Permalänk

Datorn startar inte.

Hej, vet inte om det är rätt kategori men övrigt lät bra för mig : )

Jag fick ett strömavbrott i huset vilket resulterade i att min dator dog...
Sen när jag startade den så kommer menyn
´starta i felsäkert läge´´ osv, (testat alla olika förövrigt)
den jobbar vidare där ifrån till windows xps laddningsmeny,
det är nu det roliga börjar, det kommer en blå skärm i ungefär en sekund sen startar datorn om sig, så här gör den nu hela tiden och jag kan aldrig komma vidare från detta, Undrar om någon kan hjälpa mig med en lösning.

/Mvh jonathan

Permalänk
Hedersmedlem

Starta med xpskivan och välj återställningskonsollen, väl där i det svarta skriv chkdsk /r, tryck enter och låt den jobba färdigt (kan ta lång tid), skriv exit, ta ur skivan och låt den starta om

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

datorn startar inte

Kan inte få skivan att ladda, vilket gör att jag inte kan komma åt den menyn (återställning) finns det något jag kan göra ?, är ganska värdelös på allt som har med detta att göra, tack på förhand!

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

ställ in i bios vars den ska bota (den ska bota som första mål på cd/dvd ) ,troligastvis nån stans under bootsequenses

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Ställ om Boot ordningen i Bios. Till cd som primär enhet.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.