Speedfan 4.38 ger stöd för Windows 7

Permalänk
Melding Plague

Speedfan 4.38 ger stöd för Windows 7

Alfredo Comparettis gratisprogram Speedfan är en verktygslåda för datorentusiaster. Nu lanseras en ny version som bland annat utökar stödet för Windows 7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför SpeedFan inte har stöd för att läsa GPU-temp från ATI-kort? Eftersom det inte har det så använder jag inte längre SpeedFan, eftersom de flesta andra liknande verktyg faktiskt har stöd för det (jag använder normalt HWMonitor nuförtiden).

Jag har läst att skaparen "jobbar aktivt" på ATI-stöd, men det var flera år sedan och det har inte hänt ett skvatt...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har missat något, men redan tidigare versioner av Speedfan och Speedfan service funkar fint i mitt Windows 7 x64...

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris8
Vet inte om jag har missat något, men redan tidigare versioner av Speedfan och Speedfan service funkar fint i mitt Windows 7 x64...

Speedfan har iallafall offciellt full support för Windows 7 nu, förrut så kanske det funkade men var inte helt anpassat.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Men speedfan stämmer ju inte alls temperaturmässigt.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lite svårt att hitta nedladdningslänken på sidan, vill ni slippa leta - http://www.almico.com/speedfan438.exe

Permalänk
Medlem

Gött, har inte fått igång det på W7 innan, men nu går det.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Men speedfan stämmer ju inte alls temperaturmässigt.

jo bara en differens på + - 10 grader!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

jo bara en differens på + - 10 grader!

10 grader är mycket