AMD sänker priset för toppmodell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
jepp tyvärr är det så
håller inte med om att AMD skulle vara de som gäller i prisklassen 0-3000
finns en del Intel processorer sedan har AMD ingen motsvarighet till Atom och Nano =/

Jag tänkte på den stationära marknaden men AMD har ju Neo som ska vara mot Atom och Nano

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag tänkte på den stationära marknaden men AMD har ju Neo som ska vara mot Atom och Nano

något jag har missat

häftigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
haha inte för att jag är emot billigare hårdvara men hur ser egentligen AMDs styrelsemöten ut?

-shit vi gick med förlust detta kvartalet också =(
-vi sänker priset
-naee det testade vi förra kvartalet och kvartalet innan dess och...
-KÄFTEN

LOL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag tänkte på den stationära marknaden men AMD har ju Neo som ska vara mot Atom och Nano

Hade jag också missat.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Synd att man sitter på ett 775socket moderkort :/

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag tänkte på den stationära marknaden men AMD har ju Neo som ska vara mot Atom och Nano

Nja, Neo är väl lite bättre presterande och lite dyrare än Atom och är mer tänkt att överbrygga glappet mellan det billiga men klena netbooksegmentet (Atom/Nano) och det dyra men högpresterande ultraportabel laptop segmentet.

HP's variant ligger ju på 6690kr vilket prismässigt hamnar mellan de nämnda segmenten.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=96390

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
haha inte för att jag är emot billigare hårdvara men hur ser egentligen AMDs styrelsemöten ut?

-shit vi gick med förlust detta kvartalet också =(
-vi sänker priset
-naee det testade vi förra kvartalet och kvartalet innan dess och...
-KÄFTEN

Det fungerar väl inte riktigt så. Så länge priset överskrider de rörliga kostnaderna kan produktion fortsätta under en längre tid, även om det inte alltid är så bra.

Permalänk
Medlem

Med tanke på rubriken...Vad heter hon???

Visa signatur

Happy Zappy

I remember the good old eighties.
Spectrum vs C64
ST vs Amiga