Lian Li släpper ny datorlåda av klassiskt snitt

Permalänk
Melding Plague

Lian Li släpper ny datorlåda av klassiskt snitt

Den taiwanesiska chassitillverkaren Lian Li lanserar PC-B10.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Snyggt! Synd bara att de är så satans dyra... ska en datorlåda kosta två och en halv fiol så ska det bannemig vara herre vår skapare själv som sitter och fläktar komponenterna med ett palmblad där inne för att det ska kännas värt det...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen lådan med ett undantag, hårddiskburen. Hade den varit roterbar i 90 grader så hade det varit en nästan perfekt låda, i dagsläget blockeras för mycket luftflöde. Priset är väl tilltaget men det är som alltid med Lian Li, man får vad man betalar för.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

fan vad dyrt!!! alldeles för överprisat

Permalänk

Dyrt.. dock bra att de tagit bort perforeringt i bakkant till 120mm fläkten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser ju fint ut iaf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ser ut som en trevlig burk.

Permalänk

man börjar tröttna lite på alla lian chassi som finns......alla ser nästan likadana ut och innuti inte mkt skillnad heller och inte överdrivet med bra funktioner för så dyra chassi......!!!!!!!!!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men gillar inte verktygsfri installation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimbow1234
man börjar tröttna lite på alla lian chassi som finns......alla ser nästan likadana ut och innuti inte mkt skillnad heller och inte överdrivet med bra funktioner för så dyra chassi......!!!!!!!!!

Köp inget dåra........!!!!!!!!!!!!!!

Snyggt, men priset?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Verkar ganska likt P182, om priset skulle vara lite lägre är jag säker på att den skulle bli riktigt populär.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Precis ett sådant chassi jag sökte häromdan när jag kollade runt lite. Har länge funderat på Lian Li och som sagt det här chassiet var grymt snyggt osv. men priset är högt. Prisvärt? Nja...
Man får väl ha is i magen och se om priset sjunker lite efter någon månad.

Permalänk
Musikälskare

lian li <3

Alltid gillat deras stil

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ser bra ut men gillar inte verktygsfri installation.

Läste jag verkligen rätt?

Permalänk

BALLT!!
fast 2500... bangar

Permalänk
Medlem

Lät fördjävla dyrt! Men visst skulle jag ta den ifall jag fick den!

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Visst Lian Li gör bra chassin, men jag fattar fan inte varför de har ett fläktgaller på insidan av utblåsfläkten där bak? Totalt idiotiskt och miljöförstöring är vad det är!

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk
Avstängd

Väldigt snygg!
Synd bara att den är så dyr, och att de har loggan på framsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabeee
Läste jag verkligen rätt?

Det gjorde du troligen, och jag instämmer med honom.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Det gjorde du troligen, och jag instämmer med honom.

Håller med.

Permalänk
Medlem

Lite dyrt för att vara miditower men ser nice ut annars.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Nästan plagiat på Antec P182 ju... :S

Permalänk
Medlem

En P18x i aluminium för 2500:- men vist det finns säkert en markanda för folk som inte vill vara som alla andra

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Trevlig burk. Visst, dom är lite dyrare, men jag tycker det är värt det, kör alltid med Lian-Li till mina burkar iaf.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Det gjorde du troligen, och jag instämmer med honom.

Helt klart skruvar som gäller.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Känns som ett bra alternativ nu när man börjat tröttna lite på p182 och vill gå över till en mindre burk men fortfarande ha kvar goda lösningar. 2500 inte överdrivet dyrt för att vara Lian Li, men som vanligt borde man väl få det man betalar för

Permalänk
Medlem

Vääääldigt stilren! Skulle vara fint med svart aluminium inuti också.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indulgence
Känns som ett bra alternativ nu när man börjat tröttna lite på p182 och vill gå över till en mindre burk men fortfarande ha kvar goda lösningar. 2500 inte överdrivet dyrt för att vara Lian Li, men som vanligt borde man väl få det man betalar för

Man får ett Lian Li fulltowerchassie i samma klass för 2300. Där ligger problemet med denna burk för mig ;). Och helt klart är det skruvar och tumskruvar som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackLightStar
Nästan plagiat på Antec P182 ju... :S

Konceptet med nätagget nertill etc har Lian Li kört med innan P18x kom ut, och detta är bara en uppdaterad PC-10A i princip. Så du är ett par tre år sen med det.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Stirra inte på priset.
Lian Li i aluminium är som dag och natt jämfört med random stålchassi.

Kör själv anbart med Lian Li både till HTPC och stationära datorn.