Permalänk
Medlem

129 USD... kanske blir ett sådant.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramviksrille
- Simply plug into cigarette power socket to gain 5 to 10% reduction in fuel consumption

Wow.. en sån måste jag skaffa till min 240DL -87!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefan.Jarl
För en användare med vanlig 10/10 uppkoppling eller ADSL är denna produkt inget att ha. Men för användare som har 100/100 eller 1gbit uppkopplingar som vissa har i storstäder kan det va en stor skillnad. Inte för jag vet hur det är nu men när jag hade min 1.6ghz för 5-6 årsen och satt och lanar med polarna i nån lokal utan internet och och man började tanka all skit alla andra hade via DC++. Då gick ju CPUn på full kraft när man tankade. Med ett sånt här kort kan du använda din dator samtidigt. Tankar man i 10-20mb/s tror jag fortfarande att datorn blir mycket segare fortfarande. Det eleminerar man med ett sånt här kort. Att köra dessa kort kan va skitbra. Men visst jag håller med att det är lite överkill pris. Men en 1000kr hade man nog lagt på ett sånt här kort om man ahde en feeeeet uppkoppling!

Du får också tänka på disken i detta sammanhang (om spelet ligger på samma disk).

Med dagens datorer är detta pengar i sjön. Man kan köpa ett vanligt Intel-NIC för nån hundring om man nu måste ha nått annat...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Not all of their products are as widely regarded to be poor; OpenBSD developer Theo de Raadt once praised Realtek, saying "the (newish) Realtek Gigabit Ethernet chips are not too bad at all, and there's lots of documentation. So maybe the Taiwanese products are a little bit later to the market, but they are simpler and robust once they do make it to the market."

Så allt dom gör är nog inte skit iaf.

Bara för att Theo gillar att Realtek har dokumentation för sina gigabit-chip (till skillnad från 10- och 100mbit-korten) betyder det inte att de är särskilt bra (och han bryr sig inte så mycket om prestandan heller). De är absolut inte i samma liga som Intel.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Spelar det någon större roll i dagens läge, med tanke på att många datorer har 4 kärnor och spelen sällan utnyttjar mer än 1 kärna, även om nätverkstrafiken skulle använda 30% av en cpu-kärna så skulle det inte märkas.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med ett riktigt seriöst test där man provar massa olika nätverkskort, inkl detta.

Permalänk
Hjälpsam

@FL3JM Håller med, det vore intressant.

Har ett gammalt 3-Com kort på hyllan som skulle göra något liknande.
Problemet med en del IO, är det kan börja spruta interupts, vilket kostar en hel del, även om inga tunga beräkningar krävs.
Slipper man detta kan nog kortet göra en viss skillnad, även om jag tror mer på proffessionella kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag får ett konstigt "vill ha begär" men behöver den inte

Samma här haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

jag ska köpa ett.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Bara för att Theo gillar att Realtek har dokumentation för sina gigabit-chip (till skillnad från 10- och 100mbit-korten) betyder det inte att de är särskilt bra (och han bryr sig inte så mycket om prestandan heller). De är absolut inte i samma liga som Intel.

Sa jag aldrig, men vem köper 100Mbit-kort idag? Om man nu ska köpa ett dvs och inte köra på det inbyggda. Kör bara Intel själv så är inte direkt biased, men netbsd's srcs-kommentarer om realtek blir ganska trötta efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt varför folk är så negativa... "bara 10% ökning av FPS i WoW" 10% är ju hur bra som helst! Om det är värt 1000kr är ju en annan fråga men folk betalar ju exempelvis 10-50 tusen kr mer för högtalare där man knappt kan mäta någon skillnad.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||