Nvidia-baserad netbook demonstreras

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Som jag förstår är inte problemet just x86, för där har patentet gått ut, utan alla extrainstruktioner i form av SSE osv.

Tyvärr har du rätt

x86 kan troligen(?) användas av alla, det är alla MMX, SSE, x86-64, ja dom flesta instruktionsförlängningarna som ställer till det när nån ny aktör vill ta sig in på denna marknad.

Även fast jag inte är ett fan av Nvidia vill jag inte se företaget dö ut så hoppas dom får x86 på ett eller annat sätt då detta koncept "system on a chip" är framtiden.

Det bästa skulle vara om vi kunde gå vidare från x86 till en annan mikrokod men detta kommer nog inte hända.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Istället för block att anteckna i, dock tror jag inte det skulle bli så populärt eftersom det låter när man skriver på datorn.

Framför allt är det ju sjukligt mycket smidigare att anteckna på papper...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Framför allt är det ju sjukligt mycket smidigare att anteckna på papper...

Jodå, men krävs att man har bra handstil

Vilket jag inte har, plus att jag blir bländad av vit papper och snabbt får kramp i handen.

Det enda böckerna jag läst har varit i datorn, lärarna hävda länge att jag har dyslexi.. men det har jag verkligen inte, dock väldigt dålig skrivkunskap idag.

Läste inte ens teoriboken för körkortet, texten bara hoppar i ögonen.. men klarade teorin med bara 4 fel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jodå, men krävs att man har bra handstil

Vilket jag inte har, plus att jag blir bländad av vit papper och snabbt får kramp i handen.

Det enda böckerna jag läst har varit i datorn, lärarna hävda länge att jag har dyslexi.. men det har jag verkligen inte, dock väldigt dålig skrivkunskap idag.

Läste inte ens teoriboken för körkortet, texten bara hoppar i ögonen.. men klarade teorin med bara 4 fel.

Koncentrationssvårigheter är vanligt, du har säkert någon form av det.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Får la hoppas den kommer lagom till skatteåterbäringen mums mums

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Istället för block att anteckna i, dock tror jag inte det skulle bli så populärt eftersom det låter när man skriver på datorn.

Det har ju slagit igenom i japan på vissa skolor vad jag hört så varför inte i övriga världen?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Najs.

Kör själv Linux, så jag har inget emot att det är ARM. Om de satsar litet på GPUn och använder en del av sina 'The Way it's meant to be played'-pengar på att få några spel till plattformen också, så kanske den kan fylla en nisch som inte dagens netbooks fyller.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
Det har ju slagit igenom i japan på vissa skolor vad jag hört så varför inte i övriga världen?

Jag skriver förvisso 10 gånger snabbare på dator, ändå har jag valt att sitta med block och penna i 5 timmar istället för vid en dator.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Vi gör alla våra anteckningar och arbeten på laptops i min skola, mycket smidigt och organiserat blir det.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Ubuntu eller nån motsvarande dist kommer säkert gå att köra på denna.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

om det flyter med minst xp för de pengarna så är det ett absolut köp.
skummade bara texten så eventuella fel får förlåtas.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
om det flyter med minst xp för de pengarna så är det ett absolut köp.
skummade bara texten så eventuella fel får förlåtas.

Xp kan du nog glömma...

Permalänk
Medlem

äh, låter när man skriver på dator? förhoppningsvis är det inte lika högljutt som ett gammalt IBM-tangentbord och dessutom skriver jag mycket snabbare på datorn än för hand, hatar det. men det är såklart beroende på vilken kurs man läser. mattekurser och sånt med formler är ju betydligt segare att skriva på dator men text mycket smidigare.