EU-lag reglerar Internet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Ska jag ta det med en nypa salt som i att det inte finns några konspirationsteorier. Eller är det så att denna gud, David Icke som alla hänvisar till, bara snackar skit, och att med en nypa salt menar du att man får plocka rusinen hur hans teorier? Jag förstår bara inte hur några saker här tas som den absoluta sanningen när de kommer från David Ickes mun, men inte samtliga. Läs hans bok "The Biggest Secret", där står det svart på vitt att Bush är en ödla och drottning Elizabeth också.

Detta är alltså den människa ni låter styra era tankar kring hur ni vill forma framtiden. Det är ju kanon. Snälla söta rarar SweC-läsare. Om ni nu tycker att ni är så bra på att vara källkritiska, var det även mot er mästare David Icke.

då va vi där igen ödlor avkomma till egyptiernas farao djävuls dyrkare mm.
Vad dom än är, så snälla skit i det vad dom vill göra är mer intresannt.
Dom vill slå ihop världen till en enda nation styrd av FN och detta är dom sista stegen till deras vison http://www.youtube.com/watch?v=Rc7i0wCFf8g

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
då va vi där igen ödlor avkomma till egyptiernas farao djävuls dyrkare mm.
Vad dom än är, så snälla skit i det vad dom vill göra är mer intresannt.
Dom vill slå ihop världen till en enda nation styrd av FN och detta är dom sista stegen till deras vison http://www.youtube.com/watch?v=Rc7i0wCFf8g

Knappast. FN har över huvudtaget inte sådan auktoritet, det är som sagt närmast ett forum där man kan framföra ståndpunkter på den globala nivån, vilket ju är klokt då vi inte är ensamma i världen, och känns lite meningslöst att ignorera realiteter som grupper och regioner. Om något så är EU och NATO betydligt mer aktuellt ur maktsynpunkt.

Permalänk
Medlem

ja ni som är över 18 och har rösträtt. RÖSTA RÄTT!

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
=( skrämmande.
Kanske dags att utnyttja sin rösträtt medans demokratin finns kvar.

vilken demokrati?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Nu när alla barn blir våldsamma av datorspel kanske man ska förbjuda datorspel för politiker som tar efter saker i spel som t.ex Mirror Edge också.

Men det är ju omöjligt när vi inte kan bestämma något i politiken.

Visa signatur

| 3960X | 16 GB DDR3 | P9X79 | H100 | 7950 |
| E31270 | 16 GB DDR3 ECC | ~7 TB eff. ZFS R-Z2 | ESXi |

Permalänk
Medlem

“Naturally the common people don't want war; neither in Russia, nor in England, nor in America, nor in Germany. That is understood. But after all, it is the leaders of the country who determine policy, and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same in any country.”
-- Hermann Goering, 1893-1946

"9/11" etc. ring a bell? Det är inte så svårt att se en koppling i allt detta eller hur?

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Avstängd

Vi får göra en 11 September mot regeringskansliet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Vart i helvete är vi på väg? Kina har ju haft det infört i flera år nu... Å de är ju så kraftigt imponerande demokratiska förebilder...

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Blir till att rösta på piratpartiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vi får göra en 11 September mot regeringskansliet

Det skulle bara ge dem ännu större kraft att kontrollera oss...

"Vad vardetvi sa? FRA behöver större befogenheter. Vi borde ha rätt att installera spionprogram i alla datorer i Sverige i förebyggande syfte!"

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

Vad har vi betalat till EU sen vi gick med 1995 i cirka slängar 400 Miljarder och vi har fått tillbaka 150 Miljarder i bidrag i bästa fall....ehh *host* prisvärt eller och många av våra stora koncerner har blivit sålda pga att vi går ju numera inte ihop ekonomiskt...har ju bara kostat varje svensk 25000:- sen vi gick med.

Idelogin då Sveriges rykte som ett utopia ute i världen är väl snart bortsuddat....får mig att tänka på....if it ain't broken don't fix it....vi gick med i Eu p.g.a nyhetens behag 1995.

Hur mycket är varje svensk skyldig och hur mycket är varje norsk god för ta titta upp det och sen så kan man ju ta till lipen.Det är väl ungefär det !

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vi0lat0r
Vart i helvete är vi på väg? Kina har ju haft det infört i flera år nu... Å de är ju så kraftigt imponerande demokratiska förebilder...

Och dom har så billig och ung arbetskraft också! Något vi kanske kan ta efter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludran
Vad har vi betalat till EU sen vi gick med 1995 i cirka slängar 400 Miljarder och vi har fått tillbaka 150 Miljarder i bidrag i bästa fall....ehh *host* prisvärt eller och många av våra stora koncerner har blivit sålda pga att vi går ju numera inte ihop ekonomiskt...har ju bara kostat varje svensk 25000:- sen vi gick med.

Idelogin då Sveriges rykte som ett utopia ute i världen är väl snart bortsuddat....får mig att tänka på....if it ain't broken don't fix it....vi gick med i Eu p.g.a nyhetens behag 1995.

Hur mycket är varje svensk skyldig och hur mycket är varje norsk god för ta titta upp det och sen så kan man ju ta till lipen.Det är väl ungefär det !

Det där är bara dravel, det är inte EU:s fel att Norge har bättre ekonomi än Sverige.
Norge har olja och det är det ENDA dem har till skillnad från Sverige.

Jag är trött på att alla skyller på EU för allting, ja EU är inte perfekt (långt ifrån faktiskt) men som värst kan man se det som ännu en byråkratinivå och inte källan till allt ont i världen vilket vissa verkar tro

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det där är bara dravel, det är inte EU:s fel att Norge har bättre ekonomi än Sverige.
Norge har olja och det är det ENDA dem har till skillnad från Sverige.

Jag är trött på att alla skyller på EU för allting, ja EU är inte perfekt (långt ifrån faktiskt) men som värst kan man se det som ännu en byråkratinivå och inte källan till allt ont i världen vilket vissa verkar tro

Problemet med EU är att våra egna politikers stakelösa styre påverkar oss mer, då andra länder kan dra upp förslag i EU, som sedan sverige måste implentera och som vi har sett är inte våran riksdag mån om att försvara folket utan bara går EUs uppdrag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där är bara dravel, det är inte EU:s fel att Norge har bättre ekonomi än Sverige.
Norge har olja och det är det ENDA dem har till skillnad från Sverige.

Jag är trött på att alla skyller på EU för allting, ja EU är inte perfekt (långt ifrån faktiskt) men som värst kan man se det som ännu en byråkratinivå och inte källan till allt ont i världen vilket vissa verkar tro

Jag skyller inte på EU jag skyller på svenska folket som inte kunde tänka längre än näsan räckte som rösta för EU för billigare sprit som argument typ.

Om aktieägarna i Volvo hade följt P.G Gyllenhammars råd att sälja 50% av Volvo till Norge på 70-talet så hade vi haft full tillgång till landområdena som Norge utvinner sin olja.Men det blev inte så p.g.a aktieägarnas kortsiktiga egoistiska tänkande i princip så gavs Volvo bort 30år senare till landet på andra sidan atlanten.

Det jag tycker är så tragiskt är att det görs kortsiktiga snabba pengar på sveriges gamla anrika företag.... att våra inhemska inkomstkällor mjölkas ut och försvinner blir uppköpta av utlänska intressen.

Personligen tror jag en nordisk union utanför EU hade varit det rätta... lika barn leka bäst

Citat:

Problemet med EU är att våra egna politikers stakelösa styre påverkar oss mer, då andra länder kan dra upp förslag i EU, som sedan sverige måste implentera och som vi har sett är inte våran riksdag mån om att försvara folket utan bara går EUs uppdrag.

Kan jag hålla med om sveriges politiker är som en skock får... rädda för att trampa på fel tår i parlamentet

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Man börjar tvivla när man läser sån't här.. Ni som inte sett "V For Vendetta" ännu bör göra så, för detta börjar bli skrämmande likt..

ser detta som ett sätt att testa gränserna.
går detta igenom utan motstånd kommer vi snart att se mer kontrolllagar som ska beskydda oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Problemet med EU är att våra egna politikers stakelösa styre påverkar oss mer, då andra länder kan dra upp förslag i EU, som sedan sverige måste implentera och som vi har sett är inte våran riksdag mån om att försvara folket utan bara går EUs uppdrag.

Precis, det finns många länder som bara säger "Nej vi tycker det här är fel så vi inför inte detta" men Sverige bara säger "Oj va dumt, men vi inför det iallafall".
Sveriges politiker är ett gäng mesar.

Sen EU har faktiskt gett ganska mycket tillbaka också som inte är lika enkelt att räkna i pengar, så det är inte bara bidragspengar man får titta på.

När det gäller Volvo så kommer jag bara ihåg att Norge ville betala typ årets vinst i mängd pengar för att få en stor del av Volvo(kanske 50% jag vet inte) vilket var fullständigt löjligt. Sen hur skulle vi fått "tillgång" till Norges olja pga. den affären? :S

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Är det därför det står "Det här videoklippet är inte tillgängligt i ditt land." på youtube när det gäller flera musikvideos med lättklädda tjejer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynx
Är det därför det står "Det här videoklippet är inte tillgängligt i ditt land." på youtube när det gäller flera musikvideos med lättklädda tjejer?

Om ändå så var fallet...

Snart så kanske det stor att "De här åsikterna är inte tillgängliga i ditt land", när du försöker besöka din blogg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Om ändå så var fallet...

Snart så kanske det stor att "De här åsikterna är inte tillgängliga i ditt land", när du försöker besöka din blogg.

Skulle inte förvåna mig

Permalänk

NähjZ! Eu vill ju reglera internet likt Kina verkar det som.

Tycker att Eu är bra i grunden men ibland går det överstyr... nu tex.