AMD tror inte på Nvidias processorplaner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Man kan allafall inte klanta ner nVidia för att de försöker. Blir det något av det så är det bra för oss konsumenter. Om inte så var det ett bra försök.

Ja, hoppas att de lyckas. Med tiden skulle det kunna innebära att de skulle kunna ge sig in prestandasegmentet också. nVidia är ju inte dem som nöjer sig med något budget eller lågenergisegment särskilt länge.

Permalänk
Medlem

Tre tillverkare på prestandamarknaden skulle verkligen lägga extra press.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Man kan allafall inte klanta ner nVidia för att de försöker. Blir det något av det så är det bra för oss konsumenter. Om inte så var det ett bra försök.

Håller med fullständigt. Ser därför gärna att nVidia lyckas, mer aktörer tackar man inte nej till

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Håller också med. Go nVidia! Gärna high-end också.

Men var tar de kunskaperna från egentligen? Eller kommer de försöka köpa Via igen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför de ens bryr sig om att öppna munnen...
Att säga "Jag tror inte det går bra för våra konkurrenter" varje gång konkurrenterna gör någonting är ju både rätt meningslöst och helt utan relevans. Jag menar, förväntar sig någon att de ska säga någonting annat än att det inte kommer gå bra? De är ju konkurrenter!?

Jag hade blivit förvånad om det istället sagts att han hoppades att Nvidia kommer igång och att det går bra för dem...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Håller också med. Go nVidia! Gärna high-end också.

Men var tar de kunskaperna från egentligen? Eller kommer de försöka köpa Via igen?

De har mycket kunskaper redan. Beräkningsenheter har de arbetat länge med. De har utan problem kompetensen som krävs för att tillverka en enklare processor. Ja de skulle kunna bygga något som liknar cell. De behöver bara implementera fullt X86 stöd. De har ju redan FPU-processorer i mängder i sina chip. Jag vet inte om det går att göra att dessa klarar ALU-beräkningar också.

Oavsett vilket så klarar de att utveckla enklare chip. Och enklare chip behöver i sammanhanget inte vara sämre. Det kan tvärtom vara bättre i den här marknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
De har mycket kunskaper redan. Beräkningsenheter har de arbetat länge med. De har utan problem kompetensen som krävs för att tillverka en enklare processor. Ja de skulle kunna bygga något som liknar cell. De behöver bara implementera fullt X86 stöd. De har ju redan FPU-processorer i mängder i sina chip. Jag vet inte om det går att göra att dessa klarar ALU-beräkningar också.

Oavsett vilket så klarar de att utveckla enklare chip. Och enklare chip behöver i sammanhanget inte vara sämre. Det kan tvärtom vara bättre i den här marknaden.

Tänkte bara på att det är första gången de ger sig på x86 men visst sitter de på mycket kunskaper.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W