Scythe introducerar Orochi för Core i7

Permalänk
Melding Plague

Scythe introducerar Orochi för Core i7

Den maffiga kylaren Orochi anpassas för sockel LGA 1366 och Intel Core i7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1.2 kg verkar ganska extremt...

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Är det rätt kylare på bilderna? vad jag kan se är det ju "bara" 6 st värmeledningsrör.

Eller ser jag fel?
Det kanske sitter 4 st mellan de 3 sektionerna av flänsar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dethskul
Är det rätt kylare på bilderna? vad jag kan se är det ju "bara" 6 st värmeledningsrör.

Eller ser jag fel?
Det kanske sitter 4 st mellan de 3 sektionerna av flänsar?

Fixat, den översta bilden är nu rätt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Om inte den knäcker ditt moderkort finns det nog inget som kan göra det
Skulle personligen aldrig montera den annat än i ett chassie med moderkortet monterat horisontellt och hur många sådana chassien har gott om plats uppåt? ^^

Permalänk
Medlem

Scythe har ett extra tillbehör som består av ett litet stålsnöre som man fäster upp t.ex denna kylare med i chassiet.

Hittar den inte nu, men jag har för mig om att det var en grej de visade på en mässa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dethskul
Scythe har ett extra tillbehör som består av ett litet stålsnöre som man fäster upp t.ex denna kylare med i chassiet.

Synd bara att de säljs separat, på en kylare på nästan 1.3 kg tycker jag de borde skickas med sånna "krokar"(Vet inte vad de heter heller...).
Men ser nice ut att de stöder så många sockels

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Troligen är det deras egna glidlagrade 140mm som sitter på. Hade hellre sett en kullagrad eller att det inte följde med nån fläkt alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Synd bara att de säljs separat, på en kylare på nästan 1.3 kg tycker jag de borde skickas med sånna "krokar"(Vet inte vad de heter heller...).
Men ser nice ut att de stöder så många sockels

Ninja Wire tror jag det hette, och jag håller med, det borde faktiskt följa med.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med lite recensioner för kylaren, är den bättre än noctuas i7 kylare?

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk

TRUE copper väger ju 1.9kg

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse161
Skulle vara bra med lite recensioner för kylaren, är den bättre än noctuas i7 kylare?

Finns flera recensioner på den gamla och passivt är den bästa av alla.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jo men nyheten här är ju att kylaren finns till i7 och jag menade då underförstått recensioner med i7 och kylaren tillsammans.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Jag har en orochi och är riktigt nöjd. Var dock tvungen att köra den passiv eftersom det inte fanns plats att montera fläkten. Min oklockade E2160 ligger på ca 34 grader idle och låg belastning

Visa signatur