Ljud från högtalare och lurar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Ljud från högtalare och lurar samtidigt?

Hallå!

Jag formaterade datorn och fixade allt från början för någon vecka sedan, har inte använt mina lurar sedan dess, men ska resa en bit med tåg och tänkte se på någon film. Skulle testa om lurarna fungerade som dom skulle. Kopplade in dom och fick ljud som vanligt men jag tyckte det lät konstigt, tog av mig lurarna och då kommer det ljud från dom vanliga högtalarna också. Har försökt allt jag vetat skulle vara problemet, men inte lyckats åtgärda det. En sak som jag tycker är konstigt är att när jag pluggar in kontakten så reagerar inte datorn, men när jag pluggar in tex micken så poppar det upp en ruta från Realtek High Definition Audio ikonen jag har nere till höger att en kontakt satts i.

Jag är så dum när det kommer till sånt här att det är pinsamt.

Någon som har en lösning på detta?

mvh
/Glupsk

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

hade så jag med ett tag, uppdatera drivar så kommer det lösa sig

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret JOnkan! Men jag har nu av installerat och fixat dom senaste realtek drivarna men det hände ingen skillnad. Vad ere mer för drivers jag ska kirra? Nu Nvidia drivers också?

Vet ej om ni ser detta men:

http://driveragent.com/driveragent_results.php?hwid=c734ffb77...

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

Hallå måste återuppta denna tråd, har inte hittat någon lösning på det tidigare problemet, fortfarande ingen reaktion när jag stoppar in ljud sladden, tills för 5 minuter sedan, satt och lyssnade på musik genom stereon, med ljud från både dator och stereo jag råkar stöta till datorn lite då vart det helt tyst i båda högtalarna och datorn känner nu av att det är en sladd inkopplad, skumt tycker jag eftersom det inte kommer något ljud alls. Drar ut sladden och datorn tror då fortfarande att det är en sladd i, men när jag stoppar in sladden så står det att en kontakt har dragits ur. Vart kontakten skadad eller? Och hur kommer det sig att den NU känner av när en kontakt är i?

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

låter som ev. glapp i ljudutgången. Men testa att ta bort ljudkortet i enhetshanteraren och boota om sen och vänta tills Windows hittat ljudkortet och installerat den och testa sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apilas
låter som ev. glapp i ljudutgången. Men testa att ta bort ljudkortet i enhetshanteraren och boota om sen och vänta tills Windows hittat ljudkortet och installerat den och testa sen.

'

Har gjort det en gång men ska testa igen, men eftersom att jag haft det tidigare problemet tycker jag detta är skit konstigt. Då kände ju inte ljudkortet av den ingången alls i princip. Tappade inte datorn eller nått utan stötte bara till sladden lätt då började detta problem. Men fungerar det inte och det blir en prisfråga hur mycket tros det ska kosta? Är så irriterande att min ipods hårdisk pajade utan förvarning bara några timmar innan ljudutgången. Så ingen musik alls för mig.

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE