Sista sucken för Duke Nukem Forever

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de släpper ut koden som open-source istället då.

Visa signatur
Permalänk

va i helvete elva års utvecklingstid och sen lägger dom ner det? haha det var ju nån som hade testat en nästan beta-version och sagt att det var supermegabra men nähä? Synd =/

Permalänk
Inaktiv

Take 2 äger väl inte rättigheterna, dom har bara distributionsrätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
http://godmode.keenspot.com/comics/gm20070924.jpg

Jag skrattar så jag gråter!:D

Varje gång jag ser namnet hör jag melodislingan i huvudet och ser minst hälften av spelets scener passera revy. Vilken klassiker Duke Nukem 3D var. Oförglömligt!

Hämtade det först som shareware/demo via uppringt modem och köpte det så fort det kom ut. Nostalgi, oj oj oj...:p

Mycket få spel har nått upp till den nivån när det gäller actionspel. Tack och lov kom Half-Life 1 och gjorde att man kunde tänka på annat en stund.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Lyckas man inte leverera en efterföljar med de pengarna/tid de fått skall man nog gå i kk.

Permalänk
Medlem

Oh Crap.... alltid hoppats på att se en rubrik i tidningen att: "nu ska det äntligen släppas!"
Verkar som man får vänta några år till på det då för det finns inte en chans att spelet kommer gå i graven, Duke Nukem, Forever!

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
vad är Duke Nukem Forever för spel?

Är du yngre än 15 kan jag acceptera en sådan fråga och fortsätta tycka synd om dagens ungdom som har missat de goda tiderna och istället växt upp med wow, spore och pokemon pearl.. ^^

Duke Nukem Forever är titeln på uppföljaren till Duke Nukem 3d som varit i utvecklingsfas i typ 12 år, ett first person shooter-spel.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

är snart 21

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
http://godmode.keenspot.com/comics/gm20070924.jpg

hahahahah skönaste xD

Permalänk
Medlem

neeeeeeej! varför inte open source?! >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tråkigt, jag hade verkligen sett fram emot det här spelet

Permalänk
Medlem

E3-klippet om "Duke Nukem Forever"-trilogin verkade ju ganska lovande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
...hoppas det kommer i alla fall. (har vi väntat 12år så kan vi vänta 12 till )

Måste hålla med, även om jag inte brydde mig så mycket om det på den tiden, men duke nukem var ett av de första spelen jag spelade.. USCH

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Haha, jag sörjer inte DNF.

Duke Nukem 3D är och förblir det bästa FPS. Jag och polaren spelade det på nullmodem mot varandra. Han byggde också egna banor. Bland annat en exakt kopia av Faulty towers och ett gigantiskt kryssningsfartyg.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zith360:

önskedrömmar.

Kul att nu i efterhand att se hur fatalt fel du hade.