Opera 9.5 klar för nedladdning

Permalänk

Jag blir irriterad över att ha kört Internet Explorer sen barntiders när det finns en sån här webläsare. Tack Swec!

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

Hej har precis börjat använda opera nu, och känner redan att det går sjukt mkt snabbare än med IE, men fattar inte hur man ska göra för att se på tex youtube filmer, den vill inte installera den flashplayer plugin lr va den nu heter :S

Hur ska man göra ?

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeff92
Hej har precis börjat använda opera nu, och känner redan att det går sjukt mkt snabbare än med IE, men fattar inte hur man ska göra för att se på tex youtube filmer, den vill inte installera den flashplayer plugin lr va den nu heter :S

Hur ska man göra ?

http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
Jag blir irriterad över att ha kört Internet Explorer sen barntiders när det finns en sån här webläsare. Tack Swec!

välkommen till den ljusa sidan

I windows kör jag absolut Opera, i linux däremot så blir det lite klurigt att köra flash och dylikt i 64bitars versionen så då blir det firefox istället

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Har prövat detta, men när jag ska installera det så står det bara ett felmeddelande "Följande program måste avslutas innan Adobe Flash Player Plugin kan installeras"

:S

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk

Någon som vet hur man ställer in så att man slipper att det kommer upp direkt kopiera etc när man dubbelklickar på text för att markera den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeff92
Har prövat detta, men när jag ska installera det så står det bara ett felmeddelande "Följande program måste avslutas innan Adobe Flash Player Plugin kan installeras"

Du måste stänga ner Opera för att fortsätta installationen?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QBNastyNaS
Jag blir irriterad över att ha kört Internet Explorer sen barntiders när det finns en sån här webläsare. Tack Swec!

Fast nackdelen är att opera inte klarar alla sidor.
Exempelvis vissa internetbanker, jag måste själv byta till explorer så fort jag vill gå in på min swedbank, vilket är rätt trist.

Permalänk

Tur att det funkar med sparbanken finn!

Men det är en sak jag undrar över. Varje gång jag ska spela upp en Windows Media Player film på internet så säger den att jag inte har den koden och vill att jag ska installera WMP. Eftersom att jag har det redan installerat så vet jag inte vad jag ska göra.

Är det nån som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Tur att det funkar med sparbanken finn!

Men det är en sak jag undrar över. Varje gång jag ska spela upp en Windows Media Player film på internet så säger den att jag inte har den koden och vill att jag ska installera WMP. Eftersom att jag har det redan installerat så vet jag inte vad jag ska göra.

Är det nån som kan hjälpa mig?

Du kan testa att gå in Verktyg->Inställningar->Avancerat->Filer->Snabbsök efter den filtyp det handlar om i snabbsökrutan-> Markera och tryck på redigera och testa att välja t.ex. Använd insticksprogram och se om det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
Fast nackdelen är att opera inte klarar alla sidor.
Exempelvis vissa internetbanker, jag måste själv byta till explorer så fort jag vill gå in på min swedbank, vilket är rätt trist.

Jag får ett meddelande om att browsern inte rekommenderas när jag ska logga in på Swedbanks internetbank, men det är bara att klicka på typ "fortsätt ändå" så fungerar det finfint.

Visa signatur
Permalänk

Fråga om Opera 9.5:

I tidigare operor kunde man växla mellan tabs med 1- och 2-knapparna, men det kan man inte i 9.5. What gives? Går det att ändra?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Du kan testa att gå in Verktyg->Inställningar->Avancerat->Filer->Snabbsök efter den filtyp det handlar om i snabbsökrutan-> Markera och tryck på redigera och testa att välja t.ex. Använd insticksprogram och se om det funkar.

Ska testa, ska bara ta reda på vilken fil det är. Tack för rådet!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Begriper mig inte riktigt på Operas inbyggda torrentfunktion.
Den frågar inte, som i vanliga torrentprogram, vilka delar av torrenten man vill ha, utan drar bara igång och tankar allting direkt.
Hur gör man för att välja bort saker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag får ett meddelande om att browsern inte rekommenderas när jag ska logga in på Swedbanks internetbank, men det är bara att klicka på typ "fortsätt ändå" så fungerar det finfint.

Jag har testat ett par gånger tidigare men det har alltid blivit error efter att jag skrivit in mina siffror.

Men... Det var som fasen! -Nu funkar det faktiskt.
Åh, så underbart.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Fråga om Opera 9.5:

I tidigare operor kunde man växla mellan tabs med 1- och 2-knapparna, men det kan man inte i 9.5. What gives? Går det att ändra?

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8366709...

Permalänk

Thanks, luv.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snasi
Tja!
Jag har ett problem. Jag har kryssat i "Kom ihåg valet och visa inte dialogen igen", men ändå så kommer skiten upp.:( Nån som vet hur man fixar det?
http://www.uppladdning.net/bilder/blandat/ed333f687d59a89a8a1...

haha, glömde du bort eller sket du bara i det? vilken fil du ska tanka menar jag, hahah gav mig ett gott skratt ;D

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hm, någon av er som kan komma in på http://www.mmorpg.com med 9.5? Allt jag får är en svart bakgrund och en loopande progress bar. :\

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Har ett problem med opera 9.5.

Efter ett tags afk, kanske 1h eller så, och man skall börja surfa igen så har opera låst sig.
Inte helt, utan flikarna och sidorna man är inne på.

Menyn längs upp syns men dropmenyn som rullar fram är svart. Det går att trycka på flikarna om man hittar dom (brukar oftast vara så att allt är vitt) för man ser att adressen ändras i headern.
Jag måste starta om Opera och då är allt ok en stund tills samma sak händer igen.

Har desutom testat att installera om utan framgång.

När jag körde Opera 9.23 funkade allt prima.

Nån som har nått tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excelion
Hm, någon av er som kan komma in på http://www.mmorpg.com med 9.5? Allt jag får är en svart bakgrund och en loopande progress bar. :\

Verkar få samam problem men fungerar fint om man ändrar att den ska identifiera sig som firefox alternativt internet explorer första gången.
Sen fungerar det utan problem att identifiera sig som vilken webbläsare man vill verkar det som.
Don't I know you?

Sajk:
Jag hade faktiskt något liknande problem efter att ha installerat 9.5 fast hela opera låste sig för mig. Det jag gjorde var att radera min opera6.ini fil och sedan startade opera igen och efter det har det inte varit några som helst problem för mig. Kan vara värt ett försök.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, har efter mycket om och men lyckats installera tillbaka till 9.23.

Hade även här mycket problem sedan 9.5 vart installerad. 9.23 ville inte stara efter att man avinstallerat 9.5 och sedan installerat 9.23. Hade deletat alla kvarvarande filer i opera mappen dessutom. Men när jag ominstallerade 9.23 2ggr fungerade det.

Men jag antar att 9.5 är värt ett försök igen, och jag antar att du menade operadef6.ini som du tog bort.

Tack för tipset Granden

Permalänk

Bara jag som har problem med att redigera poster på sweclockers när man kör 9.5?
Redigeringen funkar, men när man klickar spara ändringar och kommer tillbaka till tråden så syns inte det ändrade resultatet, utan det ser ut precis som innan.
GAH!
Man måste klicka updatera i browsern för att se ändringarna!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
Bara jag som har problem med att redigera poster på sweclockers när man kör 9.5?
Redigeringen funkar, men när man klickar spara ändringar och kommer tillbaka till tråden så syns inte det ändrade resultatet, utan det ser ut precis som innan.
GAH!
Man måste klicka updatera i browsern för att se ändringarna!

En irriterande bugg som introducerades i någon av de tidigare 9.50-buildsen.

https://bugs.opera.com/wizard/

Permalänk
Medlem

Har råkat trycka på någon knapp i opera så min adress bar har försvunit och nu hittar jag inte vart jag återställer det hela någonstans. Nån som vet vart ja kan ställa in det?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Har råkat trycka på någon knapp i opera så min adress bar har försvunit och nu hittar jag inte vart jag återställer det hela någonstans. Nån som vet vart ja kan ställa in det?

Verktyg - utseende - knapprader, bocka för Adressfält. Kan det vara det?

Permalänk
Medlem

Va där och kollade, men det va inte problemet. Finns det nån merstans man kan fippla bort adressfälet?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Va där och kollade, men det va inte problemet. Finns det nån merstans man kan fippla bort adressfälet?

Testade mig fram och lyckades också ta bort den... Men jag är tydligen smartare en vad du är;) för jag fick tillbaka den.

Verktyg - Utseende - Knappar - Återställ knappraden till standardutseende;)

Hoppas de funkar för dig....

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem

Tack o bock du är en klippa. Höll på att bli galen på problemet

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk

När jag öppnar en ny tab i bakgrunden så blinkar tab-ikonen i olika färger ända tills jag öppnar den.

Väldigt fult och irriterande. Nån som vet hur jag stänger av detta?
(Försökt googla men hittar inget)