Skivbolagen går på webbhotell

Permalänk
Medlem

haha såg precis ett avsnitt av south park där stan och kyle laddade ner musik från nätet.. klockrent avsnitt..

Visa signatur

- AMD Phenom X4 9850BE - Gigabyte GA-MA790GP-DS4H - Radeon HD4850 512mb - 2x2gb Mushkin XP2-8500 @5-5-5-15 / 2,1V - Samsung Spinpoint F1 750gb -

Permalänk

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, hur okunniga är dessa personer? De verkar inte ha någon som helst koll på tekniken och att tvinga torrentsidor att stänga ner börjar mer och mer likna USA. Nej om detta går igenom har jag förlorat allt hopp för det här landet, ett land som jag tidigare varit stolt att vara ifrån idag är det snarare tvärtom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guran007 haha såg precis ett avsnitt av south park där stan och kyle laddade ner musik från nätet.. klockrent avsnitt..

Ja det är ett roligt avsnitt och visar hur absurd hela den här "häxjakten" är=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ungdomsgenerationen kriminaliserade sig själva när de bröt mot upphovsrättslagen, som har funnits länge.

Nej, lagen är väldigt ny och måste nog tillhöra den mest korkade lagen någonsin (nu menar jag inte IPRED) och DÅ var det inte olagligt. Hade de skapat denna lag när Internet kom så hade vi aldrig haft det här problemet, det är först nu (när bolagen lagt märke till något som pågått sedan hemdatorerna kom) som de funnit ett annat sätt att tjäna pengar på. Om piratkopiering verkligen är ett så stort problem som de påstår (köper inte detta för fem öre) så hade de inte väntat 10 år med att få våra makthavare att ändra lagar, de hade gjort det så fort de upptäckte problemet.

Nej det är på grund av att den börjat bli ohanterlig som de nu försöker få våra makthavare att skapa lagar som stävja detta. Jag kan redan nu, med stor säkerhet, säga att de inte kommer lyckas för problemet ligger inte i om det är lagligt eller ej, problemet är att folk nu vant sig vid att kunna få tag på all den kultur de någonsin kan behöva med bara ett musklick och att de inte ser något som helst fel med att göra det. För att lagar ska kunna efterföljas MÅSTE en stor del av folket ha "accepterat" dom, denna lag är lika effektiv som lagen om att gå mot röd gubbe...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

hmm är tb en svensk sida? har alltid undrat..

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag anser att Pontén & co trakasserar.

Visa signatur

Använd rätt terminologi, t.ex. en fläkt är inte synonymt med CPU-kylare. Kalla det inte fläkt när du söker en processorkylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Varför stämmer de inte EON, de har säkert försett både TPB och TB med ström och därmed uppmuntrat upphovsrättsbrott.

Iaf sätta dit dom för medhjälp!

Permalänk
Medlem

Rena vilda västern ju

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

varför inte stämma alla radio- och tv-stationer, filmbolag, musikbolag, det är ju de som förser piraterna med allt material som de kopierar.

Det bästa vore om allt upphovsrättsskyddat material bara kunde åtnutjas i väl skyddade och kontrollerade lokaler som ägs och drivs av upphovsrättsinnehavarna. Frågan är om det ens ska vara tillåtet att överlåta upphovsrätt på någoin annan, eftersom industrin redan bevisat att den inte är kapabel att värna om upphovsrätten.

Jag längtar efter att få gå och lyssna på Mikael Wiehes alster i hans lyssningslokal. och gå på visningslokal en gång i veckan för att få avnjuta senaste avsnittet av emerdale farm.

Herre je.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Undra om man ska dra iväg en stämmningsansökan emot alla ISPer inom sveriges gränser?
Jag menar, dem förser oss med en teknik som är enormt överdimentionerad för att surfa och läsa mail..
Och kom inte o säg Bredbands-TV osv, den kräver cirkus 5mbit..

Så, restrerande 95mbit då?
Sitter Telia och förser mig med en 100/100 uppkoppling, tro på fan att fibern skall glöda av överbelasting av just.. öhh, e-mail

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
http://bayimg.com/image/eapmlaabi.jpg

Den var faktiskt riktigt, riktigt bra...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Som jag ser det så ska torrentsiter stängas ner då man kan fildela fritt via de.

Jag förstår att ni vill ha allt gratis (vill jag med) men det kan inte gå till på det viset då man ska betala för sig om man vill ha nånting.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Som jag ser det så ska torrentsiter stängas ner då man kan fildela fritt via de.

Jag förstår att ni vill ha allt gratis (vill jag med) men det kan inte gå till på det viset då man ska betala för sig om man vill ha nånting.

Vad tusan dillar du om? Det finns annat att ladda ner från torrentsiter än olagligt material. Nästa gång du laddar ner ett demos eller liknande så kanske du märker att många använder just torrents för att sprida dessa ;).

