Dubbla mängden minne i Geforce GTX 285 från MSI

Permalänk
Melding Plague

Dubbla mängden minne i Geforce GTX 285 från MSI

Ett nytt grafikkort med 2 GB GDDR3-minne är på väg ut från MSI:s fabriker.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget nytt iofs, men smart och snyggt av MSI att sätta sin logga på PCI-bracketen på baksidan.. Synd att de inte passade på att tänka till när de gjorde det eftersom loggan hamnar upp-och-ned när kortet sätts i datorn.. Vilket iofs är fullt i sin ordning och allt annat än oväntat när det gäller MSI..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Inget nytt iofs, men smart och snyggt av MSI att sätta sin logga på PCI-bracketen på baksidan.. Synd att de inte passade på att tänka till när de gjorde det eftersom loggan hamnar upp-och-ned när kortet sätts i datorn.. Vilket iofs är fullt i sin ordning och allt annat än oväntat när det gäller MSI..

ja vilken tabbe

Permalänk
Medlem

Snyggt.. Detta kort kan jag tänka mig...

Permalänk
Avstängd

Trevligt med mycket minne.
Kul att MSI pushar på.

Aj aj, vilken gigantisk kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Inget nytt iofs, men smart och snyggt av MSI att sätta sin logga på PCI-bracketen på baksidan.. Synd att de inte passade på att tänka till när de gjorde det eftersom loggan hamnar upp-och-ned när kortet sätts i datorn.. Vilket iofs är fullt i sin ordning och allt annat än oväntat när det gäller MSI..

De kanske använder lian-li chassin på MSI?

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Har minnet med upplösningen att göra? Kör själv på 1920*1200.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Trevligt med mycket minne.
Kul att MSI pushar på.

Aj aj, vilken gigantisk kylning.

Jag tycker tvärtom. 2GB minne behövs inte nånstans i spel (jämfört med 1gb). Men kylningen verkar bra (tyst/effektiv)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozez 54
Har minnet med upplösningen att göra? Kör själv på 1920*1200.

Nej inte alls. Kort sagt: minnet används av applikationers grafik och upplösningen är hur pass mycket du kan öka skrivbordsdjupet på din skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriik
De kanske använder lian-li chassin på MSI?

Haha, jo troligtvis ^^
Det borde använda Lian-Li's ingengörer istället, då kanske de skulle få ut produkter som är någonting att ha..

Permalänk
Medlem

Vilket ballt kort. Skulle vara väldigt intressant att se detta jämfört med GTX280 och GTX 295 samt vilket pris det kommer bli.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Nej inte alls. Kort sagt: minnet används av applikationers grafik och upplösningen är hur pass mycket du kan öka skrivbordsdjupet på din skärm.

Jag menar ju klart upplösningen på spel! Är det smidigare att lira 2gb på samma kort i 1920*1200 än med 1 gb säg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozez 54
Jag menar ju klart upplösningen på spel! Är det smidigare att lira 2gb på samma kort i 1920*1200 än med 1 gb säg?

Ja om spelet klarar av det Sen beror det väll också på minneshastighet osv...