Radeon HD 4890 – en riktig överklockare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simlar
Jag hittade ett stavfel!! i rubriken så står det 4890 men i ingressen så står det 4980, fixa det.

eat shit and die

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Det verkar vara så att de kör rena GPU-poäng och där gör PhysX ingen skillnad om jag har fattat allt rätt, så den blir nog inte bättre än GTX285. Men den är ju fortfarande grymt bra, för det priset som den lär hamna på.

PhysX gör ju inte prestandan bättre utan öppnar bara för nya möjligheter i fysikväg. Anledningen till att det blir bättre i Vantage är att fysikdelen blir bättre för att grafikkortet gör det bättre än CPU:n. Prestandan blir snarare sämre med PhysX aktiverat då grafikkortet får betydligt mer load.

Sedan så kommer ju samma funktion fast med Havok (dvs. flera hundratals titlar) till ATI så det blir konkurrens där med.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Får vi bara hoppas att det här är äkta och inga fantasisiffror.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klimtachakka
eat shit and die

Haha, spontana kommentarer rockar! I dator termer så ROFL:ade jag nästan.

Men åter till topic. Kortet klockar egentligen inte så superbra om man ser till den procentiella skillnaden.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Haha, spontana kommentarer rockar! I dator termer så ROFL:ade jag nästan.

Men åter till topic. Kortet klockar egentligen inte så superbra om man ser till den procentiella skillnaden.

150MHz+ med stockkylaren på kärnan är väl inte illa? Men visst, det är som du säger men procent betyder inte mycket (för mig )

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u