Antipiratlagen färdig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Synd bara att piratpartiet helt vill ta bort all form av copyright och patent.
Vilket är helt sjukt.

Det vill dom inte. Dom vill ändra på lagarna om något och göra att dom passar tiden och sammhället vi lever i nu.

Varför ska det varar 70 års copyright på en film eller låt? Vore inte 5 eller 10 år bättre? Varför ska gamla filmer stå å damma i nåt skåp bortglömda för majoriteten inte vill köpa dom då intresset efter ett tag svalnat och dom blivit bortglömda? Är det inte bättre att släppa det fritt då och på så vis hålla gamla filmer och musik vid liv så nya generationer kan uppleva dom och finna nytt intresse i dom? Finns ju dessutom inget som skulle förhindra försäljning av fysisk media eller filer online bara för en lag säger att det ej lägre är olagligt att fildela samma film eller musik?

Och utan att pröva så kan man ju inte heller veta om det kommer fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Det vill dom inte. Dom vill ändra på lagarna om något och göra att dom passar tiden och sammhället vi lever i nu.

Varför ska det varar 70 års copyright på en film eller låt? Vore inte 5 eller 10 år bättre? Varför ska gamla filmer stå å damma i nåt skåp bortglömda för majoriteten inte vill köpa dom då intresset efter ett tag svalnat och dom blivit bortglömda? Är det inte bättre att släppa det fritt då och på så vis hålla gamla filmer och musik vid liv så nya generationer kan uppleva dom och finna nytt intresse i dom? Finns ju dessutom inget som skulle förhindra försäljning av fysisk media eller filer online bara för en lag säger att det ej lägre är olagligt att fildela samma film eller musik?

Och utan att pröva så kan man ju inte heller veta om det kommer fungera.

http://www.piratpartiet.se/politik/patent

Läs där så ser du vilka nötter de är...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Nu är jag helt säker: FRA lagen + IPRED lagen +sänkt A-kassa +höjd fack avgift kommer kasta borgarna av tronen i minst 25 år framåt.
Nästa val vinns av sossarna med respektive.

Mer korkat inlägg får man leta efter..

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
http://www.piratpartiet.se/politik/patent

Läs där så ser du vilka nötter de är...

Så du menar att pest är bättre än kolera? Eller kanske tvärt om? Vad vi har idag fungerar ju uppenbarligen inte då vi har en branch som med klor och tänder och alla tänkbara knep gör allt de kan för att vrida tillbaka klockan till 1994 och konsumenter som kräver att de i alla fall skall få en hammare i baken så te tar sig in i samma årtusende som resten av oss.

Att bara släppa allting är ju inte heller ett fungerande alternativ, men i värsta fall går det ju lika illa som det är idag, så egentligen är ju alla alternativ på bordet någonting man kan fundera på. Det kan ju inte bli värre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Mer korkat inlägg får man leta efter..

Det är ju dock troligen sant. Även om sossarna och resten av puckona i riksdagen är minst lika stora idioter så är det ju de som håller i flaggan som får ta smällen, och just nu så är det borgarna som viftar med den. Ingen av nötterna som styr lär sig ju någonsin någonting, så det hela lär ju bli en upprepning av vad som hände sist de styrde.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
http://www.piratpartiet.se/politik/patent

Läs där så ser du vilka nötter de är...

Du vill hellre att Staten ger ut dina allra privataste uppgifter till diverse branchorganisationer??

undra vem som är en Nöt isåfall..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Mer korkat inlägg får man leta efter..

Han säger ju sanningen rakt av..
Borgarna har inte gjort nånting positivt för Svensson-folket..
Har du en fet lön sen tidigare, så gynnas du..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Du vill hellre att Staten ger ut dina allra privataste uppgifter till diverse branchorganisationer??

undra vem som är en Nöt isåfall..

Han säger ju sanningen rakt av..
Borgarna har inte gjort nånting positivt för Svensson-folket..
Har du en fet lön sen tidigare, så gynnas du..

Men snälla nån är din ip en av dina mest privata personuppgiften?

ISP:n har ju tillgång till den också, FÖRSKRÄCKLIGT!!!!

Att vilja ta bort patent är löjligt och en orsak till att jag inte någonsin kan tänka mig att rösta på piratpartiet så ja de är nötter(enligt mina åsikter självklart).

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Mer korkat inlägg får man leta efter..

Ja kanske om man är borgare som du.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Men snälla nån är din ip en av dina mest privata personuppgiften?

ISP:n har ju tillgång till den också, FÖRSKRÄCKLIGT!!!!

Min ISP och Jag har ett avtal, precis som alla andra internetanvändare..
Det avtalet är skyddat av PUL.
Att dem ger ut dem uppgifterna är brott emot det avtal/kontrakt som är skrivet..
Skall dem ha befogenhet att ge ut min Adress, Telefonnummer, osv osv så skall ett nytt kontrakt skrivas där jag accepterar att dem får full tillåtelse att "leka" med mina privata uppgifter..

Men jag ställer dig frågan Blubben, för denna fråga är lika som FRA/Ipred..

Skulle Du kunna tänka dig att ha ett par Webcams installerade i varje rum i din bostad som folk sen får ta del av dygnet runt, oavsett vad som görs i rummet?

Anser inte du en sån sak kränkande? Att folk får ta del av ditt innersta och privata?
Det är exakt detsamma som FRA/Ipred, kränkande emot PUL !

Stoppa fildelning är en sak, men att kränka folks privatliv som är skyddad av en EU grundlag är bara fel, inser vem som helst.. Som iaf har nåt innanför pannbenet..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Operatören:
Ok, mycket får man höra men sanningen är att fler faktiskt har mer pengar i fickan. Det mesta jidder bygger på okunskap.

Socialdemokraternas politik ska stå för något fint men fungerar inte i praktiken och den har fördärvat Sverige och många av våra samhällsproblem är ett resultat av detta, tom FRA. Det är Bodström och sossarna som ville ha en polisstat.

De rika kommer sossarna aldrig att komma åt ändå och det är alltid arbetarklassen som kommer att få betala kalaset.

Ni anar inte hur viktigt det är att gynna företagen (de rika) och att få folk att behålla sina pengar i Sverige. Finns inga andra länder som vill satsa och bygga verksamhet i Sverige eftersom det inte är lönsamt. Det enda sättet för många små företag är faktiskt att mygla för att kunna överleva och vem har råd att anställa i Sverige?

Det finns inte en chans att sossarna tar bort FRA och IPRED. Gå inte på vad Mona försökte tuta i er som sossarna brukar göra (iof gäller det alla partier). Vi river lagen säger hon vilket betyder att de bara gör små justeringar precis som det redan har gjorts. Lagen och signalspaning kommer finnas kvar.

Precis som om pensionärer hade det bra och sjukvården på topp under vår förra regering?
De samhällsklasser i förorten som socialdemokraterna har skapat ska vi inte prata om. Det kommer alltid att finnas vinnare och förlorare oavsett vilken regering vi har i alla samhällsgrupper men socialdemokraternas politik gjorde och gör svenska folket sjuka.

Nu är det iof dåliga tider men jag känner iaf ingen som har fått det sämre med vår nya regering trots att det varit stort tjat bland dem (både blåa och röda) när moderaterna tillsattes och vissa grämer sig fortfarande trots mer pengar. Varför?
Okunskap, falsk propaganda och att man uppfostras till en viss politik.

Själv bryr jag mig inte om vilka som sitter vid makten när det gäller mitt välstånd. Den dagen jag är ekonomiskt beroende av staten har jag misslyckats ordentligt som människa.
Däremot är politiken viktig för hur den formar svenska folket som människor och där är socialdemokraterna ute och cyklar. Att lägga allt ansvar på staten kanske känns bekvämt men se på resultatet.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Operatören:
Ok, mycket får man höra men sanningen är att fler faktiskt har mer pengar i fickan. Det mesta jidder bygger på okunskap.

Socialdemokraternas politik ska stå för något fint men fungerar inte i praktiken och den har fördärvat Sverige och många av våra samhällsproblem är ett resultat av detta, tom FRA. Det är Bodström och sossarna som ville ha en polisstat.

De rika kommer sossarna aldrig att komma åt ändå och det är alltid arbetarklassen som kommer att få betala kalaset.

Ni anar inte hur viktigt det är att gynna företagen (de rika) och att få folk att behålla sina pengar i Sverige. Finns inga andra länder som vill satsa och bygga verksamhet i Sverige eftersom det inte är lönsamt. Det enda sättet för många små företag är faktiskt att mygla för att kunna överleva och vem har råd att anställa i Sverige?

Det finns inte en chans att sossarna tar bort FRA och IPRED. Gå inte på vad Mona försökte tuta i er som sossarna brukar göra (iof gäller det alla partier). Vi river lagen säger hon vilket betyder att de bara gör små justeringar precis som det redan har gjorts. Lagen och signalspaning kommer finnas kvar.

Precis som om pensionärer hade det bra och sjukvården på topp under vår förra regering?
De samhällsklasser i förorten som socialdemokraterna har skapat ska vi inte prata om. Det kommer alltid att finnas vinnare och förlorare oavsett vilken regering vi har i alla samhällsgrupper men socialdemokraternas politik gjorde och gör svenska folket sjuka.

Nu är det iof dåliga tider men jag känner iaf ingen som har fått det sämre med vår nya regering trots att det varit stort tjat bland dem (både blåa och röda) när moderaterna tillsattes och vissa grämer sig fortfarande trots mer pengar. Varför?
Okunskap, falsk propaganda och att man uppfostras till en viss politik.

Själv bryr jag mig inte om vilka som sitter vid makten när det gäller mitt välstånd. Den dagen jag är ekonomiskt beroende av staten har jag misslyckats ordentligt som människa.
Däremot är politiken viktig för hur den formar svenska folket som människor och där är socialdemokraterna ute och cyklar. Att lägga allt ansvar på staten kanske känns bekvämt men se på resultatet.

Massa goja oj oj oj. Det är ju borgarna genom sin politik som gjort sig fruktansvärt illa omtyckta. Det skrev jag ju innan, likaså förstörde borgarna ekonomin på 90 talet liksom som de håller på att förstöra ekonomin nu. De förstör jobben med sin politik, A-kassan, folkets tro till regeringen, nä om 25 år kommer borgarna kanske till makten igen då är detta"glömt" som de gjort nu.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
likaså förstörde borgarna ekonomin på 90 talet liksom som de håller på att förstöra ekonomin nu.

Du kanske missat att moderpartiet strukit de bitarna ur åsiktsprogrammeringen? håll dig uppdaterad broder!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078.ab

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Du kanske missat att moderpartiet strukit de bitarna ur åsiktsprogrammeringen? håll dig uppdaterad broder!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078.ab

Jag anser att de har skulden oavsett vad andra tycker.

Kanske likabra låsa tråden eftersom det handlar om politik nu istället för IPRED?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag anser att de har skulden oavsett vad andra tycker.

Oväntat.

Citat:

Kanske likabra låsa tråden eftersom det handlar om politik nu istället för IPRED?

Eftersom det främst är du som försökt driva in den på det spåret vore det väl smidigare om du helt enkelt raderade dina egna inlägg?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

*Raderar mina svar på tal :-)*
Struntar i att "tillrättavisa" och ge min politiska åsikt även om det hade upplyst några forumrävar men jag låter nedre delen vara kvar...

90-talet..
Du talar halvsanning som är typiskt för bittra sossar, ungefär som det jag skrev om Mona Sahlin om FRA. "Väljer ni oss river vi lagen" vilket låter som att de skall göra sig av med den. Dessutom har de själva tagit fram förslaget vilket jag redan skrivit men tål att skrivas igen.

Jag slutar nu prata politik för det har inget slut och kan ses/tolkas på olika sätt.

Irrelevant är att påstå att FRA och IPRED har med borgarna att göra och försöka tyda på att med sossarna vid makten skulle de inte existera.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Operatören:
Ok, mycket får man höra men sanningen är att fler faktiskt har mer pengar i fickan. Det mesta jidder bygger på okunskap.

Socialdemokraternas politik ska stå för något fint men fungerar inte i praktiken och den har fördärvat Sverige och många av våra samhällsproblem är ett resultat av detta, tom FRA. Det är Bodström och sossarna som ville ha en polisstat.

De rika kommer sossarna aldrig att komma åt ändå och det är alltid arbetarklassen som kommer att få betala kalaset.

Ni anar inte hur viktigt det är att gynna företagen (de rika) och att få folk att behålla sina pengar i Sverige. Finns inga andra länder som vill satsa och bygga verksamhet i Sverige eftersom det inte är lönsamt. Det enda sättet för många små företag är faktiskt att mygla för att kunna överleva och vem har råd att anställa i Sverige?

Det finns inte en chans att sossarna tar bort FRA och IPRED. Gå inte på vad Mona försökte tuta i er som sossarna brukar göra (iof gäller det alla partier). Vi river lagen säger hon vilket betyder att de bara gör små justeringar precis som det redan har gjorts. Lagen och signalspaning kommer finnas kvar.

Precis som om pensionärer hade det bra och sjukvården på topp under vår förra regering?
De samhällsklasser i förorten som socialdemokraterna har skapat ska vi inte prata om. Det kommer alltid att finnas vinnare och förlorare oavsett vilken regering vi har i alla samhällsgrupper men socialdemokraternas politik gjorde och gör svenska folket sjuka.

Nu är det iof dåliga tider men jag känner iaf ingen som har fått det sämre med vår nya regering trots att det varit stort tjat bland dem (både blåa och röda) när moderaterna tillsattes och vissa grämer sig fortfarande trots mer pengar. Varför?
Okunskap, falsk propaganda och att man uppfostras till en viss politik.

Själv bryr jag mig inte om vilka som sitter vid makten när det gäller mitt välstånd. Den dagen jag är ekonomiskt beroende av staten har jag misslyckats ordentligt som människa.
Däremot är politiken viktig för hur den formar svenska folket som människor och där är socialdemokraterna ute och cyklar. Att lägga allt ansvar på staten kanske känns bekvämt men se på resultatet.

Oj vilket svammel
För det första så skiter jag i alla politiker i världen, för det finns inte en politiker, som lyssnar på det folk som har valt fanskapen..
Oavsett Moderat lr Sosse..

för det andra så får dem gärna förhindra fildelning för min del, jag köper mina spel, köper mina filmer..
Men att bryta emot PUL, där går gränsen!
Det är jag en stor motståndare till, därav mitt inlägg gentemot Blubbens inlägg med..

Men vad du bennyfax jiddrar för papegoja vettetusan..
Jag är inte beroende av staten på nåt sätt mer än att jag bor i detta skitsamhälle..

Men den som inte förstått än att Moderater är illa omtyckta för sin girighet och sin dåligt förda politik bör se över lite mer info från folket..

Jag röstade på Piratpartiet, och kommer med stolthet säga att jag i fortsättningen kommer göra det..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Oväntat.Eftersom det främst är du som försökt driva in den på det spåret vore det väl smidigare om du helt enkelt raderade dina egna inlägg?

Nej jag står för vad jag tycker , ändra i efterhand är fel.

Förövrigt är jag inte ett dugg politiskt aktiv, det kan låta så i debatten ovanför men jag ser iaf rätt från fel. Att ta från fattiga och ge de rika, att ta från sjuka ge de högavlönade. Orättvisor som andra vill blunda för bara för att deras föräldrar är moderater.

Men här handlar det om IPRED -lagen och det är borgarna som röstade igenom den lagen, så de får skulden till 100%.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Min ISP och Jag har ett avtal, precis som alla andra internetanvändare..
Det avtalet är skyddat av PUL.
Att dem ger ut dem uppgifterna är brott emot det avtal/kontrakt som är skrivet..
Skall dem ha befogenhet att ge ut min Adress, Telefonnummer, osv osv så skall ett nytt kontrakt skrivas där jag accepterar att dem får full tillåtelse att "leka" med mina privata uppgifter..

Men jag ställer dig frågan Blubben, för denna fråga är lika som FRA/Ipred..

Skulle Du kunna tänka dig att ha ett par Webcams installerade i varje rum i din bostad som folk sen får ta del av dygnet runt, oavsett vad som görs i rummet?

Anser inte du en sån sak kränkande? Att folk får ta del av ditt innersta och privata?
Det är exakt detsamma som FRA/Ipred, kränkande emot PUL !

Stoppa fildelning är en sak, men att kränka folks privatliv som är skyddad av en EU grundlag är bara fel, inser vem som helst.. Som iaf har nåt innanför pannbenet..

Självklart tycker jag att denna lag är fel, privata företag ska inte hålla på med brottsundersökningar.
Däremot tycker jag det är fånigt att kalla din ip adress för " väldigt privat" då det faktiskt inte är speciellt svårt att koppla en ip till en viss person om man försöker och vet vad man håller på med. Dessutom så är inte en ip adress mer informativ än en adress eller telefonnummer som faktiskt finns fritt tillgängliga för alla, så även om de får ut ip:n måste de bevisa att man faktiskt piratkopierat.
Det är också en gigantisk skillnad mellan en ip adress (som endast ger dem ett namn och adress) och webkameror i varje rum...

Så du kanske borde fundera lite på hur du skriver saker innan du tycker andra är dumma

Sen Partheus, människor är egoistiska så enkelt är det och därför fungerar det inte om folk inte har någon morot för att sluta vara "sjuk" och börja jobba.
Dessutom är det skit att skicka folk i förtidspension för att minska arbetslösheten som sossarna höll på med.
Självklart är inte Alliansen bättre på alla sett, att välja parti är som att välja mellan pest eller kolera tycker jag personligen.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Bredband 2 verkar trevliga!

Vi garanterar att vi inte kommer lämna ut våra kunders personuppgifter till Antipiratbyrån eller liknade organisationer. Enda undantaget är våra partners för logistik som behöver uppgifter för att leverera hårdvara och skicka faktura.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Nej jag står för vad jag tycker , ändra i efterhand är fel.

Förövrigt är jag inte ett dugg politiskt aktiv, det kan låta så i debatten ovanför men jag ser iaf rätt från fel. Att ta från fattiga och ge de rika, att ta från sjuka ge de högavlönade. Orättvisor som andra vill blunda för bara för att deras föräldrar är moderater.

Men här handlar det om IPRED -lagen och det är borgarna som röstade igenom den lagen, så de får skulden till 100%.

Argh, kan vi nån gång sluta med den här klyschan att moderaterna tar från de fattiga och ger till de rika! Det är ju bara patetiskt att svälja hela sossesprograpagandan sådär rakt av. ALLA partiers politik innebär att man tar från de rika och ger till de fattiga, det är så ett välfärdsamhälle funkar. Skillnaderna är ungefär som så: sossarna tar 100 (en relativ siffra) och ger det till de fattiga så tar moderaterna 98. Skillnaden är inte större än så. Och vem har sagt att just såhär mycket som sossarna omfördelar som är det rätta ?
Men du kanske tycker att skatten ska vara 100% och alla ska få lika mycket i bidrag ? Redan som det är nu är det ju inte så lönt att utbilda sig länge och satsa på ett karriär i Sverige, eftersom alla högre skatter och avgifter äter upp löneökningen och frågan är om det är då värt att slita i 5 år på universitet. Nee.. då blir det så att man utbildar sig gratis i Sverige, och sticker till Norge eller USA och jobbar. Och vilka tror du blir vinnare och förlorare när alla högutbildade lämnar Sverige och kvar blir bara en massa låtsas-sjuk-pensionärer ? Inte är det Svenska välfärdssamhället inte...

Och nej, mina föräldrar är inte moderater. Inte jag heller för den delen (tycker det är för konservativa och för lite liberala), men sossarna är ett steg värre. Dock så skulle jag kunna sätta stora pengar på att dina föräldrar är sossar.. för den där klyschan som du upprepar är just den jag brukar höra från mina oinsatta kompisar som röstar rött antingen för att deras föräldrar gör det eller för att det har blivit svårare för dem att lata sig igenom livet på bidrag.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Tänker inte ge mig in i det här getingboet till diskussion utan bara tipsa om en bra krönika jag läste i GP, angående Guillous ofrivilligt roliga bidrag till debatten om IPRED. Lättdrucken Château Guillo:

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?a=463059

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Argh, kan vi nån gång sluta med den här klyschan att moderaterna tar från de fattiga och ger till de rika! Det är ju bara patetiskt att svälja hela sossesprograpagandan sådär rakt av. ALLA partiers politik innebär att man tar från de rika och ger till de fattiga, det är så ett välfärdsamhälle funkar. Skillnaderna är ungefär som så: sossarna tar 100 (en relativ siffra) och ger det till de fattiga så tar moderaterna 98. Skillnaden är inte större än så. Och vem har sagt att just såhär mycket som sossarna omfördelar som är det rätta ?
Men du kanske tycker att skatten ska vara 100% och alla ska få lika mycket i bidrag ? Redan som det är nu är det ju inte så lönt att utbilda sig länge och satsa på ett karriär i Sverige, eftersom alla högre skatter och avgifter äter upp löneökningen och frågan är om det är då värt att slita i 5 år på universitet. Nee.. då blir det så att man utbildar sig gratis i Sverige, och sticker till Norge eller USA och jobbar. Och vilka tror du blir vinnare och förlorare när alla högutbildade lämnar Sverige och kvar blir bara en massa låtsas-sjuk-pensionärer ? Inte är det Svenska välfärdssamhället inte...

Och nej, mina föräldrar är inte moderater. Inte jag heller för den delen (tycker det är för konservativa och för lite liberala), men sossarna är ett steg värre. Dock så skulle jag kunna sätta stora pengar på att dina föräldrar är sossar.. för den där klyschan som du upprepar är just den jag brukar höra från mina oinsatta kompisar som röstar rött antingen för att deras föräldrar gör det eller för att det har blivit svårare för dem att lata sig igenom livet på bidrag.

Jag ger ett konkret exempel: Fastighetsskatten avskaffades och de införde en "avgift" istället.

Detta medförde för mig en höjning av "skatten" istället för sänkning medans de som har 5 miljoners villor bara behöver betala 5000kr /år för sin villa.
Min avgift höjdes från 2500/år till cirka 4500kr /år. SÅ att kalla saker och ting för avgift istället för skatt är samma sak.

Där har du ett konkret exempel, tydligare kan det inte bli. Sossepolitiken är starkt förankrad i det fackliga organisationerna men borgarna har lyckats göra sig ovän med både facket och storföretag och småföretag, så vem tycker de är bra egentligen.?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag ger ett konkret exempel: Fastighetsskatten avskaffades och de införde en "avgift" istället.

Detta medförde för mig en höjning av "skatten" istället för sänkning medans de som har 5 miljoners villor bara behöver betala 5000kr /år för sin villa.
Min avgift höjdes från 2500/år till cirka 4500kr /år.

