Logitech lanserar kurvigt tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar kurvigt tangentbord

Den schweiziska tillbehörsjätten Logitech introducerar ett nytt tangentbord för den bekväme användaren.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

usch jag skulle nog faktist aldrig kunna tänka mig ett sådant tangentbord är alltför böjt tycker jag det skulle gå åt fanders med när jag spelar

EDIT: någon som har ett liknande som kan säga om det är skönt att spela på det:O för jag är nämligen ute påjakt efter ett nytt tgnbord

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
usch jag skulle nog faktist aldrig kunna tänka mig ett sådant tangentbord för är alltför böjt tycker jag det skulle gå åt fanders med när jag spelar

EDIT: någon som har ett liknande som kan säga om det är skönt att spela på det:O för jag är nämligen ute påjakt efter ett nytt tgnbord

Böjda tangentbord (ergonomiska) är en vanesak. Tycker det går lika bra att spela på dom efter ett tag. Den första tiden missar man en del knappar när det går lite fort.. men som sagt. Ge dom ett par veckor så är det precis som vanligt sen, + att du får en skönare ställning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Böjda tangentbord (ergonomiska) är en vanesak. Tycker det går lika bra att spela på dom efter ett tag. Den första tiden missar man en del knappar när det går lite fort.. men som sagt. Ge dom ett par veckor så är det precis som vanligt sen, + att du får en skönare ställning

så du menar att det faktist är bekvämare sen efter ett tag!? shit asså, jag skulle måste byta ut min dator stol + tgnbord + mus för jag har det så jädrans obekvämt xD

Permalänk
Medlem

Dessa tangentbord är ytterst sköna när man vant sig. Nöjd med mitt (äldre version) till stationära

Permalänk
Inaktiv

Ser skönt ut, men när kommer det ett tangentbord som påminner om apple-keyboard utan numerisk del? Det hade ju vart kanon ur ergonomisynpunkt...

Permalänk
Hedersmedlem

Men varför vågar de inte dela tangentbordet i två halvor som alla andra? Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 ligger fortfarande långt före (och är dessutom vanligtvis billigare än logitechs alternativ): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=47984

Permalänk

känns rätt skönt faktist.. 400kr var inte häller så saftigt för det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

kurvigt tangentbord?

låter sexigt iaf

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Men varför vågar de inte dela tangentbordet i två halvor som alla andra? Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 ligger fortfarande långt före (och är dessutom vanligtvis billigare än logitechs alternativ): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=47984

Tycker det verkar jobbigare att ha det delat. Om man har key-combos på ena sidan och sen på den andra samtidigt som man skjuter nån jäkel med musen, kan bli tufft om man inte har yettifingrar

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Har sett sjutton tusen olika sånahär jag börjar tröttna

Permalänk
Medlem

Kört med Windows comfort curve 2000 i 4 år snart och rekommenderar starkt kurviga former ^^ Lite ovant direkt i början men nu tycker jag det är klart bättre.

Ser dock ingen anledning att byta så länge detta fungerar som det ska.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Så länge valfri fingerfattning fungerar så duger säkert trangetbordet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Sitter med Cordless Desktop Wave Pro, funkar kanon. Riktigt skönt tangentbord faktiskt. Och som många säger, det känns jättekonstigt (inte oskönt) i början, men när man väl kommit in i det är det oslagbart mycket skönare än ett vanligt klassiskt stelt t-bord.
Go Logitech

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den här var ju alldeles för lik den gamla wave för att vara intressant.
Känns också ganska löjligt att göra den vågig och ergonomisk på massa sätt, och sen bygga på den där numpadklumpen där man egentligen vill ha musmattan...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Den här var ju alldeles för lik den gamla wave för att vara intressant.
Känns också ganska löjligt att göra den vågig och ergonomisk på massa sätt, och sen bygga på den där numpadklumpen där man egentligen vill ha musmattan...

Håller med. Släpp tangentbordet med löstagbar numpad, eller lås den på vänstra sidan eller helt enkelt utan och jag handlar på ett grisblink. Har vanliga Wave nu och tangentbordet är härligt, väldigt behagligt med kurvan tro det eller ej och den lätta böjen gör sin lilla skillnad, men sen när man ska sträcka sig efter musen förstörs det hela.

Detta tangentbord är ju dessutom ännu värre, gamla Wave har ju home/end/pgup/pgdown och delete fördelat på 2 rader på bredden vilket ändå sparar in någon cm till musen.

Permalänk
Medlem

Oj, här trodde jag att detta tangentbord var otroligt gammalt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta är väl inget nytt?
Om Logitech lanserat ett lurvigt tangentbord hade det varit nyheter.

Permalänk
Medlem

Lurvigt blir det ju med tiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Tycker det verkar jobbigare att ha det delat. Om man har key-combos på ena sidan och sen på den andra samtidigt som man skjuter nån jäkel med musen, kan bli tufft om man inte har yettifingrar

Vilket spel spelar du som kräver så löjligt många knappar?

Förstår inte varför spel skulle vara svårare på dessa tangentbord än vanliga. Spel är inga konstigheter alls. Däremot är det lite ovant att skriva på i början.

Sen ger jag inte mycket för logitechs variant, någon slags kompromiss mellan delat och vanligt och verkar inte komma med några fördelar.
Ett riktigt delat tangentbord, såsom (som nämnts) Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 400 känns mycket vettigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Men varför vågar de inte dela tangentbordet i två halvor som alla andra? Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 ligger fortfarande långt före (och är dessutom vanligtvis billigare än logitechs alternativ): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=47984

Vist är det härligt då personer kommer in som inte vet vad de pratar om
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard_mice_com...

Minns inte om det är generation två eller tre, av den trådlösa varianten, jag har nu. Men den varian jag körde då den bara fanns till ps2 med kabel. (usb viste inte folk vad det var) Jag kommer inte ihåg om jag skaffade den före eller under tiden som logitech gaming mouse släptes, men det är över ett decenium sedan, och microsofts (detta tangentbord ser ut att vara en kopia/variant av gamla Microsoft Wireless Comfort Keyboard 1.0A) trådlösa tangentbord (möss har jag inte blivit nöjd med, oberoende tillverkare) har vart en besvikelse, de verkade då vara indelade i zoner och varje zone klarade max 3 eller om det var 4 input's sen glömde de den första.

Så Elgon, vad tyckte du om logitech ergonomiska tangentbord som kom då P5 var häftig och som har samma design som den du länkde? Undrar när logitech ska komma ifatt???

PS kan någon få en bild länk på den gamla logitech ergonomiska som hade bara ps2, vill ha en, min fick IC fel för två år sedan och då la vissa knappar av, eller de flesta, var lite random vilka som fungerade. DS

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Men varför vågar de inte dela tangentbordet i två halvor som alla andra?

Detta köpte jag för ca 8 år sen. Tog inte lång tid att vänja sig vid, och är det bästa tangentbordet jag haft än idag. + att det fungerar fortförande...

Logitech Cordless Freedom™ Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Detta köpte jag för ca 8 år sen. Tog inte lång tid att vänja sig vid, och är det bästa tangentbordet jag haft än idag. + att det fungerar fortförande...

Logitech Cordless Freedom™ Pro
http://ecx.images-amazon.com/images/I/413QCH2VTVL._SL500_AA28...

Ah en sån där sitter jag på
När man köper ett nytt tangentbord dröjer det max en vecka innan man är tillbaka på den här...
Ps. 9 år gammalt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Ah en sån där sitter jag på
När man köper ett nytt tangentbord dröjer det max en vecka innan man är tillbaka på den här...
Ps. 9 år gammalt.

Och så drar/drog det extremt lite batteri... Jag kommer inte ihåg när jag bytte dem senast. Ett par år sedan kanske???

Visa signatur

Life is just an animated form of death...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Lurvigt blir det ju med tiden

Vilket spel spelar du som kräver så löjligt många knappar?

Förstår inte varför spel skulle vara svårare på dessa tangentbord än vanliga. Spel är inga konstigheter alls. Däremot är det lite ovant att skriva på i början.

Sen ger jag inte mycket för logitechs variant, någon slags kompromiss mellan delat och vanligt och verkar inte komma med några fördelar.
Ett riktigt delat tangentbord, såsom (som nämnts) Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 400 känns mycket vettigare.

Tja, ett fps-spel var såklart ett dåligt exempel från min sida. Men till exempel World of Warcraft, där har man otroligt många knappar man behöver hålla reda på.

EDIT: Felciterade

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar