Ny skärm från Eizo bevakar användaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av explosiv
Du ska nog se att den nog har en intelligent strömmatning till backlighten så att du slipper dessa faaaarliga strömspikar som nu är det som sliter ut backlighten Sen eftersom det nu inte finns så mycket info om den ännu och den nu är för lite mer "krävande" folk så skulle man ju att dess backlight är av diodtyp pga den tekniskens överlägsenhet gällande effektivitet och ljuskontroll. Samt att den klarar på/av/på cykeln bättre

Och det gör det mindre onödigt därför att? 40s är fortfarande löjligt och enligt en annan sida så går det inte att ändra tiden heller.

Skulle inte påstå att den här är mer för "krävande" folk. Det luktar budget om den och Eizo är bra på att ta betalt för sina skärmar, de gör fina skärmar men tror inte direkt att man klämt in LED i dessa. Särskilt inte med tanke på priset och 16:9 skvallrar om att detta är en low-end skärm där man försöker rättfärdiga ett högre pris med sådana här onödiga "features".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thom.g
Jobbigt om man e vampyr o inte räknas som levande o skärmen stänger av hela jävla tiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaedehäfömupp

Men e det verkligen ir-avkänning i skärmarna då? Låter ju lite skumt, om man tex har ett värmeelement bakom stolen så sätts väl skärmsläckarfunktionen ur spel?

Det kanske en radar som de använder. Nåt likande som används på endel nya bilar kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Hehe, skämtar du folk kommer att bli vansinniga om någon sitter still och bara läser ett dokument och sen slocknar skärmen efter 40s...=)=)

dom kanske har löst det med något annat än en rörelse detektor?

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bakke123
25ms ;s

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
25ms var mycket.. sen så kan man ju undra om de börjar övervaka användaren mer o mer nuförtiden

Det är ingen vanlig simpel TN, antagligen en s-ips eller något men jag vet inte.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Läser den av värme eller rörelser? Vore värdelöst om den läste av rörelser om man sitter å ser på film

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Radar skulle jag tro. Liknade backsensor på bilar skulle jag tro. Om det skulle vara värme så skulle den nog kosta ett par tusen till.

Permalänk
Medlem

Ponera att det är radar, undra då om det kommer något tillhörande program, eller går att utveckla, där man kan få ut radarbilden. Vore ganska skoj och man slipper då även överraskningsmoment i rummet.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Strålande sagt, Konsumentverket FTW!

Min SyncMaster 244T ska ha 6ms enligt papprena och jag har spelat en del rena twitch action spel och märker ingen släpning alls så jag får ju för mig att dom flesta moderna dyrare skärmar är det inget problem. Däremot min andra lilla LG Flatron W1952S.. den eftersläpar, inte mkt men det märks, å det e kass å flimrig bild å kassa färger och kasst ljus och svartå vitt i den men man får väl vad man betalar för

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Precis, Konsumentverket hade ju gjort något test på "Gaming" skärmar, där en acer skärm briljerade med 2ms, vid test visades att den låg på 42ms.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk

onödigt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag tror fortfarande storebror EU vart med och utvecklat skärmen! ;D

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner