Scythe S-Flex i fler storlekar

Permalänk
Melding Plague

Scythe S-Flex i fler storlekar

Den populära kylartillverkaren Scythe kompletterar serien S-Flex med fläktar i fler storlekar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Beställde 5st S-Flex 1200 och 1 S-Flex 1600 igår att ersätta mina Noctua och Nexus fläktar med.
Får se om dom håller måttet.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Äntligen!

+1

Håller de samma höga kvalitet som sina storebröder gällande ljudkvalitet och luftflöde som kommer jag införskaffa några 92 mm snart.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

33.5 CFM @ 8.7 dB?
Vet inte riktigt om jag ska tro på det, kanske 15 dB, minst :/
Och då är det ändå en super fläkt

Permalänk
Avstängd

S-FDB måste vara den löjligaste akronymen på länge.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra fläcktar =D

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Beställde 5st S-Flex 1200 och 1 S-Flex 1600 igår att ersätta mina Noctua och Nexus fläktar med.
Får se om dom håller måttet.

Rapportera!
Vilka fläktar har du nu.. Nexus + Noctua javisst, men vilka modeller?

edit: Mitt chassi är ett megabudget-flumchassi så jag får kapa lite om jag vill ha in 120mm-fläktar. Men om dom är tysta och bra så gör jag gärna det Dessutom sen mina 80mm-Zalman lever rövare ordentligt hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Rapportera!
Vilka fläktar har du nu.. Nexus + Noctua javisst, men vilka modeller?

edit: Mitt chassi är ett megabudget-flumchassi så jag får kapa lite om jag vill ha in 120mm-fläktar. Men om dom är tysta och bra så gör jag gärna det Dessutom sen mina 80mm-Zalman lever rövare ordentligt hehe

Jag har Nexus real silent (deras enda modell) och Noctua P12 och S12.
Nexusen låter ju minst av dom utan tvekan, men dom har ju inte möjlighet att flytta så mycket luft (max 1000rpm).
Noctuarna låter bedrövligt, sämre ljudbild får man leta efter. Det gäller både S12 och P12.
Men jag har stora förväntningar på S-Flex, dom kan ju inte vara sämre än noctuorna iallafall.
Lär få dom i slutet på veckan, kommer med rapport då.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Inga 140mm?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Scythe Slip Stream e fortfarande den bästa fläkten man kan få tag på enligt mig! 10.7 db (den är totalt knäpptyst, jag hör den knappt med örat pressat mot den! ) och hela 40.17 CFM!!! Det är helt sjukt grymt Jag borde även tillägga att den bara kostar 94kr på inet å 99kr på webhallen. Vad mer kan man begära av en fläkt!?

Permalänk
Medlem

G4ban, har du tester som backar upp den siffran.
Enligt de allra flester jag sett har då Noctua fläktar haft högst CFM / dB.
Överdrivna prestanda finns i alla tekniska fack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyntaX
G4ban, har du tester som backar upp den siffran.
Enligt de allra flester jag sett har då Noctua fläktar haft högst CFM / dB.
Överdrivna prestanda finns i alla tekniska fack.

Fast sen har ju dom en urusel ljudbild också..
Så man bör helst provlyssna dom innan man köper, vissa älskar dom och vissa hatar dom.
Du kan kanske räkna ut vilken kategori jag tillhör..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Inga 140mm?

När den kommer säger jag "äntligen" lite högre.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
När den kommer säger jag "äntligen" lite högre.

Då får du stå för min talan också, gällandes detta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Fick hem fläktarna nu.. Länk till min problem-tråd.

Citat:

Alltså det här måste vara det sämsta köpet jag gjort. Någonsin.
När man har dom på det lägsta så flyttar dom ingen luft överhuvudtaget, bladen rör sig men det kommer ingen luft.
Vid ett blindtest skulle det vara omöjligt att svara på om fläktarna är på eller inte.

Med Nexus och Noctua fläktar på lägsta blir mina grafikkort ~50 grader idle (passivt kylda, se sign), nu blir dom 80. Och då har jag balkong dörren öppen så det är riktigt svalt / kallt i rummet.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D