Radeon HD 4870 X2 tusen kronor billigare

Permalänk
Medlem

Man undrar om det är en tom utlagd "nyhetsanka" om XFX grafikkortet som inte kan följas upp?

/Saint25

Permalänk
Avstängd

Ja, vad fan, har väntat hela dagen med kreditkortet i handen, var det bara en falskt nyhet?

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Ja, vad fan, har väntat hela dagen med kreditkortet i handen, var det bara en falskt nyhet?

Informationen kommer från XFX och det är Dustin Home som ska ha sänkt priserna idag. Nu verkar inte prissänkningen trätt i kraft av någon anledning. Försöker gräva fram vad som hänt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Informationen kommer från XFX och det är Dustin Home som ska ha sänkt priserna idag. Nu verkar inte prissänkningen trätt i kraft av någon anledning. Försöker gräva fram vad som hänt.

Nice kollade in deras sida å det står ju att det är kampanj på det kortet men priset ligger kvar. Men sedan står det att det kommer i lager om 1-2 dagar men jag vet inte om det kan ha nåt me de å göra :/

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Kollade på Dustin.se och där kostar XFX RADEON HD4870X2 2GB 3290:- exklusive moms. Kanske redaktionen har missat momsen?

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Denna nyhet baseras på ett felaktigt pressmeddelande. Det nya priset är 3 290 kronor exklusive moms, vilket betyder att XFX felaktigt angav att priset inkluderade svenska skatter. XFX ber om ursäkt för misstaget och lovar att priserna kommer att sjunka ytterligare i början av nästa vecka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

då ingen sänkning i princip.. ?

inte så upphetsande längre. :/

Visa signatur

smash?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigorm
då ingen sänkning i princip.. ?

inte så upphetsande längre. :/

Vi får se vad som händer i början på nästa vecka. Jag vet att AMD kommer med nya prislistor då, så priserna kan mycket väl sjunka ytterligare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Och GTX295 och HD4870x2 ligger jämt i realiteten. Du får inte ut något direkt extra hos GTX295 så jämförelsen är högst relevant. Eller på spiken kan man säga.

Vilka tester hänvisar du till då? De tester jag sett är GTX295 bättre på nästan allt och i vissa sammanhang helt överlägset.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Vilka tester hänvisar du till då? De tester jag sett är GTX295 bättre på nästan allt och i vissa sammanhang helt överlägset.

Tror han pekar mer på att när det står mellan 150fps och 200fps så spelar det ingen roll. Det enda intressanta är när FPS dalar under 60.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Gtx295 slår 4870x2 i nästinintill alla spel, sluta snacka strunt.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Tänk på att kronan är svagare nu samt att dollarna blivit starkare

Jo jag vet men det gäller verkligen att tajma sitt köp av hårdvara nu!

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Jag fick lov att avbeställa mitt GTX 275 vilket jag beställde i måndags, tur för mig att det inte var i lager )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag hade tur köpte mina 2 4870x2 som demovaror för 3750 kr st
Dom funkade inte fick dom utbytta till orginal för 4999 kr st
Ibland har man tur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Brukar bli så om man inte har ett pris som folk vill betala för beganade datorgrejjer.^^

Joo fast så gamla är dom ju inte.. Och dom presterar ju bättre än ett HD4890 i spel som har stöd för fler gpuer..

Så tycker 1800kr för båda är väl inte förmycket begärt..

Sen ska jag ju inte påstå att dessa korten presterar bättre än HD4890 i alla spel.. Med HD4890 och 1gb grafikminne kan man ju ha AA och grejer på.. och de brukar ju inte mina kort klara i spel som tex Crysis..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Är det inte början på nästa vecka nu? ): himla sugen på att köpa ett så jag hoppas att det blir något :/

Visa signatur

...

Permalänk

Hej alla sweclockare!

Jag står inför ett dilemma, jag har länge suktat efter att köpa ett 4870x2. Nu när XFX´s kort prissänkts såpass mykke så kliar det extra mycket i fingertopparna. Nu till frågan.
Är det någon som har erfarenhet av XFX 4870x2, då tänker jag på ljudnivån och värmeutvecklingen, har kortet referenskylare eller en egen effektivare. Finner ingen recension när jag googlade därför frågar jag er på forumet där de flesta är Gurus på det mesta inom "Data" området. Sen undrar jag en liten sak till, jag har hört lite tissel och tassel om att Amd släpper direct x 11 baserade kort i juli någon gång, är det värt att vänta på dom korten eller blir det ingen större prestanda skillnad? Kan nämna att jag inte köper grafikkort så ofta, 2-3 går det nog innan nyköp.

Tack på förhand och hoppas ni kan svara!