Republic of Gamers för AM3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Ven vill ha (MSI) problem? Har dåliga erfarenheter av det märket.

skulle inte kalla msi för problem / strulande....

har ett sådant moderkort i familje datorn som har hållit i 5-6 år senaste 2 åren står datorn på 24/7! det är kvalitet! även om det börjar vackla nu så fungerar det ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
skulle inte kalla msi för problem / strulande....

har ett sådant moderkort i familje datorn som har hållit i 5-6 år senaste 2 åren står datorn på 24/7! det är kvalitet! även om det börjar vackla nu så fungerar det ändå!

Herregud, han skriver ju att det är hans egna erfarenheter och jag kan tillägga att jag inte har några bra erfarenheter av MSI men dom har säkert flera modeller som är bra.

OnT: 5 sata är väll lite väl lite om det ska vara ett entusiast bräda men det räcker till dom flesta då inte speciellt många har mer än en raid setup på 2-3 å lite lagning också. Hoppas det klockar fint så kanske det blir AMD vid nästa uppgradering.

Permalänk
Medlem

Fint kort, vill ha Känns dock också som att det saknas lite konkurrens mot Gigabytes ~1500kr-kort med 790X-chipset. Tycker ASUS har dåligt med moderkort överhuvudtaget till AMD, ett värstingentusiastkort räcker inte men en klart bra början

"De senaste månaderna har Asus öst mängder av moderkort över Core i7 och sockel 1366.".... Jaha, både Core i7 OCH socket 1366? Blev det inte lite tokigt där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Vilket klent kort, det bör därför hamna under 1800kr, jag tycker att MSIs GD70 är mycket grymmare:
http://img5.imageshack.us/img5/7222/mgd7003qf6.jpg

+1

ot: rog kortet såg ju tomt ut, inge kul grejer på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Att du som varit här från början kallar MSIs moderkort för problem, baserat på dina egna erfarenheter är lite pinsamt. Du har inte haft många i och med att de är problem eller hur? Kan ju kallas otur annars, MSI gör bland de bästa moderkorten till AMD, de till Intel sticker väl inte ut lika mycket men de är inte problem för det.

även jag har haft otur med msi, två moderkort på tre månader, sen köpte jag ett gigabyte.. som åkte in på rma först efter 6 månader, fick tillbaks det utan att supporten hittat nått fel, och det fungerade felfritt i 4 månader till för att dö på samma sätt (bootade inte ens bios). Fick ett nytt på garrantin.. antar att >1000:- inte är någon kvalitetsmarknad, oavsett märke, eller så har jag bara otur.. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Till er som säger att det ser så sparsamt ut och inte alls lika bra som GD70. Ni har inte tänkt på att detta kanske inte kommer kosta lika mycket? Alla är inte villiga att spendera hutlösa pengar på det bästa utan kanske vill ha en dator som dom får mest bang for the buck för.

Smaken är som baken, ni behöver ju inte rata ett kort innan ni vet hur mycket det kostar.

Permalänk
Medlem

kul att se att Asus gör fina brädor till AMD igen.

till er som säger att MSI är skit så har jag bara haft bra erfarenheter med dom. Gigabyte som hyllas från både höger och vänster har å andra sidan bara strulat för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzam323
Trist inget nforce så att man kan köra sli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Konstigt att det inte hade 3 PCI-E så man kunde köra 3-Way SLI.

finns ju nforce 980a som är en 780a fast med stöd för AM3 redan från början. och nforce 780a stödjer AM3 (med en bios update) och 3-way SLI och finns som ROG kortet crosshair II formula, så de finns.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
Nice att ROG kommer till AMD....

Exakt hur menar du att "ROG kommer till AMD" ??

Det har funnits ROG-moderkort för AMD-prollar ett bra tag även om ROG-korten för AMD bara utgör typ en tredjedel eller tom en fjärdedel av alla ROG-brädor.

Själv sitter jag på både ett Crosshair och ett Crosshair II Formula så ett Crosshair III skulle fullborda samlingen

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Till er som säger att det ser så sparsamt ut och inte alls lika bra som GD70. Ni har inte tänkt på att detta kanske inte kommer kosta lika mycket? Alla är inte villiga att spendera hutlösa pengar på det bästa utan kanske vill ha en dator som dom får mest bang for the buck för.

Smaken är som baken, ni behöver ju inte rata ett kort innan ni vet hur mycket det kostar.

Men ROG är just en serie där Asus inte sparat in, men nu helt plötsligt ska de göra det? Makes no sense sen att Crosshair III ska vara AMD baserat istället för nVidia tycke jag också är kontigt.

Kanske bättre om Asus startar en ny serie eller använder nån av deras andra serier för detta kort. För jag tror inte de vill att ROG ska förknippas med ordet budget helt plötsligt.

Och om detta kost kommer kosta 200 Euro som ryktena säger så är det inte mest bang for the buck, det är ger fortfarande MSI.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

"Moderkortet har dessutom TweakIt-funktionen så att processorn kan överklockas enkelt med en liten joystick."

fan va coolt jag ska ha en sån

Permalänk
Medlem

Den kortplatsen är nog för ett medföljande ASUS ljudkort som bara passar där...
Anmärkningar: 1

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Näbb
"Expansionsplatserna har en luftig placering och klarar av grafikkort som Radeon HD 4870 X2 utan trängsel."

mm.. frågan är om det är så när man stoppat i x-fi kortet också...
--------------------------------------------------------------------------------

tittar du noga så hittar du ett pci-e x1 precis ovanför den övre pci-e x16 -porten.

Visa signatur

coolermaster stacker,thermaltake 1200w,crosshair ll formula,phenom ll 940,coolermaster V8,XFX 9800GTX BE SLI,8 gb Dominator 1066,Seagate 2x250 gb raid 0,Auzentech x-fi prelude,Nec DVD,LG blue ray,ASUS 22" screen,

Permalänk
Medlem

Nu vill jag bara ha ett motsvarande mATX-kort för AM3 med stöd för både två-vägs SLI och Crossfire. Snälla Asus.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd

Detta moderkortet hamnade högre i pris än GD70, hmm.. färre funktioner för ett högre pris, WEIRD!

Vilket kort presterar bäst mellan GD70 och detta då?
Hur överklockar dem?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri