hjälp! fick kylpasta på fel sida processorn!

Permalänk
Medlem

hjälp! fick kylpasta på fel sida processorn!

När jag hade plockat av processorn från mitt moderkort så skulle jag lägga det någon stans.

Och så tänkte jag att det var en bra ide att lägga den på den uppochner vända processorkylaren som låg på bordet och hade en massa kylpasta på sig eftersom processorn också redan hade kylpasta på sig och jag inte ville kladda ner nån stanns.

Utan att tänka la jag processorn på kylaren... och en halv sekund senare "faaaaaan!!" så kom jag på att jag hade råkat lägga den på fel sida, så jag fick kylpasta på den ömtåliga delen som ska vara neråt på moderkortet.

eftersom jag är rädd att jag ska förstöra den om jag försöker torka av den med något vardagligt, så frågar jag här:

Hur ska jag få bort kylpastan?

finns det något speciellt man ska använda, T-röd eller nått?

E det bara att torka med ett papper?

Går det att få bort det riskfritt eller kan den ha gått sönder bara av att få på sig?

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det skulle underlätta om du skrev vilken sorts prolle det är, för det finns två olika sätt de levereras på? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Det skulle underlätta om du skrev vilken sorts prolle det är, för det finns två olika sätt de levereras på? =/

levereras på? :S Det är iaf en core 2 duo 2,6ghz

Permalänk

core 2 processorer har väl inga piggar på sig, så det är ju positivt...
jag skulle nog ta en bomullstops och lite t-röd och försöka tvätta bort det, alltså som när man brukar tvätta bort kylpasta (fast på rätt sida då ^^)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gummangr
levereras på? :S Det är iaf en core 2 duo 2,6ghz

Ja, det finns med eller utan pinnar på prollen, och eftersom du har den utan, så blir det lätt som en bomullstops och t-röd

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Är det riktig kylpasta, dvs vit kiselbaserad så är det ingen större fara, däremot är det illa om det är arctic silver eller annan pasta som inte är elektriskt neutral. Kommer sådan pasta in under komponenterna i mitten är det nästan omöjligt att få bort den.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara