Permalänk

Dricka öl i duschen!

Jag har diskuterat med en del vänner angående fenomenet dricka öl i duschen.
Vissa tycker inte det är någon vidare hit, andra och jag själv tycker att det är något av det godaste som finns.

Så, lite frågeställningar, hur ställer ni er till att dricka öl i duschen? Vilken är eran favoritöl att dricka i duschen? Hur undviker ni att få vatten i den? Varför dricker ni öl i duschen?

Personligen så är nog min favorit dusch-öl Stella Artois, helst ska vattnet vara riktigt varmt så man känner hur den kalla ölen rinner genom kroppen.
Jag har en liten ställning på väggen i huvudhöjd där jag ställer ölen och på så vis undviker jag att få vatten i den.
Anledningen till att jag ofta tar mig en dusch-öl är dels för att det är oerhört gott men även för att jag jobbar en hel del kvällar och för att komma i form lite innan jag ska gå ut så behövs varje sekund.

Sådärja, diskutera.

Permalänk
Medlem

Wow, härlig idé! Det där har jag aldrig tänkt på... tack för tipset!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Sötast

Hmm, njä.

Själv dricker jag inte något alls i duschen, jag ö.... duschar!

Väntar ivrigt på "Äter ni griljerad lammstek i badet?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hmm, njä.

Själv dricker jag inte något alls i duschen, jag ö.... duschar!

Väntar ivrigt på "Äter ni griljerad lammstek i badet?" tråden.

Men du måste sätta in dig i scenariot lite ju.
Det är en fredagkväll, du har jobbat i 12 timmar, alla dina vänner har redan lämnat förfesterna för att bege sig ut, du drar igång lite sjysst musik, du börjar känna peppen, du ställer dig i duschen för att vaska av dig lite och du tar dig en iskall öl och börjar därmed kvällen.

Underbart ju

Permalänk

förstår inte der redigt... men att ta något o dricka i bastun mm kan jag lätt göra.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dricka öl i duschen har jag aldrig gjort men en iskall pilsner i badet är ju för faen lyx!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det här måste nog vara en av de mest underhållande trådarna jag läst på länge!

Dricker inte öl egentligen, men jag kan gärna ta mig en iskall cube eller en cola i duschen. Skulle jag välja en öl så får det nog bli carlsberg.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

I duschen har jag aldrig provat att dricka öl. Däremot i ett utomhusbadkar under stjärnklar himmel på natten är det jävligt mysigt att ta en kall bira

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Sällar mig till skaran som inte slagits av tanken att dricka pilsner i duschen. Däremot finns få saker som går upp emot att ta en kall i bastun.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Öl i dusch är riktigt chill.
Man är lite sen, folket har börjat strömma in till lägenheten, jag har tagit nån öl.
Dags att luktare mindre skit och mer blommor.
Tar med mig 2 öl in och chillar i duschen 20min.
Lovely man!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Öl i dusch är riktigt chill.
Man är lite sen, folket har börjat strömma in till lägenheten, jag har tagit nån öl.
Dags att luktare mindre skit och mer blommor.
Tar med mig 2 öl in och chillar i duschen 20min.
Lovely man!

Här har vi en som förstår grejjen!

Permalänk
Medlem

Har ni inte provat att dricka öl i duschen så gör det vafan, haha.
Min favorit i duschen är vilket öl som helst, bara det är en skitkall glasflaska. Känns renare och lyxigare på något sätt.

Permalänk
Medlem

Räknas det om man har druckit öl i badkaret?

Ska fan testa detta nångång i veckan!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Haha, ska fan testa nu direkt. Har ett par riktigt kalla Stellas stående.

Permalänk
Medlem

När jag är sen till en fest så brukar jag ta med mig en flaska rött in i duschen. Brutalt nice är det!

Gärna något lättdrucket, typ merlotdruvan.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

haha, måste testas

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

tycker man har en öl i näven vad man än gör om det vankas fest, såklart även i duschen?

Permalänk

Självklart kan man sänka en öl i duschen om tiden tryter. Speciellt på skidresa då man måste komma i form fort efter en lång dag i sluttningarna.

För mig som lever av CSN har jag inte mycket att diskutera angående bästa ölen, tysk fulöl duger bra åt mig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

En öl i duschen är helt underbart. Har en liten hylla på väggen som fungerar som ölställ. Dricker vilken sort som helst bara den är riktigt kall så det blir kondens på burken.

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat faktiskt, men fan man blir lite sugen efter att ha läst apspektakels lilla scenario. Sparar det till nästa helg då

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

varför har jag inte kommit på detta tidigare??? det är ju genialt skall testas, det lovar jag

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Detta var mig en underhållande tråd. Dricker själv en öl i duschen innan det bär av till förfest någonstans. Detta är egentligen enda gången som jag tycker en ljus lager är gott, tror att det beror på att när man står i en varm dusch så vill man ha något kallt att dricka, och att ta någon lite beskare öl släker inte törsten lika väl (plus att ju beskare ölen är ju mer rumstepererad ska den ju vara för er som kan er ölkunskap). Tror nog att man känner samma känsla om man skulle svepa i sig en kall flaska mineralvatten tyvärr. xD

Men en heineken är aldrig fel i dushen inte!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har alltid tomma ölflaskor i badrummet. Brukar ta en kvällsöl i duschen rätt ofta

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Testpilot

Oj, finns det alltså fler som gör det? jag och en kompis har snackat om att vi gör det men alla andra vi snackat med det om verkar tycka det är helt sjukt
Precis som Chobi säger så är det inför förfesten det händer, är inget jag gör till vardags.

Jag gillar Heineken och ställer den på tvålhyllan som inte får något vatten på sig när jag duschar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Bastu + öl är det bästa, uppskattar inte iden med öl i duschen.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Ska testas så fort någon öl i glasflaska inhandlas

Permalänk

Detta är fullkomligt genialiskt! Frågan återstår dock, vilket öl är det bästa att dricka i duschen? Personligen har jag bara ett lager fatöl special hemma, så jag kan inte utföra några vetenskapliga experiment för tillfället. Jag kan dock föreställa mig en härlig budweiser eller två (iskalla direkt ur flaska naturligtvis) som strategiskt placeras över huvudhöjd, enligt Apspektakels modell, för att förhindra att den besudlas av varmvattnet!

Men samtidigt känner jag att åbrå bryggmästarens mörka lager kan vara ett ypperligt duschöl. När jag tänker på scenariot så känns en mörk brygd som skapt för att drickas i duschen, med undantag för budweisern förståelsevis! Guinness draught's aromer skulle nog passa ypperligt tillsammans med de varma ångorna från duschvattnet.

Nej nu måste jag göra utförliga mätningar i duschen för att se hur man skall uppnå bästa resultat

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Detta är fullkomligt genialiskt! Frågan återstår dock, vilket öl är det bästa att dricka i duschen? Personligen har jag bara ett lager fatöl special hemma, så jag kan inte utföra några vetenskapliga experiment för tillfället. Jag kan dock föreställa mig en härlig budweiser eller två (iskalla direkt ur flaska naturligtvis) som strategiskt placeras över huvudhöjd, enligt Apspektakels modell, för att förhindra att den besudlas av varmvattnet!

Men samtidigt känner jag att åbrå bryggmästarens mörka lager kan vara ett ypperligt duschöl. När jag tänker på scenariot så känns en mörk brygd som skapt för att drickas i duschen, med undantag för budweisern förståelsevis! Guinness draught's aromer skulle nog passa ypperligt tillsammans med de varma ångorna från duschvattnet.

Nej nu måste jag göra utförliga mätningar i duschen för att se hur man skall uppnå bästa resultat

Jag tänkte från början att en ljus öl skulle passa bäst, och jag kvarstår vid den teorin. Dock har jag en Guinness öl i kylen just nu och jag måste erkänna att jag blev riktigt frestad att testa, jag duschade dock för typ 2 timmar sedan så det får vänta tills imorgon.

Jag ser fram emot att få ta del av resultaten från dina mätningar

Permalänk

Personligen så har jag inte testat någon mörk öl, men det får jag ta och göra någon gång! Kanske blir en helt ny sensation.

Weissbier kan kanske vara något med?

Permalänk
Medlem

Pluggar igen handfatet, fyller på med iskallt vatten + några isblock, i med ett par redan kalla öl naturligtvis, det är ju mer en kul grej, lite bra musik .. perfa. Vem behöver förfester

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.