Massvis med nyheter i nya drivrutiner från Nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikken
nVidia kom inte på PhysX, de köpte bara upp ett företag. Företaget de köpte var Ageia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ageia

Kom på? Det har jag inte sagt.

Nvidia köpte upp Ageia det vet jag, det nvidia gjode var att lyckas plantera in denna funktion i grafikkortet. Saken blir ju knappast mindre bra för det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACR83
Seriöst alla ni som har problem med NVIDIA kan ni inte bara lägga er och runka så kan vi alla andra glädja oss att spela med bättre drivrutiner.

håller med
jag har stabil hårdvara och har alldrig några problem med att installera någon drivrutin

det betyder att jag e bäst och att alla andra med olika uppsätningar av hårdvara och mjukvara som inte kan få in samma drivrutiner suger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90 och ACR83

Seriöst alla ni som har problem med NVIDIA kan ni inte bara lägga er och runka så kan vi alla andra glädja oss att spela med bättre drivrutiner.

håller med
jag har stabil hårdvara och har alldrig några problem med att installera någon drivrutin

det betyder att jag e bäst och att alla andra med olika uppsätningar av hårdvara och mjukvara som inte kan få in samma drivrutiner suger.

Ni är för roliga grabbar. Det märks att ni inte är så gamla. Varför är ni så irriterade och oförstående? Själv gissar jag på att ni knappt är torr bakom öronen Eller har jag fel?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ni är för roliga grabbar. Det märks att ni inte är så gamla. Varför är ni så irriterade och oförstående? Själv gissar jag på att ni knappt är torr bakom öronen Eller har jag fel?

http://www.youtube.com/watch?v=MjMYQyhjiYA

Permalänk
Medlem

Visst e ambient occlusion en nice liten bonus, ett litet steg på rätt väg.

Det roliga var ju att alla titlar som de speciellt snackade om ska gå snabbare är sånt som siter ofta benchar med... ajja-

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
http://www.youtube.com/watch?v=MjMYQyhjiYA

message received

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Betan fungerar inte till 8800 GTS som jag har märkte jag, går inte att ladda ner i alla fall...

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_185.66_beta.html

GeForce GTX 295
GeForce GTX 285
GeForce GTX 280
GeForce GTX 275
GeForce GTX 260
GeForce GTS 250
GeForce GT 140
GeForce GT 130
GeForce GT 120
GeForce 9800 GX2
GeForce 9800 GTX+
GeForce 9800 GTX
GeForce 9800 GT
GeForce 9600 GT
GeForce 9600 GS
GeForce 9600 GSO
GeForce 9500 GT
GeForce 9500 GS
GeForce 9400 GT
GeForce 9400
GeForce 9300 GS
GeForce 9300 GE
GeForce 9300
GeForce 9200

Märkligt att GeForce8 serien fasas ut då GeForce9 är samma sak i många fall?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Såg nån som moddat .inf filen och kört drivern på ett 8800 kort. Så den har support men inte officiellt. 185.65 och 185.66 är dock beta och många har problem med vissa spel, så lika bra vänta på en stabilare driver och med full support för alla kort.

Permalänk
Medlem

Mitt 9600GSO är egentligen ett 8800GS.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Bara jag som får Bluescreen i 3DMark06 efter installationen? har ett GTX285.

Permalänk

185.66 har stöd för 8-serien, jag har det till mitt 8800GT och funkar perfekt.
Har nu konstant 90fps i CoD4, innan 60-70. Sjukt bra

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Inaktiv

riktigt nice med bra skuggeffekter.. Det gör en hel del faktiskt även om det är mest undermedvetet, att skuggorna ser naturliga ut. Ser mindre "kliniskt" rent ut då som vissa spel lider av..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
185.66 har stöd för 8-serien, jag har det till mitt 8800GT och funkar perfekt.
Har nu konstant 90fps i CoD4, innan 60-70. Sjukt bra

Hur gör du detta då för när jag installerar så säger den att det inte finns någon kompatibel hårdvara...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

håller med
jag har stabil hårdvara och har alldrig några problem med att installera någon drivrutin

det betyder att jag e bäst och att alla andra med olika uppsätningar av hårdvara och mjukvara som inte kan få in samma drivrutiner suger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ni är för roliga grabbar. Det märks att ni inte är så gamla. Varför är ni så irriterade och oförstående? Själv gissar jag på att ni knappt är torr bakom öronen Eller har jag fel?

Kul att ni hör av er grabbar.

Jag håller med Sykos90 när man har precis fått sin menstruation så kan jag förstå att man blir sur när man inte kan se skillnaden mellan en datamus och kvinnas könsorgan. Att du sa att jag var bäst är det utan tvekan.

Kul att blade80 vill visa sin intelligens igenom att visa sin lilla penis och framföra sin uppmärksamhet i hela forumet. Själv gissar jag på att du är mogen för att du äter anabola steroider Eller har jag fel?

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACR83
Kul att ni hör av er grabbar.

Jag håller med Sykos90 när man har precis fått sin menstruation så kan jag förstå att man blir sur när man inte kan se skillnaden mellan en datamus och kvinnas könsorgan. Att du sa att jag var bäst är det utan tvekan.

Kul att blade80 vill visa sin intelligens igenom att visa sin lilla penis och framföra sin uppmärksamhet i hela forumet. Själv gissar jag på att du är mogen för att du äter anabola steroider Eller har jag fel?

Jag själv stälde en relevant fråga till grabbarna, vad du försöker göra eller försöker framställa dig själv som vet jag inte. Håll dig toppic eller åtminståne kommentera något vettigt av det vi pratar om i toppic.

Själv undrade jag varför de är så upprörda. Vad du undrade har inget av värde.
Man skulle faktiskt kunna tro att du är här som ett ondögit spöke. Kul att du reagerade på min kommentar i alla fall. Synd bara att du bara verkar vilja mucka gräl.

Förklara gärna vad du menar med ditt inlägg. Jag lyssnar gärna.

Och som svar på din fråga: Du har fel.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Hur gör du detta då för när jag installerar så säger den att det inte finns någon kompatibel hårdvara...

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Geforce
GeForce 8 Series
Geforce 8800GT
Vista 32-bit
English (UK)
Beta

så kommer 185.66 och du kan installera, så gjorde jag.
Ta UK och inte US bara

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Geforce
GeForce 8 Series
Geforce 8800GT
Vista 32-bit
English (UK)
Beta

så kommer 185.66 och du kan installera, så gjorde jag.
Ta UK och inte US bara

Geforce 8800 GT har stöd med 8800 GTS har inte stöd.
Så enkelt är det, måste vara någon skillnad på GPU:n helt enkelt mellan dessa två grafikkort.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag själv stälde en relevant fråga till grabbarna, vad du försöker göra eller försöker framställa dig själv som vet jag inte. Håll dig toppic eller åtminståne kommentera något vettigt av det vi pratar om i toppic.

Själv undrade jag varför de är så upprörda. Vad du undrade har inget av värde.
Man skulle faktiskt kunna tro att du är här som ett ondögit spöke. Kul att du reagerade på min kommentar i alla fall. Synd bara att du bara verkar vilja mucka gräl.

Förklara gärna vad du menar med ditt inlägg. Jag lyssnar gärna.

Och som svar på din fråga: Du har fel.

Tack för ditt inlägg

Mitt första inlägg var det meningen att visa min irritation varför vissa människor hatar Nvidia utan att ha någon 100% bevis eller anledning. Även om det var provocerande så tycker jag att det hade ett värde.
Men smaken e som baken jag hade iallafall roligt en liten stund. Att nån ger mig elaka kommentarer eller som du kallar onödig toppic är det bara ett nöje för mig.

Andra inlägget gjorde jag mer för en kul grej för att se hur ni reagerade så jag var knappast seriös eller upprörd. (:

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACR83
Kul att ni hör av er grabbar.

Jag håller med Sykos90 när man har precis fått sin menstruation så kan jag förstå att man blir sur när man inte kan se skillnaden mellan en datamus och kvinnas könsorgan. Att du sa att jag var bäst är det utan tvekan.

Kul att blade80 vill visa sin intelligens igenom att visa sin lilla penis och framföra sin uppmärksamhet i hela forumet. Själv gissar jag på att du är mogen för att du äter anabola steroider Eller har jag fel?

Hallå? Tonen? Försök att vara trevliga mot varandra!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Geforce 8800 GT har stöd med 8800 GTS har inte stöd.
Så enkelt är det, måste vara någon skillnad på GPU:n helt enkelt mellan dessa två grafikkort.

Men du har ju 640Mb versionen? Den har väl G80 eller vad den heter?
Fast tycker ändå det är skumt att 8800GT har stöd fast inte 8800GTS har det

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64