Akasa visar upp minimala processorkylare

Permalänk
Melding Plague

Akasa visar upp minimala processorkylare

Två nya minstingar från Akasa för tankarna till gamla Pentium och K6-2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett för tidigt aprilskämt måntro? Det ser ju ut som AMDs standardkylare med avsliten fläkt )

Permalänk
Medlem

Den stora fördelen med AMD varianten är ju att det inte ingår en fläkt ==> att man kan välja en högkvalitativ tyst standard fläkt och sätta den på en av AMDs energisnåla processorer.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Entusiast
Permalänk

Bra för oss som bygger små kompakta datoere dock med en fläkt på så vi som byggt i U1 chassin kommer märka att fläkten ligger emot taket och då skapar ett sjuhelvetes oljud den den tokvarvarför att få luft.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

måste ju säga att amd flänsen ser ruskigt liten ut så jag skulle vara lite orolig,
har ju en TDP 45watt igång och där är flänsen dubbelt så hög och har en fläkt annars är det ju en trevlig idee.

Permalänk
Medlem

Känns lite P3...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

inget för överklockning åtminstone

Permalänk

Den andra modellen äger jag redan en av och den satt på min athlonx2 3800+.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

känns mycket skumt, jag kommer då inte att använda en sådan liten kylare...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

Hahaha men vadå man får väl plats med en standardkylare hur som helst? Finns väl knappast nåt chassi som är för litet för standardkylarn lixom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Hahaha men vadå man får väl plats med en standardkylare hur som helst? Finns väl knappast nåt chassi som är för litet för standardkylarn lixom...

Det finns mini-itx moderkort och då är väl chassit litet därefter.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Billigt pris.
Men varför inte kör med stock-kylaren?

Permalänk

Hmm en fundering. Bara för att en kylfläns sälgs utan fläkt så betyder väll inte det automatiskt att den är ämnad för att köras passivt!?

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
inget för överklockning åtminstone

absolut inte

har standard amd-kylaren på min såkallade energisnåla prolle (5050e) och mer än 200mhz överklock klarar inte kylaren utan att låta apa!

på 3.1+ är det en annan historia, varmt och högljuttt blir det, men det funkar ftf.

akasa's nya lär ju prestera mkt sämre än så..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Ser inte särsklit imponerande ut.

Tror inte det var meningen heller.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Den är nästan mindre än scythe orochi. Dock så är scythe orochi något bredare så till volym är dom nog jämna.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

HAHA -den påminner mej om GlobalWin FOP38

vem kan glömma Delta-fläkten....den ringer fortfarande i mina öron...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
HAHA -den påminner mej om GlobalWin FOP38

vem kan glömma Delta-fläkten....den ringer fortfarande i mina öron...

http://undcon.com/sweclockers/fop38.jpg

Men ack så bra den var!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
HAHA -den påminner mej om GlobalWin FOP38

vem kan glömma Delta-fläkten....den ringer fortfarande i mina öron...

http://undcon.com/sweclockers/fop38.jpg

haha.. klassiker

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
HAHA -den påminner mej om GlobalWin FOP38

vem kan glömma Delta-fläkten....den ringer fortfarande i mina öron...

http://undcon.com/sweclockers/fop38.jpg

Muhahaha en sån där har man haft. Viner rätt bra om dem.

Permalänk
Medlem

Den sista kylaren ser exakt ut som några p3 kylare jag har liggandes

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.