Vattenkylt Radeon HD 4890 på väg

Permalänk
Melding Plague

Vattenkylt Radeon HD 4890 på väg

Powercolor är först i världen med att lansera ett Radeon HD 4890 för vattenkylda datorsystem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

oo :p

nice

Permalänk

Varför 2xDVI och inte 1st HDMI och 1st DVI ?
HDMI är ju standard numera.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Varför 2xDVI och inte 1st HDMI och 1st DVI ?
HDMI är ju standard numera.

hdmi är väll ändå inte standard!

däremot kunde man ha haft hdmi istället för s-video

Permalänk

Mitt kort har 2xdvi 1xhdmi 1xdisplay port Dock hör det till de lite billigare korten.
Hdmi är ju vanligare där då folk köper de till htpc,s antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
hdmi är väll ändå inte standard!

däremot kunde man ha haft hdmi istället för s-video

Beror ju på hur man ser det.. HDMI är en standard, men det är väl för tillfället mer vanligt med DVI än HDMI på datorer, även om HDMI verkar ta över mer och mer..
Tycker definitivt att man borde ta bort S-Video till förmån för HDMI, S-Video hör hemma på 90-talet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Varför 2xDVI och inte 1st HDMI och 1st DVI ?
HDMI är ju standard numera.

Bättre att ha 2st DVI och köra en DVI->HDMI adapter, vid behov, eftersom betydligt fler datorskärmar har DVI-ingång än HDMI-ingång.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem

jag är sugen på två GTX 285 med färdiga fulltäckande vatten block från EK...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Kan tänka mig att det kommer gå att överklocka ganska ordentligt

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Varför 2xDVI och inte 1st HDMI och 1st DVI ?
HDMI är ju standard numera.

DVI har en avsevärt tåligare kontakt än hdmi. Dock, de har faktiskt hdmi. Radeonkortens DVI är aningen moddat så det inkluderar alla signaler i hdmi också (7.1 digitalt ljud).

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

20 grader lägre, e det med eller utan fabriksöverlockningen då eller?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Detta blev jag grymt sugen på, lite högt pris tycker jag ändå om man jämför med vad ett luftkyld kostar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Detta blev jag grymt sugen på, lite högt pris tycker jag ändå om man jämför med vad ett luftkyld kostar.

Jo, men vattenblock ligger på runt tusenlappen om du köper löst.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Suget efter ny hårdvara har åter infunnit sig......!

Visa signatur

P182|Phenom2 955BE@3.8Ghz|Asus CrosshairIII|Noctua NH C12P|OCZ 2x2Gb 1600Mhz DDR3|4890 VaporX|1Tb,500Mb,340Mb Hdd|BeQuiet Dark Power Pro 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Varför 2xDVI och inte 1st HDMI och 1st DVI ?
HDMI är ju standard numera.

Därför att DVI är bättre.

Permalänk
Medlem

Blir det bara 20C kallare väljer jag hellre ett Accelero S1 (utan fläkt), för det är hur mycket den kyler mitt kort jämfört med standard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Därför att DVI är bättre.

Är ju exakt samma, bara att HDMI kan skicka ljud också...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Är ju exakt samma, bara att HDMI kan skicka ljud också...

Förutom att grafikkorten kan skicka ljud i DVI kontakten också. Däremot så fixar inte HDMI analoga signaler vilket DVI-I gör, och DVI kontakten är bättre på en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Jo, men vattenblock ligger på runt tusenlappen om du köper löst.

Jo, jag vet, men det betyder att man inte förlorar något på att byta kylare själv direkt, förutom garanti om man är kass.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Funderar starkt på att skaffa vattenkylning men är så rädd att det ska börja läcka och har inte gjort det förr. Får väl i så fall lämna in burken för att någon som kan det får göra det åt mig. Blir väl bra mycket tystare iaf?

Permalänk
Medlem

Trevligt, väldigt kul att se att swec tog åt sig av att vi ville se fler vattenkylningsnyheter. :):up: