Liten tablet ger ledtrådar om framtidens netbooks

Permalänk
Melding Plague

Liten tablet ger ledtrådar om framtidens netbooks

En ny konceptdator från Lenovo bjuder på någonting alldeles extra. Datorn är en hybrid mellan Iphone och en netbook, och ger ledtrådar om framtidens bärbara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lådtrådar
Annars interesant

Permalänk
Medlem

Den ser ju inte direkt smidigt ut att ha i bakfickan. Hade personligen hellre haft en "fullsize" netbook.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

livsfarligt att ha den i bakfickan, jag hade nog satt mig på den direkt...

Permalänk

Det måste fan till nått annat än tangentbord för att styra en sån här dator... det tar plats, tvingar en att vika och bända på skärmen och så... nä, bort med tangentbordet och in med en annan lösning och se till att det är en bra, tryckkänslig skärm och lite anslutningsportar så skulle det vara bra mycket intressantare för mig iaf.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Busted!

Helt sjukt att så många nyhetssidor snappat upp detta rykte.
Synd bara att det är ett två år gammalt koncept som aldrig kommer att bli verklighet.
Men den är snygg och något jag gärna skulle vilja ha.
http://www.slashgear.com/lenovo-pocket-yoga-is-2-year-old-con...

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk

Den var rätt häftig men har inte detta redan funnits i typ 10 år fast med rätt sunkig prestanda? eller de kanske var mer mobilaktiga?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

läderklädsel och ett fickvänligt format

Borde det inte stå flickvänligt format? Helst då en kinesiska med riktigt smäckra små fingrar...

Permalänk
Medlem

Fan, jobbigt att de visar produktbild med den i bakfickan. Har förstörts många saker sådär.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fan, jobbigt att de visar produktbild med den i bakfickan. Har förstörts många saker sådär.

Eller hur. Antingen har man sönder den själv eller så lär den bli snodd inom en vecka.

Permalänk
Avstängd

Ha den i bakfickan Oo, inte en chans finns långfingriga typer inne på stan

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

...nu ser jag inte riktigt vad iPhone-delen i den påstådda hybriden är. Eller finns det någon osynlig apple-logga på prylen?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fan, jobbigt att de visar produktbild med den i bakfickan. Har förstörts många saker sådär.

Sant, men den bör ju sitta som en smäck i rockens innerficka! där lite minde "klåfingrar" når in..

Jag gillar verkligen idén, nya almanackan? nu ska den bara komma i miniformat osse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Sant, men den bör ju sitta som en smäck i rockens innerficka! där lite minde "klåfingrar" når in..

Jag gillar verkligen idén, nya almanackan? nu ska den bara komma i miniformat osse

Jag tror att det du letar efter är en smartphone, t.ex. SonyEricson Xperia X1.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut!

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Indeed, ser verkligen intressant ut.

Nästa steg är väll att integrera allt i en sådan "Mobil", typ kreditkort m.m

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

HP var för tidiga med sin jornada, 2000-2002

http://www.lowlevel.cz/log/images/j720_front_s.jpg

OBS: vet att det är prestanda skillnad, men det är för fan flera år mellan också.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte det attraktiva med detta formatet, alla vanliga program är gjorda för 16:9/16:10/4:3, det bli totalt fel med de där skärmarna.
Dessutom tycker jag att det är lite väl litet för den upplösning som används.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
...nu ser jag inte riktigt vad iPhone-delen i den påstådda hybriden är. Eller finns det någon osynlig apple-logga på prylen?

Inte jag heller, börjar bli rejält trött på alla Apple-liknelser. Synd att folk verkar bli mindre och mindre objektiva i sina rapporteringar och bedömningar.

"Lenovo said the notebook is described as an "experiment" from 2007 that, following the earlier leak, the company decided to show in more formal shots. It argued that the Pocket Yoga is "finished" but added that the company is always designing new products."

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
HP var för tidiga med sin jornada, 2000-2002

http://www.lowlevel.cz/log/images/j720_front_s.jpg

OBS: vet att det är prestanda skillnad, men det är för fan flera år mellan också.

Annars finns det Psion också, som funnits på marknaden länge...

(datorn i mitten på senaste bilden är en Psion 7)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett 2 skärmar på bägge sidor och inte fullt så lång, perfekt för anteckningar osv, man behöver inget super ergonomiskt tangentbord till en sådan pryl, man ska inte skriva noveller på dem.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Glömsk

Re: Busted!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenus
Helt sjukt att så många nyhetssidor snappat upp detta rykte.
Synd bara att det är ett två år gammalt koncept som aldrig kommer att bli verklighet.
Men den är snygg och något jag gärna skulle vilja ha.
http://www.slashgear.com/lenovo-pocket-yoga-is-2-year-old-con...

Det intressanta är att det nu är möjligt att tillverka sånna här datorer. Kolla in Vaio P: http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDi...

Kolla även in Moorestown: http://www.sweclockers.com/nyhet/8976-intels_mobila_internete...

Vi kommer att få se fler sånna här i framtiden, det är en sak som är säker.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Fan va snygg!

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Avstängd

Ni vet fickbilden, om 10 år kommer säkert folk hånskratta hur laptopsen inte får plats i fickan

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Fan va snygg!

håller med dig!

som någon annan sa in med två skärmar en med touch screen o en utan... men jag fattade inte skulle den där vara en mobiltelefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Ni vet fickbilden, om 10 år kommer säkert folk hånskratta hur laptopsen inte får plats i fickan

Och inte fingrarna heller;)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Sexy! Tror att Patrick Bateman skulle velat ha en sådan, eller slått ihjäl mig för att haft en

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Hedersmedlem

jag ser verkligen ett stort användningsområde för de här små datorerna. Netbooks är intressant för mig också, men varför inte ännu lite mindre, bättre design och med andra funktioner. Smartphones är jag personligen mindre intresserad av dock. Vill kunna använda internet överallt och då ingår det att kunna skriva långa foruminlägg snabbt :).
Absolut ett alternativ som man orkar släpa med sig överallt och den tar mindre plats än en netbook. Ja tack!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Jag tror att det du letar efter är en smartphone, t.ex. SonyEricson Xperia X1.

Ja om en miniserie tillverkas är det väl väl svårare att hårddra en linje med en smartphone, men visst, mina tankar var väl lätta att misstolka.
Klart en Xperia är nästan något jag kunde tänka mig, men den känsn fortfarande för telefonaktig. Jag tänker mig mer en kloning mellan denna slimmade datorn och en smartphone. Dock är det väl bara drämscenario, och vem vet, det kanske blir lite för litet med en dator som är någon storlek (eller samma storlek) som en Xperia. SKulle nog helst vilja testa storleken innan man säger för mycket! =)... Det finns ju gränser! haha

Men jag är mer inne på Söderbäcks spår:

Citat:

jag ser verkligen ett stort användningsområde för de här små datorerna. Netbooks är intressant för mig också, men varför inte ännu lite mindre, bättre design och med andra funktioner. Smartphones är jag personligen mindre intresserad av dock. Vill kunna använda internet överallt och då ingår det att kunna skriva långa foruminlägg snabbt .
Absolut ett alternativ som man orkar släpa med sig överallt och den tar mindre plats än en netbook. Ja tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Ni vet fickbilden, om 10 år kommer säkert folk hånskratta hur laptopsen inte får plats i fickan

Exakt, detta kommer hamna i samma kategori som "modermodemet" och dylikt.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"