Ytterligare en Core i7 pensioneras

Permalänk
Melding Plague

Ytterligare en Core i7 pensioneras

Av bara tre processorer i Core i7-serien är två på väg att försvinna från marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nästan självklart. Fick alldeles för högt pris/prestanda för dom.

Permalänk
Medlem

Undra vad den nya kommer gå på??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns ju en anledning til att man köpte 920 modellen ..... de andra hadde ju bara ett högre pris i stort sett.....inte prestanda som tillsvarade prisläget ! så 920 stampar nog på ett bra tag .....

Permalänk
Medlem

Känns lite som om i7 920 kommer bli som Q6600 var. Bra pris, bra prestanda och bra överklockare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bara att hoppas att priset på 920 sjunkar lite, så kmr Intel verkligen att dominera marknaden denna "omgång":)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Känns lite som om i7 920 kommer bli som Q6600 var. Bra pris, bra prestanda och bra överklockare.

Skulle nog vilja påstå att den redan är där (prestanda + överklockare= omtyckt), ok, kanske inte lika utbredd ännu. Det känns i alla fall likadant som det gjorde med Q66: "alla" (Intelboys i alla fall) vill ha den, och ingen vill lägga mer för "storebror" !! (Q67)

Sen måste jag säga något som jag ofta säger, angående 940: den är riktigt svindyr i förhållande till prestanda, medans 920 är raka motsatsen!!!

Ingen skada skedd när 940 försvinner. Titta på 920, strax under 3000:- ungefär samma pengar som Q9550, tycker jag är kanon! Tugget om hur dyrt ett i7 system är i förhållande till 775 system (som det verkligen var i början) kan jag inte hålla med om längre heller, inte när DDR3 rasat i pris, samt att det numera finns x58 brädor för "under" 2000:- !! Man måste också titta på vad man ska använda systemet till innan köp såklart.

Hur som helst, hoppas Intel släpper många fler än de nya annonserade modellerna, detta inom en snar framtid. Direkt efter det får AMD gärna kontra HÅRT, så vi får ett överflöd av bra prollar till lägre priser!

Permalänk

Sedan när blev det en nyhet att något skall ersättas om 2 år?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Sedan när blev det en nyhet att något skall ersättas om 2 år?

Den försvinner för oss dödliga i september och för företagen kommer den leva kvar två år till.. tex i Delldatorer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Sedan när blev det en nyhet att något skall ersättas om 2 år?

Vad är det för fel i att gå ut med planerade förändringar som t.ex. att intel pensionerar processorer?

Menar du att det är ointressant eller tycker du de bör vänta med informationen till dagen 940 & 965 försvinner från hylla?

Permalänk
Medlem

Har redan nu börjat planera nästa upgradering av burken. Den nya ska användas till spel. Vet dock inte vilken av intels cpuer jag ska använda. Sitter på en Q6600 idag och den tycker jag funkar fint i spel.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

jag hoppas de gör en skitproccesor till 1366 så man ka skaffa en snabbt om man råkade klocka lite för mycket och inte har råd med e ny 920

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
jag hoppas de gör en skitproccesor till 1366 så man ka skaffa en snabbt om man råkade klocka lite för mycket och inte har råd med e ny 920

Mja en dualcore variant hade varit trevligt, dock kommer i5 snart så det blir lite ändring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Mja en dualcore variant hade varit trevligt, dock kommer i5 snart så det blir lite ändring.

i5 kommer inte att passa i en sockel för i7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Har redan nu börjat planera nästa upgradering av burken. Den nya ska användas till spel. Vet dock inte vilken av intels cpuer jag ska använda. Sitter på en Q6600 idag och den tycker jag funkar fint i spel.

Jag tror nog den quaden du har (jag har också en sånn!) kommer leva kvar ett bra tag till och klara av de flesta spelen. Satsa istället på en uppgradering av det du har nu, mer ram-minne, SSD-hårddiskar i raid 0, ett till grafikkort kanske (dock ej värt det i nuläget).

Sen beror det väll på hur ditt moderkort ser ut nu, om det har stöd för mer än du har

i7 är lite, liiite vä dyrt just nu...

Men planera är bra o göra, så lycka till