Fyra gyllene nätaggregat från Nesteq

Permalänk
Melding Plague

Fyra gyllene nätaggregat från Nesteq

Tyska Nesteq är relativt okända på den svenska marknaden, men har ett betydligt större fäste i övriga Europa. Nu lanserar företaget fyra guldkantade nätaggregat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

låter mysigt men vilka priser

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Överpris, 50% av så är de intressanta

Permalänk

Som sagt dyrt.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv

Varför behövs fläkten styras manuellt? Känns väl mest som bristande automatisk teknik på insidan, vad gäller kylning vs. fläktljud.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vilket högt pris för nätagg med 4st 12v linor :/

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Heter det inte Nestea?

Och visst var det dyrt!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Inaktiv

Gulddekor och glidlagrad fläkt? Antar att de förgyller hundsk!ten så den ser mindre ut som vad den faktiskt är...

Att köra med ett nätagg som kan helt stänga av fläkten innan tempen nått 65 grader låter som ett recept för katastrof. Vad göra om glidlagren kajkat ihop av de höga temperaturnivåerna? Ingen kylning alls då...

Nä, ett nätagg ska allt vara kullagrat, finns ingen ursäkt för något annat. Tjafs om ljudnivå är ju bara trams, det är i princip ingen skillnad sålänge fläkten inte drar iväg i helt stolliga varvtal.

De bara sparar in några kronor här och där på kvaliten, om de fuskar med fläktlagren, guvet var mer de fuskat isåfall!

Permalänk
Avstängd

...verkningsgrad på upp till 89 procent.
Nice.

Permalänk
Medlem

Hmm får "Pimp My Ride" Feelings där på detta nätagg så nej tack för ett nätagg som detta där inte guldet verkar sitta på kontaktytor där det gör mest nytta!

Permalänk

Om nätaggregatet nu klarar av att köras vid lägsta varvtalet, varför inte automatiskt ha det på den inställningen? Strömförsöjningen lider väl inte, så länge det inte överhettas(?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Gulddekor och glidlagrad fläkt? Antar att de förgyller hundsk!ten så den ser mindre ut som vad den faktiskt är...

Att köra med ett nätagg som kan helt stänga av fläkten innan tempen nått 65 grader låter som ett recept för katastrof. Vad göra om glidlagren kajkat ihop av de höga temperaturnivåerna? Ingen kylning alls då...

Nä, ett nätagg ska allt vara kullagrat, finns ingen ursäkt för något annat. Tjafs om ljudnivå är ju bara trams, det är i princip ingen skillnad sålänge fläkten inte drar iväg i helt stolliga varvtal.

De bara sparar in några kronor här och där på kvaliten, om de fuskar med fläktlagren, guvet var mer de fuskat isåfall!

Har dom bra kylare i aggen så bör det funka fint med en fläkt som går igång lite då och då, 89% effektivitet är sjukt nice dock är det tillverkarnas siffror men det låter inte alls otroligt.

Sjuka priser även om det är väldigt bra nätagg så finns det inget som gör det prisvärt. Be-Quiet Dark Power 450w är kanske det bästa agget under 500w ute och det kostar runt 1000kr.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Har dom bra kylare i aggen så bör det funka fint med en fläkt som går igång lite då och då, 89% effektivitet är sjukt nice dock är det tillverkarnas siffror men det låter inte alls otroligt.

Sjuka priser även om det är väldigt bra nätagg så finns det inget som gör det prisvärt. Be-Quiet Dark Power 450w är kanske det bästa agget under 500w ute och det kostar runt 1000kr.

Det kan absolut vara troligt, något nätagg som ska släppas (kommer inte ihåg märket) hade nåt den magiska 90% gränsen.

Men ja tycker fortfarande det är överpriser

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Varför ska man behöva reglera det själv? viss de ska väl 'hjälpa' till att dra ut varme från processorn mm men då betyder det bara att man har et bristfälligt chassi som inte klarar av att hantera det själv.

Har själv alla mina fläktar reglerade efter temp och det är knappt aldrig att de spinner upp över lägsta varvtal och ändå har jag normale temperaturer och nästan för kalla för hårddiskarna. Helt onödigt. skulle det varit ett problem är det felkonstruerat och vi skulle hört dagligen att datorer överhettas osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Oj, oj, trevligt att vi äntligen får in Nesteq på svenska marknaden
Har länge varit sugen på ett semi-passivt agg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Oj, oj, trevligt att vi äntligen får in Nesteq på svenska marknaden
Har länge varit sugen på ett semi-passivt agg.

Fler butiker har haft psu:er från dem ett ganska bra tag, dustinhome hade den äldre serien under hela förra året. Tror även att komplett och den där danska butiken som kursade hade dem under en tid....

Permalänk
Medlem

Hehe, bara jag som har dålig koll då

Permalänk

Jobbigt att ratten satt på nätagget då måste man ju böja sig ner för att ändra =P

Verkar som väldigt bra agg annars, kostar en del men fina grejer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Fler butiker har haft psu:er från dem ett ganska bra tag, dustinhome hade den äldre serien under hela förra året. Tror även att komplett och den där danska butiken som kursade hade dem under en tid....

Jag köpte min för 3½ år sedan från (håll i er nu) DataPrince så javisst har de funnits även på den svenska marknaden länge. De hette då ElanVital. Och priset låg 20% lägre än här.

Permalänk
Avstängd

Varför de vill ha ett fult tryck på ena sidan kan jag inte förstå.

dyrt var det också

Corsair i mitt hjärta.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

" 400 W kostar 1200 kronor, 500 W går på 1 300 kronor och 600 W drar iväg till 1 500 kronor."'

Väldigt liten skillnad mellan dom cool

Permalänk
Medlem

Jag har ett äldre 450W Nesteq med ASM. Helt tyst utom efter en stund när man spelar då fläkten drar igång (som för övrigt inte är särskilt tyst), men då spelar ju oväsen mindre roll. Jag har också rätt kass kylning i mitt HTPC-chassi så jag kan rekommendera just ASM-tekniken. Den där ratten har jag dock aldrig använt.

Och jag har haft min burk i ca 2,5 år och agget funkar fint. Men dyra är de.

Permalänk
Medlem

En bra finess med dessa nätagg var att de har skruv hål så man kan montera dem på båda hållen fastän chassit endast har hål för ett håll.

Genialiskt faktiskt. fattar inte varför det inte förekommit tidigare. Chassi tillverkarna ska inte behöva komma med avancerade lösningar likt Lian-Li för att man ska ha den möjligheten. Några extra hål i nätagget och allt var fixat.

Borde faktiskt nog vara standard att de kommer med hål som dessa har!

Permalänk
Medlem

Köpte ett Nesteq 450w ASM för några år sen, bytte ut det när jag hade problem med grafikkortet, undrade ett tag om det var för vekt på 12v-linan. Men det var grafikkortet som strulade sen iaf. Nätagget fungerade bra och används i en annan dator nu.

Ratten kan vara trevlig ibland, Om du trycker in den (för att styra den manuellt) och sen vrider på den på max så blir det väldigt bra drag, men det låter en hel del också. Men när ganska många chassin har nätagget längst ner är det kanske inte lika intressant.