Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Lämnat in min med WinXp två gånger. Ena gångern gjorde de inget. Andra gången skickade jag tillbaka den på backrep då de knappt skruvat ihop skiten och knapparna inte fungerade. Då körde de en recovery bara för att djävlas. Tror de skiter blankt i vad du har för os mm då du skickar in den till en serviceverkstad och inte till FRA

Min är till salu, klart finare och bättre än Herr CSM101s dator också
Alt kan ni köpa båda våra datorer och betala för båda? SISTA PRIS KOMPIS!

Kom och köp.

/R

Ursäkta frågan men vad är FRA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Lämnat in min med WinXp två gånger. Ena gångern gjorde de inget. Andra gången skickade jag tillbaka den på backrep då de knappt skruvat ihop skiten och knapparna inte fungerade. Då körde de en recovery bara för att djävlas. Tror de skiter blankt i vad du har för os mm då du skickar in den till en serviceverkstad och inte till FRA

Min är till salu, klart finare och bättre än Herr CSM101s dator också
Alt kan ni köpa båda våra datorer och betala för båda? SISTA PRIS KOMPIS!

Kom och köp.

/R

Haha, finare vette fan, har du sett hur min ser ut?

Bättre o bättre, sitter inte originalCPUn kvar in din?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Haha, finare vette fan, har du sett hur min ser ut?

Bättre o bättre, sitter inte originalCPUn kvar in din?

hhee, lugn och fin nu. Original prollen sitter stadigt i min
Hmm har inte riktigt fått den anstorming av pm som jag förväntat mig. Blocket nästa

/R

Permalänk
Avstängd

*Panik* Lyckades köra igång Acer´s återställning och därmed bootade datorn om och påbörjade sin procedur för återställning utan att jag hunnit spara mail osv!

Jag får upp "bootmgr missing" när jag startar datorn.

Jag har provat att köra igång datorn med en Vista skiva men c: partitionen är tom.
Jag fick tips om programmet Runtime GetDataBack och den återställer filerna snyggt men jag fattar inte hur jag skall göra för att spara dem på den trasiga partionen och så att Win kan boota normalt?

Kan någon tipsa mig om hur jag framför allt kan rädda min Windows Mail?

Permalänk

Idag lämnade jag in min dator på service.
Skärmen har börjat flimra och blinka lite då och då efter att datorn varit igång en stund. Började bli mer och mer frekvent och med bara 2 veckors garanti kvar så var det bäst att lämna in den.
Fårse vad de gör med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Idag lämnade jag in min dator på service.
Skärmen har börjat flimra och blinka lite då och då efter att datorn varit igång en stund. Började bli mer och mer frekvent och med bara 2 veckors garanti kvar så var det bäst att lämna in den.
Fårse vad de gör med den.

Är det ett års garabti på skärmarna?

De tidigare datorerna hade sex månaders garanti på batteriet och skärmen nämligen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Är det ett års garabti på skärmarna?

De tidigare datorerna hade sex månaders garanti på batteriet och skärmen nämligen...

På kvittot står det 1 års produktgaranti och något annat sa de inget om när jag lämnade in den. Efter den ettåriga produktgarantin så har man två års reklamationsrätt. Och det är ju inget handhavandefel när min skärm helt plöstligt börjat blinka och flimra.
Kanske inte ens är skärmens fel utan grafikkortet?
Aja... vi får se vad de säger.

Vad är det för Socket för processorn i datorn. Har sett mobile processorer för både socket P och socket M. Vad ska det vara?

Permalänk
Medlem

min är inne nu på lagning av skrämen och jag förutsätter att det går på garantin som varar ett år enligt kvittot. annars får jag betala halva inköpspriset, i bästa fall.

Permalänk

Var står det att den 1åriga garantin inte gäller skärmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Var står det att den 1åriga garantin inte gäller skärmen?

Jag l'äste detta på en av garantibroschyrerna påå två äldre Acerdatorer så därför jag undrade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Vad är det för Socket för processorn i datorn. Har sett mobile processorer för både socket P och socket M. Vad ska det vara?

Det är socket P på denna datorn.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd

Min åker in på måndag pga av bla vitskärm, lyfter upp locket/skärmen så blir skärmen ibland helt vit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocker
Min åker in på måndag pga av bla vitskärm, lyfter upp locket/skärmen så blir skärmen ibland helt vit.

exakt samma fel som jag hade. fick tillbaka den för en vecka sedan och den har hitills funkat som den ska

Permalänk

Fick tillbaka min idag. Tyvärr var det nån jävla praoelev som kruvat ihop den så den ser för taskig ut nu. Glipor överallt och flera plasthakar som ska hålla ihop chassiedelarna är av. Så all plast runt skärmen, plasten runt gångjärnen samt gråa plastdelen ovanför on/off knappen skulle behövas bytas, och jag nöjjer mig inte med mindre. Men praoeleven lär väl bara limma ihop skiten.
Aja.. tillbaka till Phonehousebitiken blir det iallafall.

Permalänk
Medlem

har liknanade erfarenheter tyvärr. först slarva dom bort luckan till express porten och nu kan jag lyfta övansida vid dvdläsaren ca 2 cm. orkar inte gå tillbaka

Permalänk
Medlem

Verkar som om det är nu problemen börjar dyka upp:S

Borde sätta min plan i verket o göra mig av med min när den funkar bra då...

Permalänk
Avstängd

Jag antar att de flesta av oss tots allt varit nöjda med sitt köp?

Vad skall man köpa idag om man vill ha en laptop i liknande strlk till bra pris?

Permalänk
Medlem

extremt låg kr/änvänd-timma iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Fick tillbaka min idag. Tyvärr var det nån jävla praoelev som kruvat ihop den så den ser för taskig ut nu. Glipor överallt och flera plasthakar som ska hålla ihop chassiedelarna är av. Så all plast runt skärmen, plasten runt gångjärnen samt gråa plastdelen ovanför on/off knappen skulle behövas bytas, och jag nöjjer mig inte med mindre. Men praoeleven lär väl bara limma ihop skiten.
Aja.. tillbaka till Phonehousebitiken blir det iallafall.

Exakt samma på min! Tyskarna har ingen känsla för kvalité! För den skickas via Faghouse > Anovo > Tyskland > Anovo > Faghouse. Bra resväg den får också.

Min är till salu! 11.n nätverkskort och 3gb ram. Ny servad 2 gånger nu och rengjord och fin. Sparsamt använd. Bytes gärna mot en netbook.

/R

Permalänk
Medlem

Allo!

Fan, letar efter en dator i denna prisklass men hittar ingen, är väll slö på att leta. Men de värkar inte som att denna dator går att köpa någonstans? Slut på lagret överallt. Det är min far som vill ha en ny laptop, surfa, se film. Ingen spec, han hade hittat dom här (jobbar i norge):

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2399574
http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2346618

Tycker dom värkar rätt billiga med tanke vad som finns i dom. Men han vill inte betala så mycket, 5000:- tyckte han var i överkant. Men vad tros om Toshiban? Är den värd 3995:- Nok? Någon som har tips på en dator i prisklassen 3-4000:-?

Mvh
/Glupsk

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk

Snyft, saknar min Acer. Jäkla Anovo, eller vilka nu de kan tänkas ha skickat den vidare till har inte rört datorn fast de haft den i 10 dagar nu. De är inte allt för snabba

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Snyft, saknar min Acer. Jäkla Anovo, eller vilka nu de kan tänkas ha skickat den vidare till har inte rört datorn fast de haft den i 10 dagar nu. De är inte allt för snabba

De skickas till någon tysk servicefirma
Tog på dagen 14 dagar första gångern jag lämnade in min. Andra gången fick jag lämnade in den så tog det 15 dagar. Ganska snabba ändå. Synd att de är så slarviga bara.

/R

Permalänk

Weee!!! Nu är datorn på väg tillbaka till mig. Med meddelandet.
"no trouble found, the device was tested and the describe fault was not reproduceable"

Är de helt jävla blinda och efterblivna? Datorn såg ju ut som den blivit överkörd av en bulldoozer senast jag fick tillbaka den. Aja... fårse om de har skruvat ihop den ordentligt ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Weee!!! Nu är datorn på väg tillbaka till mig. Med meddelandet.
"no trouble found, the device was tested and the describe fault was not reproduceable"

Är de helt jävla blinda och efterblivna? Datorn såg ju ut som den blivit överkörd av en bulldoozer senast jag fick tillbaka den. Aja... fårse om de har skruvat ihop den ordentligt ändå.

Fick samma meddelande andra gången jag fick tillbaka den! Nar jag fick tillbaka den första gången hade den stora glipor och knapparna längst till vänster gick inte att trycka på pga att allt satt så skevt, tom en 5åring hade gjort det bättre Blir ALDRIG mer en Acer i vårat hushåll.

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Fick samma meddelande andra gången jag fick tillbaka den! Nar jag fick tillbaka den första gången hade den stora glipor och knapparna längst till vänster gick inte att trycka på pga att allt satt så skevt, tom en 5åring hade gjort det bättre Blir ALDRIG mer en Acer i vårat hushåll.

/R

Idag fick jag tillbaka den och mycket riktigt hade de inte gjort någonting... så tillbaka till verkstan igen. SUCK!!!
Phonehouse själva tyckte det hela var jävligt pinsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Idag fick jag tillbaka den och mycket riktigt hade de inte gjort någonting... så tillbaka till verkstan igen. SUCK!!!
Phonehouse själva tyckte det hela var jävligt pinsamt.

Exakt samma som hände mig. Skriv några fula ord på tyska och lägg med felanmälan!

/R

Permalänk
Medlem

"Fick dich ins knie, du Arschgeige" funkar alltid om man vill skapa sig tyska ovänner

Permalänk

Har stora problem med att skruva upp bakstycket på min Acer... Fått ut två skruvar på lika många timmar! Känns inte som en vanlig stjärnskruvmejsel är det rätta. Vad har ni använt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elajtkatten
Har stora problem med att skruva upp bakstycket på min Acer... Fått ut två skruvar på lika många timmar! Känns inte som en vanlig stjärnskruvmejsel är det rätta. Vad har ni använt?

Vanlig stjärnskruvmejsel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vanlig stjärnskruvmejsel...

"Vanlig" stor eller en lite mindre?