Svalt intresse för Hybrid SLI

Permalänk
Medlem

riktigt synd egentligen. tycker jag :/.

jag tror faktiskt itne dom gett tekniken en riktigt chans.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

jag har för mig att jag såg ett hybrid sli test på spcr (eller vilken site det nu va) och det fungerade inte nått vidare, alltså ingen strömbesparning att tala om.

ati:s val av powerplay vilket stänger av delar av gpun istället för hela har helt enkelt visat sig vara den rätta vägen. många (inklusive jag själv) blev förvånade när inte ati implementerade motsvarande hybrid sli på desktop (då hade en motsvarande på laptop). nu vet vi varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vi0lat0r
Men har du tänkt på att det rätt ny teknik som förmodligen går att utveckla en hel del..? De skulle döpt om det till "Green SLi Hybrid ECO Technology". Eller något annat fiffigt namn som man funderar längre på, än 5 sekunder. (7sek med ECO) Då kanske folk skulle lägga märke till det.

Jag tycker det är en fiffig ide och helt klart något för framtiden. Men tekniken måste komma före det blir någon häftig utveckling skulle jag gissa. Det finns ju så mycket möjligheter med SLi Hybrid, hoppas den blir kvar!

Håller med faktiskt, det är ett steg i fel riktning att avsluta projektet. En dator drar rätt mycket ström och det kostar i både pengar och klimat så tanken är god.

Jag hade inte ens hört talas om hybridpower, så om nvidia tycker det varit svalt intresse, konstigt, det gäller att marknadsför sina produkter och tjänster. Inte enbart de senaste grafikkorten och deras prestanda.

Permalänk
Medlem

hehe. om vi ska ha TRUE green power dator producter. Då ska vi ha datorer som bara går på ström som vi själv kan tillverka.. .

haha tänk om dom gjrode allt så bra att alla fick typ cykla en timma om dagen för att "tanka" sin dator ;). billigt och grönt, och fysiskt bra :P.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
hehe. om vi ska ha TRUE green power dator producter. Då ska vi ha datorer som bara går på ström som vi själv kan tillverka.. .

haha tänk om dom gjrode allt så bra att alla fick typ cykla en timma om dagen för att "tanka" sin dator ;). billigt och grönt, och fysiskt bra :P.

Finns de som gör sådant, samt har värmeceller och solceller på taket m.m.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

jo kläder, ryggsäckar och liknande håller på att utvecklas för att omvandla våran rörelseenergi till el.

Permalänk
Medlem

Funkade verkligen Hybrid SLI?

Kommer ihåg att jag läste någonstans att Hybrid SLI fungerade dåligt.