Geforce GTX 280 toppar returstatistiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
GTX280 är ett gigantiskt chip som inte skådats tidigare. Även om teoretiska beräkningar säger att det ska hålla finns det ingen tidigare erfarenhet av sådana chip, och kanske är formler för normala chip inte användbara på så stora chip.
Precis som de Havilland Comet som började störta ganska snart efter introduktionen. De flög på högre höjd än tidigare passagerarplan och drabbades av materialutmattning, något tidigare nästan helt okänt.

Fast det gör ju inte saken bättre?
Ifall enda sättet man kan få samma felfrekvens är ifall man dubblerar komponenterna så känns det oroväckande.
GTX 280 toppar ändå denna "lista" vad gäller singelkort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Jag hittar iaf inga fel i ditt resonemang, men jag anser fortfarande att annans dumhet aldrig kan ursäkta din egen, även om du skulle ha rätt att yttra den

Instämmer, 100 kort är alldeles för liten bas för att dra några slutsatser egentligen, är det inte 1000 det ska vara för att klassas som vetenskapligt..?

Aahh, jag siktar en fellow kappvändare! Må vi fortsätta vända våra kappor åt det håll prestandans och våra egna behovs vindar fortsätter blåsa! ;):D

Måste absolut inte vara 1000 observationer för att vara vetenskapligt men ju färre desto större felmarginaler/standardfel/osäkerhet(/varians). Däremot ska det baseras på ett OSU (obundet slumpmässigt urval), vilket inte är uppfyllt här, men frågan är hur representativ statistiken från denna återförsäljare är.

Detta verkar ändå vara en tydlig indikation även om det kanske är för få för att säga en viss % osv. och ej slumpmässigt utvalda grafikkort (en återförsäljare osv osv), men det tyder på att felfrekvensen är högre (eller snarare returfrekvensen) än många andra kort.

Permalänk
Medlem

Xfx GTX 280 1gb

En fråga som jag har är de meningen att Xfx gtx 280 ska för så mycket oväsen
fan de låter som om man sitter i ett server rum ju i bland när jag spelar

de är inget fel på prestandarden men just ljudnivån är ju inte den bästa typ