Permalänk

Ja det var ju värt. 6k?

Permalänk
Medlem

Förstår inte poängen? Om man ska ha ett chassi som är så stort så kan man väl lika gärna köpa ett stilrent miditower och lägga resten av pengarna på bättre komponenter..eller?

Permalänk
Medlem

Seriöst fail på denna produkt. Håller med nästan alla föregående postare i denna tråd. Trodde det var en TV först, men det visar sig vara ett överdesignat chassi för hifi-bögarna. Vi andra gör nog bäst i att hålla sig till vanliga HTPC chassin att ha bredvid recievern eller DVDn, där datorn gör sig bäst.

Hade varit annat om det hade funnits ett väggfäste typ VESA så att man kunde hänga upp den under duken samt bättre kylning (en bra 120mm fläkt samt nån sorts tunnel som leder in luft underifrån, genom moderkortets flänsar och ut uppåt? Priset är också onödigt högt för en såpass dålig konstruktion...

Måste bara nalla en av Top Gear gängets bästa fraser:
Omaura TT: Ambitious but rubbish!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Avstängd

trodde först det var en htpcchassi med inbyggd skärm vid ena sidan.

tycker knappt att "bra tillhörspaket" borde få räknas som en fördel när det kostar nästan 2000 spänn extra.

Med processorfläkten på lägsta varvtal är ljudnivån mycket låg och dator är enligt vår subjektiva bedömning ohörbar på normalt tv-avstånd. Med fläkten i medel eller högsta ökar dock ljudnivån markant. Vår subjektiva bedömning är att ljudnivån uppfattas som störande under lågmälda filmpartier och dialoger.

haha, bra att eran bedömning var subjektiv. exakt vad menar ni med det??

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

WORD!!!!!

Trodde också att det var nån mega-widescreenskärm.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
trodde först det var en htpcchassi med inbyggd skärm vid ena sidan.

tycker knappt att "bra tillhörspaket" borde få räknas som en fördel när det kostar nästan 2000 spänn extra.

Med processorfläkten på lägsta varvtal är ljudnivån mycket låg och dator är enligt vår subjektiva bedömning ohörbar på normalt tv-avstånd. Med fläkten i medel eller högsta ökar dock ljudnivån markant. Vår subjektiva bedömning är att ljudnivån uppfattas som störande under lågmälda filmpartier och dialoger.

haha, bra att eran bedömning var subjektiv. exakt vad menar ni med det??

Det är svårt att bedöma ljudnivå objektivt, hur störande det uppfattas skiljer från person till person. Vår uppfattning var att ljudnivån irriterade på allt över medlehög hastighet.
Objektiviteten finns i decibelvärdena.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det är uppenbarligen vissa personer som inte förstår detta HTPC "chassi", det kommer ju passa in hur bra som helst i moderna hem till personer med bra smak i övrigt. Inte tänkt att den ska sitta under en Toshiba 32a i en studentlägenhet precis.

Och angående tempen och dylikt så ser det ju bra ut, kunde ni inte langat in en 1080p film med 10k bitrate med tempen på medel, det hade givit en bild av ett naturligt scenario.

High-end pryl men samtidigt inte.
Bra val av recension iaf.

sykes90
Gör ett eget forum och gör något vettigt ist för klaga på sådana "misstag", eller så var helt enkelt så att du inte förstod.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

Förbannat läcker är vad den är

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker den är ohyggligt lik Artifactions chassi som vann andrapris i sweclockers HTPC tävling för ett tag sedan.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Jag gillar det, däremot skulle jag knappast köra den som HTPC. Snarare som musikspelare eller dylikt.

Då behöver den heller inte lika mycket kraft och man kan köra 100% passivt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Är det bara jag som tycker den är ohyggligt lik Artifactions chassi som vann andrapris i sweclockers HTPC tävling för ett tag sedan.

http://www.sweclockers.com/imagebank/200810/Artifaction_lite0...

Skillnaden är ju dock att denna ej lider av avsaknad från väggfästet.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Fick en väldigt italiensk känsla när jag tittade på och läste om det här chassit. Snyggt men korkat.

Permalänk
Medlem

Ful och opraktisk?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga... FAIL till den där! Så stor å ful å så dålig... sicket bottenskrap >_<

Näe väntar på snygga Ion burkar istället

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Ofta man lägger över 4k på ett chassi...... Jag gav 6k för projektorn.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Med en prislapp som hört hemma i verkligheten och lite större djup så att man kan få plats med åtminstonde någon form av riktig kylning så skulle det här kunnat bli en storsäljare. Utseendet skulle lika gärna kunna vara hämtat från Bang & Olufsens designavdelning, men tänket bakom verkar knappt platsa på Clas Ohlson.. Gå hem, gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Passiv kylning med heat pipes (typ mCubed HFX lådor) och stora flänsar på baksidan där det är smalt hade nog funkat.

Som det ser ut nu är den ju helt oanvändbar!
Ett vägg fäste är ju ett krav för denna design.

GÖR OM GÖR RÄTT!

Permalänk
Medlem

Med två HFX burkar så är jag partisk men en HTPC som låter? Hur har de tänkt nu. I den tysta mörka scenen där hjälten smyger så hör man en kylfläkt varva upp .......

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Jag gillar det, däremot skulle jag knappast köra den som HTPC. Snarare som musikspelare eller dylikt.

Då behöver den heller inte lika mycket kraft och man kan köra 100% passivt.

Samma här, fast då är ju en E8500 helt uppåt väggarna, varför ?

En E5200 el. äldre, lägre klockad cpu bör ju räcka fint (kanske undervoltad) så man slipper ha fläkten stormandes.

Men personligen tror jag dom som är mest intresserad av en sån här produkt (till det priset), är som nån uttryckte det, folk som köper hdmi kabeln för 3000:-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj

sykes90
Gör ett eget forum och gör något vettigt ist för klaga på sådana "misstag", eller så var helt enkelt så att du inte förstod.

tyckte bara det var konstigt skrivet

flå't :´(

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Detta måste ju vara en av årets onödigaste produkter. Ser väl lite småsnygg ut men "vill ha"-faktorn är så gott som obefintlig.

Hur svårt hade det varit att ha en 140mm fläkt över moderkortet? Detta bekräftar bara mina fördommar om hifi-puckon.

(Inte alla hifi-intresserade då... Jag pratar om dem som köper 1m hdmi-kabel för 3000kr och tycker att bilden blir "mycket skarpare". Samma människor som köper Mac

För att inte tala om hur mycket korkade människor det finns som köper PC.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Smidigt att 20% av chassit täcker upp bildytan på första bilden. Passiv-aggressiv sågning?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Överlag hög byggkvalitet under fördelar rimmar jäkligt illa med att det är flera konstruktionsmissar såsom för korta skruvar och dåligt fästa galler. Detta verkar överlag vara skit..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Är det bara jag som tycker den är ohyggligt lik Artifactions chassi som vann andrapris i sweclockers HTPC tävling för ett tag sedan.

http://www.sweclockers.com/imagebank/200810/Artifaction_lite0...

exakt vad jag tänkte:P försökte hitta den där bilden men hittade inte den någonstans.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha widescreen skärm vid sin TV? Eller vänta nu, det var visst ingen widescreen skärm.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänkte på att temperaturen inne i chassis var högre än i processorn?