OpenGL 3.1-stöd i nya drivrutiner från Nvidia

Permalänk
Melding Plague

OpenGL 3.1-stöd i nya drivrutiner från Nvidia

Grafikjätten Nvidia fortsätter att ösa ut drivrutiner i olika smaker. Sist ut är två versioner, en med utökat stöd för OpenGL 3.1 och en med WHQL-certifiering för Windows 7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Fan, Nvidia pumpar drivrutiner hela tiden! Tror det har kommit en sex-sju stycken i år, iaf till Linux. Nån som vet hur pass bra OpenGL 3.1 är jämfört med DirectX? Vore skoj om man fick se lite fler OpenGL-spel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Fan, Nvidia pumpar drivrutiner hela tiden! Tror det har kommit en sex-sju stycken i år, iaf till Linux. Nån som vet hur pass bra OpenGL 3.1 är jämfört med DirectX? Vore skoj om man fick se lite fler OpenGL-spel

OpenGL 3.1 är rent och fint. Det krävs dock mer kunskap än förut för att få resultat.

Permalänk

5) What NVIDIA hardware will support OpenGL 3.0 or OpenGL 3.1?

[...]

* Quadro FX 370, 570, 1700, 3700, 4600, 4700x2, 4800, 5600, 5800, Quadro VX200, Quadro CX
* GeForce 8000 series or higher; Geforce G100, GT120, 130, GTS 150, Geforce GTS 250, GeForce GTX 260, 280, 285 and 295, any ION based products.

.... Varför står inte mitt GTX 275 med där!!! ^^ Antar att dom glömde skriva in sin senaste skapelse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
5) What NVIDIA hardware will support OpenGL 3.0 or OpenGL 3.1?

[...]

* Quadro FX 370, 570, 1700, 3700, 4600, 4700x2, 4800, 5600, 5800, Quadro VX200, Quadro CX
* GeForce 8000 series or higher; Geforce G100, GT120, 130, GTS 150, Geforce GTS 250, GeForce GTX 260, 280, 285 and 295, any ION based products.

.... Varför står inte mitt GTX 275 med där!!! ^^ Antar att dom glömde skriva in sin senaste skapelse

De kanske redan har övergett den, sålde inge bra eller nåt!

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni har skrivit fel drivrutins nummer, 181.52 finns inte.

Sen kom 185.85 ut just.

Citat:

New in Release 185 drivers:

* Adds support for the new GeForce GTX 275 GPU.
* Adds support for Ambient Occlusion – the newest NVIDIA Control Panel feature to offer enhanced 3D gaming realism exclusively to GeForce GPUs.
* Adds support for CUDA 2.2 for improved performance in GPU Computing applications. See www.nvidia.com/cuda for more details.
* Expands GPU hardware acceleration for the NVIDIA Video Encoding library to GPUs with less than 32 cores. Applications using this library include CyberLink PowerDirector 7, Nero Move it 1.5, Loilo SuperLoiloScope MARS, and CyberLink MediaShow Espresso.
* Accelerates performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 185 drivers vs. Release 182 drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):
o Up to 25% performance increase in The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
o Up to 22% performance increase in Crysis: Warhead with antialiasing enabled
o Up to 11% performance increase in Fallout 3 with antialiasing enabled
o Up to 14% performance increase in Far Cry 2
o Up to 30% performance increase in Half-Life 2 engine games with 3-way and 4-way SLI
o Up to 45% performance increase in Mirror’s Edge with antialiasing enabled
* Automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0408.
* Supports GeForce Plus Power Pack #3. Download these FREE PhysX and CUDA applications now!
* Numerous bug fixes. Refer to the release documentation notes.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har nån missat at gtx 275 är en av de nyaste av leksakerna från nvidia ... som tagit över stora marknadsandelar från gtx 285 då den visat sig prestera "nästan" lika bra och i sli fungerar bättre än gtx 295 som iofs ÄR två gtx 275 i sli och i alla fall MYCKET bliligare än gtx 285 och snäppet billigare med gtx 275 än ett gtx 295 som BARA har fördelen att kunna skapa quad sli.......
så dom har nog INTE övergett det över nån dårlig försäljning..... innan dom ens klarat leverera nästa ordervåg till slutsålda butiker...
Det första riktigt prisvärda kortet från dom på flera år frågar du många ! du får dem under två lakan i Norge nu !

*muahaha* jag har dom !! *muahahah*

skulle bara önska dom inte gick så varm när man kör dom med 715/1593/1267 med stockkylning för att sänka quad sli riggar i graven *muahaha*

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=292847

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Jag tror att ni har skrivit fel drivrutins nummer, 181.52 finns inte.

Sen kom 185.85 ut just.

Det dök upp två nya drivrutiner under dagen vilket skapade lite förvirring. Notisen ska nu vara rätt, tack för påpekandet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Jag tror att ni har skrivit fel drivrutins nummer, 181.52 finns inte.

http://developer.nvidia.com/object/opengl_3_driver.html#dl

Inte tänkt för slutanvändare dock.

Permalänk
Avstängd

De borde släppa drivrutiner till OpenBSD, NetBSD och DragonFlyBSD också.

Väldigt trevligt med OpenGL 3.1 stöd!

Permalänk
Medlem

Måttligt kul att i vilket fall Windows 7-versionen av drivrutinen inte fungerar i RivaTuner...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Bara för mig som inte 185-drivrutinen inte funkar? Får bluescreen varje gång jag startar tv:n (som är kopplad som sekundär skärm). Hade samma problem när jag testade en väldigt tidig beta-version av 185:an. Blir till att nergradera.