Permalänk
Medlem

Köpte en extern HDD från WD där, och direkt var en från personalen som skulle hjälpa mig med en annan sak och sa att det märket "är dåligt" och att "det finns bättre" så pekade han på en något annat som hade mindre lagringsutrymme&kostade mer.

Men hon i kassan var trevlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
Så, du tror verkligen att folk som skulle köpt en dator/teknik, och hade handlat där, nu skippar att handla, stoppar pengarna i madrassen, eller tror du att dom går någon annanstans o handlar det dom tänkte köpa, eller spenderar på annat (i samma kommun). Vilket är troligast?

Sen är ju frågan, vad ÄR bäst för Sverige, ha en massa varuhus som inte går runt, står tomma, eller ett mindre antal, som faktiskt har folk. Hmm, nu ska vi se, utbildning av säljare, tror du det sker i ett varuhus som inte drar in pengar, eller ett som är lönsamt drivet?

Detta om "sämre" konkurrans känns som något allt o alla ska säga hela tiden, vad säger att det inte finns andra alternativ, finns det verkligen bara TVÅ ställen kvar att gå till, eller finns det kvar lite andra ställen?

Jag måste påstå att jag föredrar ett mindre antal varuhus, som är bra, tjänar pengar och går med plus, än en jävla massa som står tomma, med folk som inte vet vad som säljer, eller gör det bra. (inkl antal produkter)

Fundera

Ett av ekonomins fundamentala begrepp är att all handel skapar ännu mer handel. Bara för att du ändå köper en vara hos en annan väger inte upp detta faktum.

Nummer två. Nu tar jag ett företag som Volvo som exempel. Man räknar på att inom den typen av industri så ger varje anställning sju (7) nya ute i samhället, i form av underleverantörer och annat. Jag säger nu inte att PC City är av samma karaktär som Volvo, eller att en anställning där genererar sju nya, men att nedskärningar och särskilt NEDLÄGGNINGAR kan få stora konsekvenser för fler människor än man (eller vissa) kan tro.

Ditt vidare resonemang är så bländande att det inte behöver behandlas.

"Fundera".

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

PC City i Västerås har 30% rabatt på alla komponenter, start idag.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Hedersmedlem

Även Helsingborgsbutiken har 30% rabatt på komponentsortimentet. Fyndade en klase fläktar och en CM 4in3-enhet igår. Att de sen vill ha nästan fullpris för väl demade, slitna bärbara är ju lite synd.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Komponentcenter hade också för ett tag sedan, verkar dock vara slut nu.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB