Foldinglaget intar topp 25

Permalänk
Medlem

Jahopp då får man väl börja lite smått med folding igen, nu när vi har kommit så långt

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Det går ej att ha två likadana GPU klienter uppe, har provat. För jag vill använda mitt andra grafikkort, men ne det får bara vila. Det är orättvist ju

Där har du fel. Man kan självklart köra flera GPU-klienter. Det måste man ju kunna om man vill folda på flera GPU:er. Iofs kan man köra 2 st GPU-klienter på en GPU också (har gjort det själv som en kul test) men man vinner inte så mycket på det (eller jo, man kan ev vinna på det i vissa specifika scenarier).

Du vet väl att man, som alltid när man kör med flera klienter på samma dator, måste ha olika "machineid" och kör man flera GPU-klienter måste man sätta parametern "-gpu 0", "-gpu 1" osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaq
EOn är en av de som köper el till sverige av andra länder som använder kolkraft.

Från Polen då eller? Nyfiken.. google kändes långt borta

Då får man väl vända sig till någon annan än EON - Bojkott!

EDIT: TOPP 25 är respekt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Där har du fel. Man kan självklart köra flera GPU-klienter. Det måste man ju kunna om man vill folda på flera GPU:er. Iofs kan man köra 2 st GPU-klienter på en GPU också (har gjort det själv som en kul test) men man vinner inte så mycket på det (eller jo, man kan ev vinna på det i vissa specifika scenarier).

Du vet väl att man, som alltid när man kör med flera klienter på samma dator, måste ha olika "machineid" och kör man flera GPU-klienter måste man sätta parametern "-gpu 0", "-gpu 1" osv.

Testade att köra med annan maskin id, då fungera det att öppna en till. Men min andra gpu arbetar inte :/
Kanske det finns en annan klient?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Vet du ens vad du pratar om?

japp det vet jag, har du nått imot att jag inte foldar?

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
japp det vet jag, har du nått imot att jag inte foldar?

Ingen har emot att du vill inte folda. Men man går emot ditt ogrundliga påstående att folding ger inga resultat.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Ingen har emot att du vill inte folda. Men man går emot ditt ogrundliga påstående att folding ger inga resultat.

Jag påstår inget, jag bara sa va jag tyckte om folding=).

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Jag påstår inget, jag bara sa va jag tyckte om folding=).

Ändå uttrycker du ett kontroversiellt uttalande som inte är underbyggt med någon form av fakta.
Detta är ingenting som man har en åsikt om huruvida det fungerar eller inte när det redan är uppenbart att det fungerar och ger resultat. Ungefär lika dumt som att förneka förintelsen eller månlandningen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omnislash
Ungefär lika dumt som att förneka förintelsen eller månlandningen.

Det där var lite väl hårt.
De flesta har inte nog koll på molekylärbiologi för att ens förstå vad det är för problem som F@H arbetar på. Att åka till månen eller döda judar är betydligt mycket mer begripligt än proteinsyntes.

Permalänk
Medlem

För några år sedan var det nån av våra medlemmar som hade ett liknande projekt. Det gick ut på att vi skulle knäcka krypteringar med hjälp av folding.
Jag minns att jag toppade rätt bra med mina AMD Thunderbirds som gick på högvarv 24/7. Någon som minns eller är det bara jag som är gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Testade att köra med annan maskin id, då fungera det att öppna en till. Men min andra gpu arbetar inte :/
Kanske det finns en annan klient?

Nej, det ska gå med två kopior av samma klient, jag kör själv en sådan rigg as we speak så tvivla inte
Dock kanske du har SLi eller CrossFire aktiverat? SLI kan jag med säkerhet säga att det inte fungerar med, det måste avaktiveras först (om du inte kan göra som jag och ha OS enbart för folding installerat på annan disk förståss!). CrossFire HAR man inte kunnat ha aktiverat förut, men jag vet inte hur det är nu.. Följ guiderna i foldingforumet och ställ frågor där istället så ska du allt se att du får svar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
3. Är det värt att folda med 8800GTX eller är kortet för dåligt?

Om det är värt det eller inte är upp till dig själv att avgöra, jag foldar på 2st 8800GTX (standardklockade) as we speak och de ger mellan 3500-5000ppd beroende på vilket projekt de foldar på när de körs 24/7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Nej, det ska gå med två kopior av samma klient, jag kör själv en sådan rigg as we speak så tvivla inte
Dock kanske du har SLi eller CrossFire aktiverat? SLI kan jag med säkerhet säga att det inte fungerar med, det måste avaktiveras först (om du inte kan göra som jag och ha OS enbart för folding installerat på annan disk förståss!). CrossFire HAR man inte kunnat ha aktiverat förut, men jag vet inte hur det är nu.. Följ guiderna i foldingforumet och ställ frågor där istället så ska du allt se att du får svar!

Amen måste man STÄNGA av crossfire o.O vad jobbigt xD det lär de ju göra något åt ju, snarast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Amen måste man STÄNGA av crossfire o.O vad jobbigt xD det lär de ju göra något åt ju, snarast.

Jag vet inte, man HAR varit tvungen att göra det, men jag vet att jag hört något om att det inte längre behövs, eller att det varit på gång.. Men böla inte för det nu, vi nVidia-ägare har samma problem och måste stänga av SLi..