. Visst, köpt budget om du inte har råd med det dyraste men gnäll inte på de som är beredda att betala.

Men även om man inte köper budget så finns det ju så vitt jag vet bättre produkter än apples, både om man går high end hela vägen och om man köper produkter i samma prisklass som apples.

Permalänk
Medlem

Gör en mp3-spelare i samma stil som alla konkurrenter, sen ta bort lite funktioner, kalla det för nåt smart, och höj priset. Riktigt skicklig marknadsföring måste ja säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torvald
Men även om man inte köper budget så finns det ju så vitt jag vet bättre produkter än apples, både om man går high end hela vägen och om man köper produkter i samma prisklass som apples.

Ja det är klart att det finns, Apple gör inte de bästa produkterna.Men folk gör ju ett aktivt val och köper dem vilket borde vara tillåtet utan att folk hela tiden ifrågasätter det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Ja det är klart att det finns, Apple gör inte de bästa produkterna.Men folk gör ju ett aktivt val och köper dem vilket borde vara tillåtet utan att folk hela tiden ifrågasätter det.

Klart att dom får köpa vad dom vill, men det är också klart att folk ska få ifrågasätta deras val. Och det är ju inte som att vi/dom/man hackar på en minoritet

Permalänk
Medlem

Tror folk missuppfattar produkten, den är inte tänkt att vara en allround spelare som iPod Nano är. Den är till för "people on the go". Folk som gymmar och som bara vill lyssna på musik snabbt medan dom springer till möten.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Visst, men imho gör den här produkten klart sämre än förra generationen (som borde ha samma målgrupp). Jag hoppas innerligt att man kan stänga av rösten som talar om vilken låt det är...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Visst, men imho gör den här produkten klart sämre än förra generationen (som borde ha samma målgrupp). Jag hoppas innerligt att man kan stänga av rösten som talar om vilken låt det är...

Som jag tidigare har påpekat i tråden så måste man trycka på en knapp för att höra låtens namn. Dock måste man fortfarande höra rösten när man byter spellistor.

Edit: Funktionen går också att stänga av [Manualen sid. 24]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Tror folk missuppfattar produkten, den är inte tänkt att vara en allround spelare som iPod Nano är. Den är till för "people on the go". Folk som gymmar och som bara vill lyssna på musik snabbt medan dom springer till möten.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=349954

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=223322

2 bättre alternativ, tvivlar på att någon som är "on the go" bryr sig om utseende eller märket.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Jag som älskar Apple så går de och gör något sånt här och gör mig helt förbryllad, varför?
För det första, så har jag Apples nya in-ear lurar och använder de till min iPod Touch 2 Gen och det funkar jätte bra, men säg att jag är mitt i en låt och vill spela föregående låt då måste jag klicka på knappen 3 gånger i snabb följd, vilket jag inte alltid lyckas med för att det måste gå jättefort, då spelar den nuvarande låt om från början, då måste jag klicka på knappen 3 gånger till i snabb följd.

6 knapp tryck för att spela föregående låt är inte enkelt! Apple ska stå för enkelhet! Min pappa och mamma som kan absolut ingenting om teknik kunde använda den gamla iPod Shuffle utan problem, kände sig hemma med den, men nu ska man förklara för farsan:

"ja du klickar en gång om du vill spela, en gång för att pausa medan den spelar, två gånger för nästa låt och tre gånger för föregående låt, och om du vill veta vilken låt som spelas håll in knappen i 3 sekunder så berättar han det, om du vill veta vilken spellista..."

Nej fy vad idiotiskt, att den dessutom kostar 500 kr mer gör inte saken bättre. Jag som använder min Shuffle endast till träning behöver liksom inte 4 GB minne, jag lägger in en spellista och kör. Tror inte att jag skulle klara av att springa 1 GB musik liksom...

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Luktar fetflopp...

nja... luktar snarare Apple.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Visst, men imho gör den här produkten klart sämre än förra generationen (som borde ha samma målgrupp). Jag hoppas innerligt att man kan stänga av rösten som talar om vilken låt det är...

Om du hade läst eller kollat på videon som de har så berättar inte rösten hela tiden vad du lyssnar på utan man håller nere en knapp för att den ska prata.

Kan vara dags för folk att lära sig läsa på innan de börjar basha en produkt, jävla amatörer. Blir så less.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Spartansk??

Enkel och funktionell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Jag som älskar Apple så går de och gör något sånt här och gör mig helt förbryllad, varför?
För det första, så har jag Apples nya in-ear lurar och använder de till min iPod Touch 2 Gen och det funkar jätte bra, men säg att jag är mitt i en låt och vill spela föregående låt då måste jag klicka på knappen 3 gånger i snabb följd, vilket jag inte alltid lyckas med för att det måste gå jättefort, då spelar den nuvarande låt om från början, då måste jag klicka på knappen 3 gånger till i snabb följd.

6 knapp tryck för att spela föregående låt är inte enkelt! Apple ska stå för enkelhet! Min pappa och mamma som kan absolut ingenting om teknik kunde använda den gamla iPod Shuffle utan problem, kände sig hemma med den, men nu ska man förklara för farsan:

"ja du klickar en gång om du vill spela, en gång för att pausa medan den spelar, två gånger för nästa låt och tre gånger för föregående låt, och om du vill veta vilken låt som spelas håll in knappen i 3 sekunder så berättar han det, om du vill veta vilken spellista..."

Nej fy vad idiotiskt, att den dessutom kostar 500 kr mer gör inte saken bättre. Jag som använder min Shuffle endast till träning behöver liksom inte 4 GB minne, jag lägger in en spellista och kör. Tror inte att jag skulle klara av att springa 1 GB musik liksom...

Man trycker tre gånger för att gå till föregående låt, inte 6...

Sen betalar du 500 kr för mer lagringsutrymme, det är väl rätt logiskt att det är dyrare med en större kapacitet? De som inte gillar den nya kan fortfarande köpa den gamla, och behöver man en mer avancerad spelare så köper man Nanon.

Alla är inte som dig, och en del människor har faktiskt olika spellistor beroende på vad de gör, om de springer eller lyfter skrot, cyklar eller går.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Man trycker tre gånger för att gå till föregående låt, inte 6...

Sen betalar du 500 kr för mer lagringsutrymme, det är väl rätt logiskt att det är dyrare med en större kapacitet? De som inte gillar den nya kan fortfarande köpa den gamla, och behöver man en mer avancerad spelare så köper man Nanon.

Alla är inte som dig, och en del människor har faktiskt olika spellistor beroende på vad de gör, om de springer eller lyfter skrot, cyklar eller går.

Läs mitt inlägg igen, om en låt har ett längre intro eller om du är mitt i låten måste du klicka 6 gånger. Jag har in-ear lurarna, använder de varje dag.

Klart att den kostar mer, dels på grund av kronans värde men också för att den har mer lagringsutrymme. Men det suger för att det här ska vara ingångsmodellen till iPod som är mer eller mindre strippad på funktioner. Spelaren klarar max 128 kbit/s, jag tycker inte att priset borde ligga så pass högt.

Problemet är att det här är den nya generationen och då ska liksom allting vara bättre, inte en del till det bättre och en del till det sämre. Jätte bra att man kan köpa den gamla Shuffle, men de valde ändå denna riktlinje för sin nya Shuffle, det är det jag uttrycker mitt missnöje för.

Nej det är sant att andra använder olika spellistor.

Missförstå mig rätt, om man gillar apples lurar, älskar designen och sättet man nu styr med knapparna och har en tusenlapp över så är det win-win. Men jag uttrycker mitt personliga missnöje med produkten då jag inte alls tänkte mig något sånt här.

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Säger man inte D12 som det skrivs?

Kan uttalas "dee one two" om rösten inte är så intelligent.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

skulle inte ha nåt emot att spendera lite pengar på denna om man vill ha en lite & lätt.
Lite skoj att det alltid blir livliga diskusar när det kommer upp nåt om mac =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
skulle inte ha nåt emot att spendera lite pengar på denna om man vill ha en lite & lätt.
Lite skoj att det alltid blir livliga diskusar när det kommer upp nåt om mac =P

Eller om Apple. x)

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Om du hade läst eller kollat på videon som de har så berättar inte rösten hela tiden vad du lyssnar på utan man håller nere en knapp för att den ska prata.

Kan vara dags för folk att lära sig läsa på innan de börjar basha en produkt, jävla amatörer. Blir så less.

Tack för dagens skratt
Det där med att läsa kanske du bör tänka över själv.

Permalänk
Medlem

varför smäller dom inte in hela spelaren i ett par slutna eller halvslutna lurar så man slipper sladdar o skit? Skulle va riktigt najs

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Vem vill ha ipod-hörsnäckor? wtf och sen får man nån microsoft sam-röst i ipoden, är säkert kul en timme men sen tröttnar man väl...

jag tänkte så också men sen pajade hörlursuttaget på min sony ericsson. Sony ericsson + musikmobil = funkar inte
slutsats: bojkotta sony ericsson

Hörlursuttaget? Blåtand ftw.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Nej jag var inte ironisk. Pallar inte SE längre, mobilen har pajat på andra sätt också osv osv så nej det var min sista SE. Och över 60% av mina kompisar som har SE så har hörlursuttaget pajat på deras mobil. Lagom kul när man köpt till dyrt minneskort. Och bara det att sony ericsson gör eget hörlursuttag för att kunna sälja sina egna skithörlurar för totala överpriser... Nej gå och dö säger jag bara.

Sen tror jag att apple har gått lite för långt, dåligt ljud/dåliga hörsnäckor/ingen display/microsoft sam för 700kr (?) = allt annat än prisvärt...

Mina SE lurar är det 3.5mm plugg på. Oavsett om jag kör med blåtand eller med sladd så är det 3.5mm som gäller.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Perfekt för mig som bara lyssnar på talböcker och föreläsningar när jag promenerar. Synd bara att mina öron kräver inearlurar i stil med Koss Plug. Men det kommer väl tredjepartslurar lagom till min 3G-iPod går sönder. Fem år med samma iPod.... tiden går.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Ja en ipod shuffle låter perfekt för talböcker och föreläsningar... eller?