Är inte så insatt hur fastighetsskatten/avgiften fungerar, men kan tänka mig att det finns en hel del exempel på att det har blivit billigare för folk också, och då menar jag inte bara för dem 20% rikaste. Hade jag fått bestämma skulle fastighetskatten ryka helt, det räcker med att man får betala kommunala avgifter (som då självklart inte ska vara subventionerade).

Men som sagt så är skillnaden mellan moderaterna och sossarna väldigt liten. Tyvärr finns det inget parti i Sverige som på allvar vågar sänka skatterna. Som det är nu så är skatterna i Sverige på nästhögsta nivå i världen, men vi har inte det näst bästa välfärden i Sverige (även om man nu ränkar bort länder Norge som lever i stort sett på bara sina naturtillgångar).

Och nej, jag håller med om att de borgerliga har klantat sig något i.o.m. att man försökt att båda vara vänner med företagsorganisationer och facken. Nu hade företagarna hoppats på mycket mer (med all rätt självklart), vilket jag också tycker de borgerliga skulle ha genomfört. Däremot så hade det nog varit än värre med sossarna vid makten, även om färre hade gnällt eftersom facken stödjer sosseapparaten oavsett vad och företagarna förväntar sig inget av dem alls...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag ger ett konkret exempel: Fastighetsskatten avskaffades och de införde en "avgift" istället.

Skulle vi inte försöka hålla oss till ämnet?

Permalänk
Medlem

*raderar*
blää.. lovade att sluta debattera!

fasiken vad svårt det kan vara.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Så du kanske borde fundera lite på hur du skriver saker innan du tycker andra är dumma

Jag tycker att folk som ser Ipred lr FRA som nåt bra och positivt är helt dumma i skallen...
Visst, den åsikten styr ju givetvis mycket utav min egen åsikt emot Ipred och FRA
Men att en människa kan acceptera att Personuppgifter ges ut så "lätt" är för mig oförståeligt..
Den som tycker det kan som sagt tidigare klä av sig naken överallt, slänga upp ett gäng webcams i sin bostad o dela det fritt, för denne bryr sig inte om sitt privatliv för 5 öre

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Man får ju spela in tv program, filmer etc för eget privat bruk från TV, laglit. Finns ju tom speciella boxers för det nu med HD utrymme och timer's etc. Då borde jag väll kunna ladda ner ex spiderman 3 som 3an visar istället för att spela in den? Jag betalar enda en viss månadsavgift för min tv och mina kanaler och där med rätten till vad som visas på min tv, och där med rätten att privat kopiera för eget bruk av vad som visas på min tv... Då borde jag få ladda ner det som visas eftersom jag betalat för det?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Då borde jag väll kunna ladda ner ex spiderman 3 som 3an visar istället för att spela in den? Jag betalar enda en viss månadsavgift för min tv och mina kanaler och där med rätten till vad som visas på min tv, och där med rätten att privat kopiera för eget bruk av vad som visas på min tv... Då borde jag få ladda ner det som visas eftersom jag betalat för det?

Jag kan ju gratis cykla till jobbet, alltså borde jag ju också få åka gratis på bussen.
Nej, så fungerar det inte. Visst vore det smidigt om alla världens system vore samordnade och fungerade på samma sätt, men tyvärr är det sällan så.

Permalänk

gäller detta serier också? vilka ska anklaga mig när jag laddar ner serierna som går i USA. Tv bolagen har sänt serien en gång och tjänat sina pengar på reklam. Någon som har fakta om det här?

Visa signatur

P182, Q9450, GA-EP35-DS4,2* WD 640gb, Corsair PC2-6400 2x2048MB, 460gtx, HX 520W. Samsung 830 SSD 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian91
gäller detta serier också? vilka ska anklaga mig när jag laddar ner serierna som går i USA. Tv bolagen har sänt serien en gång och tjänat sina pengar på reklam. Någon som har fakta om det här?

det är klart att det gäller serier också och det spelar ingen som helst roll om det har sänts på tv, illegal fildelning är just illegal.

Visa signatur

| Errare humanum est |