Två nya minimoderkort från Intel

Permalänk
Melding Plague

Två nya minimoderkort från Intel

Intel fortsätter att lansera små moderkort för hemmabyggare. Senast är två modeller med formatet Mini-ITX: en med integrerad Atom-processor och en för sockel 775.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Zotac har lite roligare utbud.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Oh my....hoppas verkligen att atom-moderkortet är bra prissatt, 945gse är en bra uppgradering, nu ska bara Intel släppa ett moderkort med US15W-chipset så har man en jävligt strömsnål dator

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Oh my....hoppas verkligen att atom-moderkortet är bra prissatt, 945gse är en bra uppgradering, nu ska bara Intel släppa ett moderkort med US15W-chipset så har man en jävligt strömsnål dator

Perfekt router åtminstone.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

"Tillskottet DG41M (Micro-ATX) bygger på styrkretsen G41..." det är väll ändå ett mini itx moderkort, kolla bara på bilden eller på prisjakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Perfekt router åtminstone.

Om man får dit nog många nätverksportar iallafall, vilket kan bli lite knivigt?
Inte om man har den som en trådlös förstås, tänkte jag inte först på.

Permalänk

små fina moderkort. dock enda jag hade sett var fullständigt stöd för Hd avkodning så är ju saken biff+ utgång.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emkill
Zotac har lite roligare utbud.

Fast dubbelt dyrare och inte tillgängligt i swe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
små fina moderkort. dock enda jag hade sett var fullständigt stöd för Hd avkodning så är ju saken biff+ utgång.

Har dom inte en med X4500HD? Räknas den inte som fullständigt stödjande?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Har dom inte en med X4500HD? Räknas den inte som fullständigt stödjande?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=307779

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja bygga ihop en minidator men har inget att använda den till

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Skulle vilja bygga ihop en minidator men har inget att använda den till

HTPC!

Intel DG41MJ är ju ca 400kr billigare än Intel DG45FC.

Jag har en DG45FC. Jag ångrar inte mitt köp då jag gjorde det för flera månader sen. Men jag hade köpt en DG41MJ om jag hade byggt en HTPC idag.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Visst det är skoj när dom kommer med sådana här kort MEN!, Var är alla BRA ITX-chassin? 95% av det som finns ute nu är strykfult, ren skit, eller bara hutlösa priser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Visst det är skoj när dom kommer med sådana här kort MEN!, Var är alla BRA ITX-chassin? 95% av det som finns ute nu är strykfult, ren skit, eller bara hutlösa priser.

Håller med! Någon borde börja göra ordentliga ITX-chassin!

Permalänk
Hedersmedlem

Det jag väntar på är ett ITX-kort med sockel 775 och PCI-Express x16. Då är det bara att slänga in allt i denna tillsammans med ett ok grafikkort:

http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=3...

och sen är det bara att tuta o köra

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Om man får dit nog många nätverksportar iallafall, vilket kan bli lite knivigt?
Inte om man har den som en trådlös förstås, tänkte jag inte först på.

kanske var tänkt mer som en router/brandvägg i den bemärkelsen att den har en unix/bsd variant som os, och ligger mellan nätet och htpc´n

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.