Men detta handlar inte om det är tillåtet eller ej, nej detta handlar om bolag som har egenintressen och om de ska få styra och ställa över våra lagar. Tillåter vi detta kan vi säga adjö till den lilla yttrandefrihet och demokrati vi faktiskt fortfarande har, är ni villiga att göra detta bara för att de som är rika ska bli ännu rikare (köper fortfarande inte deras skitsnack om att de förlorar pengar på olaglig fildelning). Jag är det inte och jag är beredd att visa min avsky genom en omfattande bojkott, sedan kan de klaga hur mycket de vill men de ska inte få ett enda öre mer av mig. Är jä**igt trött på deras gnäll, låt oss se hur de klarar sig utan de kunder som de anklagar. Hade varit j*kligt kul att se de komma krypande till korset för något annat skulle iaf inte få mig att köpa mer media.

Verkar som jag även får inleda en bojkott mot bokförlagen då dessa också verkar fatta noll. Jag har redan köpt en hel del böcker men det kommer jag inte göra om de fortsätter att köra sitt race. Alla dessa stämningar som de nu påbörjar kommer bara leda till en enda sak, de kommer förlora väldigt många köpare ifall dessa är beredda att visa att vi inte accepterar vad som helst. Om vi som ett enda stort folk sänder denna tydliga signal kommer de kanske fatta en gång för alla att det är vi, inte de, som avgör vad något är värt och inte värt. Så länge det inte är lag på att köpa saker har de inget val, de kommer att bli tvungna att sänka priset eller gå under, så enkelt är det. Jag kan utan problem offra filmer, spel, musik och även böcker för den demokrati som trots allt finns kvar.

När PB rättegången visade sig ha en "jävig" domare (spelar ingen roll om han var eller inte var det, han borde insett att han inte skulle ta målet) så vart jag till en börja lite förvånad, trodde faktiskt inte detta om det svenska rättsväsendet. Men jag är inte förvånad längre, detta är inte längre det sverige jag älskat sedan barnsben, det landet försvann för länge sedan då allt mer makt flyttades till bryssel...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

1. Man mutar utredande polis (Jim "mutkolven" Keyser).
2. Man tillför oredovisade "bevismateriel" under rättegången.
3. Man har sin egen domar-kompis som dömer (Tomas "Jäv-lobby-domaren" Norström). Spiken i kistan.

Fair trial? Vad hette det sa du...(?)

Svensk rätsröta när den är som bäst/sämst.

Instämmer med Multiman om JD's bild - spot on!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Dom tyckte det va passande att ge sig på webhotellet nu när tpb har fått en fälladne dom stog det... Men det har ju bara varit i tingsrätten än så länge, kommer det inte överklagas?
Va inte domaren i stort sett dömd jävig också för övrigt?

Han förnekade sitt jäv, någon rik mediebolagsnisse mutar alla domstolar som finns och högre instanser, allt för att sätta fyra demokratiska killar/gubbar i fängelse och betala miljonbelopp. Helt enkelt sjukt...

Hoppas det vänder snart, piratpartiet har btw 5% i EU-vals undersökningar..

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Corranhorn

Jag menar sajter som har upphovsrättsskyddat material och som vägrar ta ner det trots att de får "takedown notices".

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Corranhorn

Jag menar sajter som har upphovsrättsskyddat material och som vägrar ta ner det trots att de får "takedown notices".

Så om jag skickar ett brev till dig där du omedelbart skall slå av din dator, aldrig mer slå på den, så gör du det?
Dem breven som skickas ut till torrentsiterna är hot-brev om att "vi tar till hårdhandskarna" om ni inte lyssnar på "storebror"..
Vem avgör om en server/dator skall få stå påslagen oavsett innehåll?

Hur mycket tekniskt skit står inte på 24/7 och förmedlar en jävla massa goja?
Det finns redan bevis på att Bevis redigerats för "industrins" fördel vad gäller rättegångar..
Vi, Du, Jag, och 99% av dem Du/Jag känner är kriminella from. 1 april..
Skall bolag styrt av pengar som VI betalar via Biobesök, Filmer, Musik få styra vårt normala dagliga leverne?

Folk gnäller jämt och ständigt på dessa "Missnöjespartier" men Piratpartiet är det enda parti som vågar ta debatten kring detta och skydda/hjälpa oss övriga fegskitar att stå emot och säga ifrån.
1 person kan ha en åsikt, men kan omöjligt ändra på nåt så stort som detta.
Men tillsammans kan vi ge det stöd till Piratpartiet som behövs för VÅR egen säkerhet och integritet.
Låt lobbyisterna kriminalisera fildelning, men ge fan i att bevaka varenda liten grej vi gör, vi har alla ett privatliv som är skyddat enligt diverse lagar som Privatpoliser/Hyrsnutar/Lobbyister skiter i fullständigt med hjälp av den Svenska Kronofogden så klampar dem glatt in i ditt hem och river ditt liv i bitar utan förvarning, fryser dina bankkonton, låser alla dina tillgångar..

Är det så folk vill ha det, så rösta på Moderaterna, Sossarna o andra tramspartier som säger en sak (Valfläsket) men som INTE vågar stå upp för det folk som röstar på dem tycker/vill..
Vill du ha ditt privatliv, så är det Din/Allas skyldighet att rösta på Piratpartiet den 7e Juni.

Röstar Du/Man ej, så ska man inte gnälla i efterhand heller.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro