Eee-keyboard nästa månad

Permalänk
Melding Plague

Eee-keyboard nästa månad

Asus tangentbordsdator Eee-keyboard dyker upp på Computex i Taiwan.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

coolt, vilket operativsystem?

undrar om vista funkar. instaleras med extern läsare isåfall

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Myko påhitt! Antar att den är tänkt att koppla till en skärm?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk

Guuuuud va klockrent!

Tänk att ba ta med den där runt på mötena och koppla in i dataskärmarna eller tv/projje när man kommer dit.. Sen är det ba att köra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
coolt, vilket operativsystem?

undrar om vista funkar. instaleras med extern läsare isåfall

Att köra vista på ett system med de specifikationerna är nog ingen dunder hit direkt..

Permalänk
Avstängd

Commodore is back!

Ska bygga ett beowulf kluster me tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Guuuuud va klockrent!

Tänk att ba ta med den där runt på mötena och koppla in i dataskärmarna eller tv/projje när man kommer dit.. Sen är det ba att köra!

Kan man inte lika gärna använda en vanlig bärbar till det?

Jag tycker det är en gullig burk, men egentligen en ganska konstig kompromiss: vad ska man egentligen ha den där extraskärmen till? Man vill ju knappast ha den som huvudskärm, så 99% av tiden lär man ju koppla den till en "stor" skärm iallafall...
Med tanke på det låter det kanske mer vettigt att skippa extraskärmen och istället göra plats för ett bekvämt fullstort tangentbord och möjligen en bra inbyggd trackball eller styrplatta istället, och därmed fått något som är vettigt att faktiskt arbeta med.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tycker denna är sååå cool. Hoppas att man snart kan köpa ett liknande tangentbord med en liten touch skärm istället för numpad. Skulle vara så smidigt

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Ja jävlar va ball och ssd-lagring och grejer, skulle inte banga

Permalänk

Häftigt men jag hoppas ideligen man kan stänga av det blåa skeenet från displayen och det känns soma tt det blir dyrt..

OBS! CS nördar.. slå ej på tangentbordet koppla isf in ett extra ni spelar på

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Tänk att ba ta med den där runt på mötena och koppla in i dataskärmarna eller tv/projje när man kommer dit.. Sen är det ba att köra!

Du menar som man kan göra med nästan vilken netbook eller laptop som helst?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vad jag genast fick i tankarna när jag såg denna att hoppas på att nån smart linuxmänniska därute får till det i tankarna att använda denna också som en smartfjärr via bluetooth till mediacenter så att jag kan kasta min ms-skit mediacenter tangentbord med kass räckvid på åt skogen..ska funka både i xp och vista o win7 och linux såklart:D...hallå linuxsmartkillar därute..hoppa på min ide och ge mig vad jag vill ha;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Vad jag genast fick i tankarna när jag såg denna att hoppas på att nån smart linuxmänniska därute får till det i tankarna att använda denna också som en smartfjärr via bluetooth till mediacenter så att jag kan kasta min ms-skit mediacenter tangentbord med kass räckvid på åt skogen..ska funka både i xp och vista o win7 och linux såklart:D...hallå linuxsmartkillar därute..hoppa på min ide och ge mig vad jag vill ha;)

ja eller hur det hade varigt riktigt coolt att kunna använda det som tangentbord. Skulle lätt köpa det direkt då, och sedan kunde man använda skärmen som en kalender mm. det skulle vara super awesome :D:D:D

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
ja eller hur det hade varigt riktigt coolt att kunna använda det som tangentbord. Skulle lätt köpa det direkt då, och sedan kunde man använda skärmen som en kalender mm. det skulle vara super awesome :D:D:D

-----------------------------------
Precis, eller som jag tänkte att kunna skifta för att använda touchskärmen som mus och sen kunna växla tillbaka till vanligt användande

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

HAHAHA!!!!

iPod Touch med fullstort tangentbord på sidan ser det ju ut som.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

"ska ha" faktorn är hög på denna!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

värt.

Tror det kommer bli en hit bland författare och andra med skrivande jobb. Bara att ta med sig tangentbordet till hängmattan.

Permalänk
Medlem

Mjagvillhaden..! De har byggt en jävligt stilig liten sak, det är ett som är säkert.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

står inget om lagringsutrymmet eller?
hursomhelst, grymmaste vardagsrumsprylen

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Den skulle vara perfekt i min lilla surfhörna där jag inte har plats för ett chassi faktiskt... Tror denna kan bli en riktig hit i många sammanhang!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxarn
Att köra vista på ett system med de specifikationerna är nog ingen dunder hit direkt..

Inga problem med Vista, går även att ha aero Man kan installera via USB

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

blir en sådan här till Dh winter... sitter ju endå bara på mIRC och spelar yoshi island:P

skärm så klar okså

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
"ska ha" faktorn är hög på denna!!

+1 på den

Permalänk
Medlem

har den inte MC68k så e det inte intressant

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

snacka om att få ont i nacken efter en timme

Visa signatur

2x HP ProLiant DL380 G5, Xeon E5430, 44GB Ram, VMware ESX 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opcon
snacka om att få ont i nacken efter en timme

Tror du altså att man kommer sitt o använda den lilla skärmen som huvudskärm?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Now we're talking Synd att man inte kan ha trådlöst tangentbord bara.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Now we're talking Synd att man inte kan ha trådlöst tangentbord bara.

Trådlös dvi eller vga kan bli svårt, kanske ett batteri hade varit skit bra. Svårt med trådlös ström ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Trådlös dvi eller vga kan bli svårt, kanske ett batteri hade varit skit bra. Svårt med trådlös ström ;).

Trådlös ström kan du skapa med hjälp av induktion men särskilt effektivt eller praktiskt blir det knappast

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Trådlös ström kan du skapa med hjälp av induktion men särskilt effektivt eller praktiskt blir det knappast

... i dagsläget

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D