Sharkoon presenterar eldig mus

Permalänk
Melding Plague

Sharkoon presenterar eldig mus

Ett nytt pekdon hittar ut från Sharkoons fabriker. Denna gång handlar det om en eldig mus.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

<3 me want

fan sexig!

Permalänk
Medlem

väldigt lik Deathadder , men snygg varen

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg. Väldigt sugen på Burn blev man också....

Permalänk
Medlem

Vad får man om man korsar en Deathadder & en burk Burn? ^^

Permalänk
Medlem

Det var ingen vacker syn :uurk

Visa signatur

|Phenom X4 9850BE @ 3,0Ghz (Nexus AXM-8200) | MSI K9A2 Platinum V2 |ASUS Radeon 4850|4096mb Corsair XMS2|
2320Gb|Earthwatts 500w|Vista 32bit| A+ TwinEngine

Permalänk
Medlem

Såg ju skaplig ut men tumm knappen såg lite bökig ut att komma åt, såg ut att sitta högt upp för en tumm knapp
Nått jag måste få känna på innan jag skulle köpa den iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

Snygg, skulle vara perfekt för mig. Men kmr nog ta bort den röda leden, pallar inte ett rött ljus som flyter med när man rör på musen xP

Permalänk

dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr och såg inte så seriös ut. Men snygg var den

Permalänk
Medlem

Jag funderar lite om den där knappen som sitter till vänster om scrollen lite längre fram...
Är det en likadan burst knapp som på den här musen?
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=830

Polaren hade den musen och den var i sig underbart..
Är den här liknande/bättre och har samma burst knapp så får den nog ta och ersätta min gamla tro kännare snart (MX518)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr och såg inte så seriös ut. Men snygg var den

Dyr?

300 spänn..?

Verkar fan både billigare och bättre än min Logitech G9 som kostar mer än det dubbla.

Permalänk

Hua... passar nog disco-chassi-gamerz men inte mig... håller mig kvar vid min G5:a som är diskret och bra som fan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Den ser inte helt dum ut i designen. Frågan är vad man byter sin MX518 mot när den ger upp (om den nu gör det)? Jag gillar formen på mx518 och frågan är vilken mus som känns nästan lika bra i handen.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Den ser inte helt dum ut i designen. Frågan är vad man byter sin MX518 mot när den ger upp (om den nu gör det)? Jag gillar formen på mx518 och frågan är vilken mus som känns nästan lika bra i handen.

Tycker G5an med två tumknappar funkar hur bra som helst. Det enda jag kan klaga på är att det i början var lätt hänt att göra en vänster-tilt på hjulet istället för att klicka med det, men det gick fort att lära sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
Jag funderar lite om den där knappen som sitter till vänster om scrollen lite längre fram...
Är det en likadan burst knapp som på den här musen?
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=830

Burstknapp är fusk.

FLAME ON!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Rätt het. dock så tycker jag lätta möss är bättre ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Tycker G5an med två tumknappar funkar hur bra som helst. Det enda jag kan klaga på är att det i början var lätt hänt att göra en vänster-tilt på hjulet istället för att klicka med det, men det gick fort att lära sig.

Det är ju MX518 fast laser den där G5. Eller ser jag fel på bilderna?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd

Använder folk nånsin dessa vikt-tjohejsan.
Har svårt att tro att dessa enstaka gram kan spela nån roll, möjligtvis som nån slags placebo.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
väldigt lik Deathadder , men snygg varen

extremt lik den här. stöpta i samma form verkar det som.
har själv en.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1559

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyr och såg inte så seriös ut. Men snygg var den

dyr?
300kr är nada banana för en mus =P

vad köper du för möss då som måste vara billigare?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Re: eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
extremt lik den här. stöpta i samma form verkar det som.
har själv en.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1559

Tänkte de själv, har en oscar till laptopen.
Bästa musen i sin prisklass som ja har provat (240:- hos min lokala datorbutik)

Oskar XL-740K hemsida för den intresserade.
http://www.x7.cn/oscaren/

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Använder folk nånsin dessa vikt-tjohejsan.
Har svårt att tro att dessa enstaka gram kan spela nån roll, möjligtvis som nån slags placebo.

på min förra sidewinder va de riktigt skönt att tynga ner musen faktiskt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Den ser inte helt dum ut i designen. Frågan är vad man byter sin MX518 mot när den ger upp (om den nu gör det)? Jag gillar formen på mx518 och frågan är vilken mus som känns nästan lika bra i handen.

tror inte logitech slutar sälja mx518 ännu... förhoppningsvis är inne på min andra sån mus den första blev stulen i skolan tror jag :(. sen har dom designat om mx518 lite granna större fötter under o helsvart... känns mycket bättre än första revisionen eller vad man kallar det.

åter till ontopic mycket grann mus frågan är hur väl den presterar i handen... sen så fattar jag inte jag har ganska små händer vissa möss är för stora och min kompis har problem o hitta större möss ^^ börja sälja small medium eller large ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Den ser inte helt dum ut i designen. Frågan är vad man byter sin MX518 mot när den ger upp (om den nu gör det)? Jag gillar formen på mx518 och frågan är vilken mus som känns nästan lika bra i handen.

jag gick från 518 som jag hade i 2år till deathadder och jag ångrar mig inte..
nog bästa musen jag haft.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Använder folk nånsin dessa vikt-tjohejsan.
Har svårt att tro att dessa enstaka gram kan spela nån roll, möjligtvis som nån slags placebo.

Jag använder 9 extra gram i min G5, och man märker skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Använder folk nånsin dessa vikt-tjohejsan.
Har svårt att tro att dessa enstaka gram kan spela nån roll, möjligtvis som nån slags placebo.

Själv skulle jag aldrig stoppa i extra vikt i en mus då jag vill ha den så lätt som möjligt, är rätt säker på att jag skulle känna skillnad även på så lite som 10g.

Permalänk
Avstängd

Faktiskt ganska ball, fast att den kommer från sharkoon låter inget vidare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Riktigt snygg. Väldigt sugen på Burn blev man också....

http://www.youtube.com/watch?v=qRuNxHqwazs

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Den såg riktigt fräsch ut!
Om den nu håller bra och lampan ovanpå går o stänga av så kan det bli en hit.

Men ja, min 518 lever fint ock kommer väl så att göra ett tag till.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Lite eldig mus är väl aldrig fel!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix