Windows 7 förinstallerat i oktober

Permalänk
Medlem

någon som kan bekräfta att Deamon tools och 5.1 ljud funkar i RC1 ?

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
jo men ja kör x64 får nån error där de säger att man inte andvänder windows eller nå sånt.

va menar du med äldre spel?

dom spel ja provat är:

1.6 (funkar)
source (funkar)
hl2dm (funkar)
L4D (funkar)
Call Of Duty 4 Modern Warfare ( Funkar förutom PB-Problemet )
GTA IV (funkar)
WC3 (funkar)
hitman (funkar)
wheelman (funkar)
burnout paradise (funkar)
G.R.A.W. 2 (funkar)

alla lir ja provat funkar utan problem, dock så har ja inte provat COD4 i RC1 ännu dock, de kan hända att PB funkar på RC1 har som sagt inte provat, skall göra de ikväll om ingen annan vill prova.

BTW ja kör x64 då ja inte vill kasta bort en ramsticka -.-

Cod4 fungerar inte i RC1 samma sak med PB där "unknown api function" (typ)
samma med alla spel som kräver punkbuster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
någon som kan bekräfta att Deamon tools och 5.1 ljud funkar i RC1 ?

5.1 ljud funkar, vet inte om deamon tools dock så funkar PowerISO

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r00p
Cod4 fungerar inte i RC1 samma sak med PB där "unknown api function" (typ)
samma med alla spel som kräver punkbuster.

då e de bara o vänta på punkbuster ska patcha sin klient så de funkar

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nnart
@RainesX

Ja jag tror det.. Kan dock missuppfattat hela artikeln.. ^__-

Låter fint håller tummarna på att du inte missförstått ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
jo men ja kör x64 får nån error där de säger att man inte andvänder windows eller nå sånt.

va menar du med äldre spel?

dom spel ja provat är: ......

Menar lite äldre spel för tex win 98 o 95 kanske win 2000

Samt även lite nyare som L4D (Som du skrev funkar).

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r00p
Cod4 fungerar inte i RC1 samma sak med PB där "unknown api function" (typ)
samma med alla spel som kräver punkbuster.

'

Hade samma problem i BF2 och BF1942 men det fixade jag genom att göra så att Windows Defender ignorerade PB mappen.

Permalänk

Någon som har laddat ner o testat "Virtual PC Beta + Windows XP Mode Beta" ?

Jag har precis laddat ner Windows 7 RC + ovanstående. Men tror jag ska vänta med o installera det tills jag får hem den nya hårddisken som är beställd.

Permalänk
Medlem

Microsoft behöver detta nya operativsystem. Det är grymt bra och användarvänligt! Apples marknadsandelar inom mac kommer tas tillbaka av Windows,, guaranteed.

Permalänk

fick blåskärm när jag försökte köra steam så jag la ner Win7.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Microsoft behöver detta nya operativsystem. Det är grymt bra och användarvänligt! Apples marknadsandelar inom mac kommer tas tillbaka av Windows,, guaranteed.

Det tror jag knappast. Kanske någon decimal hit eller dit, men i stort tycks nya Mac användare vara mycket nöjda. Om du ska få någon att byta igen, alltså nyinvestera, krävs mycket starkare skäl än att en och samma kärna hottats upp och att diverse saker justerats och fixats till. Vad skulle mervärdet vara? Det är en helt annan sak att befintliga XP och kanske missnöjda Vista användare gör en övergång men det blir ju plus-minus-noll i marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Microsoft behöver detta nya operativsystem. Det är grymt bra och användarvänligt! Apples marknadsandelar inom mac kommer tas tillbaka av Windows,, guaranteed.

inte alls så att Mac är väldigt stabilt och användarspecifikt/ bäst på sitt område.

Tror inte folk kommer ominvestera i nytt os bara för att windows gjort 7 bättre än vista (som folk trodde också skulle sälja datorer och ta andelar av Mac)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
någon som kan bekräfta att Deamon tools och 5.1 ljud funkar i RC1 ?

Det kom en ny version av Daemon Tools för någon vecka sedan som stödjer W7, så det är fixat. Kör den även själv utan problem hittills.

Permalänk
Medlem

Vad är det för konstigt prat om att Windows behöver ta tillbaka marknadsandelar från Mac OS?

Det finns ju inga marknadsandelar att ta, eftersom Mac OS ju är pyttelitet, bara knappt 10% av marknaden medan Windows har nära 90%.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

Vad hände med den fria uppgraderingen till ALLA som någonsin hade köpt vista?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Vad hände med den fria uppgraderingen till ALLA som någonsin hade köpt vista?

Det har väl aldrig varit tal om fri uppgradering till alla som köpt vista? Isf har jag tokmissat något.

Visa signatur

|Går mot strömmen|

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kemuel
Det har väl aldrig varit tal om fri uppgradering till alla som köpt vista? Isf har jag tokmissat något.

Det var på tal. Man funderade att ge alla som köpt vista en gratisversion av windows 7. Gissar att de slopade den idéen.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd

Varför kaller dem det inte bara Vista SP2?
Är det för att kunderna ska betala igen?

Windows 7 - Because it sucks less than Vista!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasershock
'

Hade samma problem i BF2 och BF1942 men det fixade jag genom att göra så att Windows Defender ignorerade PB mappen.

Ehmm woot?
skulle detta avhjälpa "api" felet? det är ju pnkbstrA som genererar felet när den anropar B som inte känner igen dom nya API'na.

Men funkar detta ska jag hångla upp dig i brygga!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Det var på tal. Man funderade att ge alla som köpt vista en gratisversion av windows 7. Gissar att de slopade den idéen.

Det är nog bara för dom som har köpt Vista typ någon månad innan release av W7.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

En sak som inte funkar så bra i Windows7 (build 7000) är drivrutins stödet för vissa Nvidia moderkort, det är Vista all over igen.
Blå skärmar, hittar inte drivrutiner, hittar diskarna men går inte att installera osv osv osv.
Så ett tips är att test installera Windows7 på en annan disk innan man commitar och formaterar om sin XP eller Vista installation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Vad hände med den fria uppgraderingen till ALLA som någonsin hade köpt vista?

Har för mig det bara gällde vista ultimate och versionen under den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Assum, är verkligen taggat på nytt OS, hoppas att bakåtkompabilitet samt drivrutiner funkar relativt klanderfritt vid release så man kan köra W7 direkt utan risk att bli förbannad

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias

Det finns ju inga marknadsandelar att ta, eftersom Mac OS ju är pyttelitet, bara knappt 10% av marknaden medan Windows har nära 90%.

Tycker du att 10 % av marknaden är LITET?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

hur är det med 1,6 förlorar ni fps?

på xp flyter det bra
men på vista får jag fan drops som fan..

har

1,5 GB ram
1,66 ghz mobil dubbelkärnig processor
intel gma 9... nånting..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr0cket boy
Tycker du att 10 % av marknaden är LITET?

Ja det är ju lite. Historiskt sett har Mac alltid haft mellan 5-10%, men trots att Apple blivit ett så poppis märke med iPod, iPhone och grejer så lyckas de tydligen ändå inte locka till sig fler än den där tiondelen av datoranvändare.

Men det är klart, det är ju inte så himla lite om man jämför med Linux ynka 1 %.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Hur är det med prestandan i olika spel jämfört med XP? Är det något som blivit bättre eller är det samma nivå, är det värt att byta till RC(kör med x86 xp men har ju möjlighet till x64)?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Ja det är ju lite. Historiskt sett har Mac alltid haft mellan 5-10%, men trots att Apple blivit ett så poppis märke med iPod, iPhone och grejer så lyckas de tydligen ändå inte locka till sig fler än den där tiondelen av datoranvändare.

Men det är klart, det är ju inte så himla lite om man jämför med Linux ynka 1 %.

Jag får väl tjata vidare då på temat historia eftersom det inte verkar vara den starkaste sidan här på forumet.

Det här sa Ballmer om Apple när Windows 95 släppts: "Remember, when you're the little tiny niche guy who owns about 2 percent of the worldwide market, you can be cute one time and it helps you grow." Och Apple var litet på marknaden. Historiskt sett hade de snarare omkring 2 % av marknaden. För 5 år sedan hade de tagit sig över 3 % och nu ligger de med hela sin produktlinje på över 10 %. För att gälla en så pass låst marknad är den här ökningen anmärkningsvärd. Både Apple och Linux har tredubblat sin andel på 5 år.

Nu är den här typen av statistik i sig en elände och vi vet inte riktigt hur tillförlitlig den är. Vi kan ju i alla fall hoppas att statistiken är konsekvent och därför tjäna som en trendmätare.

IT-historian går snabbt men "alltid" har nog ändå inte krympt till 2 - 3 år.