IFPI smider planer med IPRED

Permalänk
Medlem

Undrar hur dom ska göra med folk som kör krypterad trafik..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laurinkalle
Och? Att vänstern skulle röstat annorlunda som stödparti/regeringsparti är jag extremt tveksam till. Frågan var uppe på senaste kongressen och jo, nog fan vart man anti-ipred alltid. För övrigt är argumentet lite haltande. Det går ju till exempel att vända på det, anledningen till att borgarna röstade för det, var för att de satt i regeringställning. Att hålla på att kasta skit på vänstern när de faktiskt gör något rätt är bara ohederligt.
(det är för övrigt regel i riksdagen att de enda lagförslag som går igenom kommer från regeringspartierna, oavsett varifrån lagförslaget ursprungligen kommer ifrån)

/Kalle

Det är ju redan sagt flera gånger i tråden att detta förslag ursprunglingsvis från kommer från socialdemokraterna.

Senaste gången jag kollade så hade vi ingen kongress. Om du mot all förmodan syftar på USA så är IPRED-lagen redan kirrad där.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

IPREDIA!

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Då väntar vi bara på en lag som förbjuder kryptering till privatpersoner i alla lägen, dvs hårddiskar, mail, vpn osv. Finns redan i england så det kommer nog fortare än vi anar. Min gissning är att piratpartiet kommer in i nästa val och får ensam majoritet. De som sitter där tjänar inte folket längre.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Varför går du inte och lånar film på biblioteket då? Den möjligheten har funnits ganska länge nu.
Det är "gratis" också! :yes:

nja, t.ex.:
i arvika=gratis
i karlskrona=20 kr för tre dygn eller liknande

edit: sedan kan man fundera på vad lagar egentligen är... är tämligen säker på att sådana här lagar som saknar stöd hos folket och dess normer undergräver rättsväsendet i allmänhet. om jag är en brottsling enligt denna lag vad är det då som säger att alla andra lagar är rimliga och att jag bör hålla mig till dem?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eD@RCP
Får la bara säga.

Genom att rösta på Piratpartiet den 7 juni 2009 röstar du för din rätt till ett privatliv och för en mer balanserad upphovsrätt.

www.piratpartiet.se

Word.

Bump!

Mvh Kim

EDIT@@

Nån sa nått om vänsterpartiet,... Det var fan dom som börja med förslagen och ville införa Lagen, Moderaterna fortsatte bara där dom börjat. Att dom sedan säger att lagen borde ändras "lite", för att få mer röster är ju bara för sorgligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Word.

Bump!

Mvh Kim

EDIT@@

Nån sa nått om vänsterpartiet,... Det var fan dom som börja med förslagen och ville införa Lagen, Moderaterna fortsatte bara där dom börjat. Att dom sedan säger att lagen borde ändras "lite", för att få mer röster är ju bara för sorgligt.

Nej. Vänstern har givetvis inte något med detta att göra. Suck. Vem det nu var som sa det. Du får gärna källa detta om du bestämt är av avvikande uppfattning.

För dig som undrade om 'kongressen' så syftade jag på vänterpartiets kongress där man tydligen diskuterat detta. Och inget annat. Att Sverige inte har en kongress utan en riksdag är väl inget som någon är förvirrad över?

/Kalle

Permalänk

judge dredd kan bli avsatt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Hur tror ni samhället kommer se ut om 20 år?

Kommer alla vi som börjar komma upp i den politiska makten stå vid vad vi säger nu?

Kommer nästa generations politiker riva upp IPRED och FRA?

Eller kommer politiken förändra oss så att vi kommer fortsätta på det spår som den går på nu?

Permalänk

vem vet framtiden är svår spådd men en sak är säker vinner alliansen igen blird et bara värre med övervakning och samhället i övrigt kanske A-kassan avskaffas helt så folk som har det svårt nu får flytta utomlannds vet inte vad allainses är ute efter nån sorts utopisk Sverige ?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
vem vet framtiden är svår spådd men en sak är säker vinner alliansen igen blird et bara värre med övervakning och samhället i övrigt kanske A-kassan avskaffas helt så folk som har det svårt nu får flytta utomlannds vet inte vad allainses är ute efter nån sorts utopisk Sverige ?

Eller så kanske de satsar på skolan så att folk lär sig skriva ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Såg nån Agenda inslaget om IPRED nyss ? Snacka om att förlöjliga oss fildelare.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
ÄR det bara i USA eller krävs det att en åklagare skriver på husransakan i Sverige?

Polisen behöver vad jag vet inte godkännande från åklagare i sverige.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Eller så kanske de satsar på skolan så att folk lär sig skriva ?

Hahaha kan inte sluta garva. Klockrent... bara klockrent

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
vem vet framtiden är svår spådd men en sak är säker vinner alliansen igen blird et bara värre med övervakning och samhället i övrigt kanske A-kassan avskaffas helt så folk som har det svårt nu får flytta utomlannds vet inte vad allainses är ute efter nån sorts utopisk Sverige ?

Haha klockren.
Du glömde använda ironi-taggarna. Folk kan tro att du menar allvar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
Polisen behöver vad jag vet inte godkännande från åklagare i sverige.

Läste lite om det.

I sverige är det kronofogdsmyndigheten som gör husrannsakan på tillstånd av åklagare. Sen är väl polisen med på ett hörn också.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Läste lite om det.

I sverige är det kronofogdsmyndigheten som gör husrannsakan på tillstånd av åklagare. Sen är väl polisen med på ett hörn också.

Med hjälp av Ipred kan upphovsrättsinnehavaren söka tillstånd av tingsrätt för en s.k. intrångsundersökning. Denna görs isf. av Kronofogdsmyndigheten.

Polisen ber en åklagare om tillstånd att göra en husrannsakan. Detta kan dom t.o.m. göra över telefon och på udda tider (jouråklagare).

Men intrångsundersökning och husrannsakan har alltså ingenting med varann att göra.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Med hjälp av Ipred kan upphovsrättsinnehavaren söka tillstånd av tingsrätt för en s.k. intrångsundersökning. Denna görs isf. av Kronofogdsmyndigheten.

Polisen ber en åklagare om tillstånd att göra en husrannsakan. Detta kan dom t.o.m. göra över telefon och på udda tider (jouråklagare).

Men intrångsundersökning och husrannsakan har alltså ingenting med varann att göra.

Okej, vad är skillnaden på dessa då?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D