Permalänk
Medlem

Byta minne, datorn pajjar?

Tjo, jag köpte nya minnen till min dator (samma märke som dom jag hade) och skulle byta. När jag bytt så startar inte datorn som den ska, d.v.s. att Skärmen och processorfläkten inte startar (vet ej hur det är med processorn men processorlampan fram på datorn blinkar inte, så jag tror inte processorn startar heller.). Jag kommer inte ens till den första "Moderkortsbilden" alltså den som visar märket på moderkortet typ, Det är bara helt svart.

Har provat att byta tillbaka till dom gamla minnena utan resultat. Och har även kollat så att strömmen till moderkortet sitter rätt och att processorfläkten sitter som den ska.

(Lampan på moderkortet lyser)

Nån som har någon aning om hur jag fixar detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att nollställa/reseta cmos/bios först.
Vad har du för krejer?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kolla så att du inte har kommit åt någon kontakt eller något annat så har hoppat ur. Vad var de skillnad på dina gamla och nya minnen i hastighet mm?

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj