HP återkallar 70 000 batterier

Permalänk
Melding Plague

HP återkallar 70 000 batterier

Datortillverkaren HP meddelar att så många som 70 000 defekta batterier har sålts till ovetande kunder.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch har sj en sådan. fast jag har inte haft nått problem än

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoverBoy
Usch har sj en sådan. fast jag har inte haft nått problem än

Be om ett nytt batteri innan din bostad brinner ner kan vara ett tips.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Sålde min dv9000-seriedator till en jobbpolare... Först strulade den, men då skickade jag in den och de bytte moderkort och sånt så den funkade igen... Sedan problem igen när jag sålt den, så polaren skickade in den och fick den lagad igen... Jag misstänkte något med batteriet hela tiden, men HP sade annat...

Bra att de tar ansvar i alla fall.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har en av modellerna, fast inte inköpt på andra sidan atlanten, så det ska nog vara lugnt.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Om jag ser rätt så är inte min dv5 1095eo drabbad Eller såtr dv5 för dv5000?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Man vet ju inte var de är tillverkade så de kan ju skickat hejvilt genom världen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Q&A. Quality & Assurance.

Dom borde försöka ha litet bättre koll...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Sålde min dv9000-seriedator till en jobbpolare... Först strulade den, men då skickade jag in den och de bytte moderkort och sånt så den funkade igen... Sedan problem igen när jag sålt den, så polaren skickade in den och fick den lagad igen... Jag misstänkte något med batteriet hela tiden, men HP sade annat...

Bra att de tar ansvar i alla fall.

Samma situation här, med min dv6000, har fått det utbytt två gånger (moderkortet). jag förstår att de försökt göra något resursmässigt bra och få det att fungera, och det gjorde det också. Men inte utan att ändra på datorns specifikationer (högre ljudivå, fläktarna går på högre varvtal, ursprunglig defekt krets fortfarande använd), praktiskt sett, så jag tycker att den så kallade reparationen var otillräcklig. Då defekten inte var något man konventionellt reparerar, utan ett designfel och oreparerbart. Hur som helst så är jag kanske själv extra negativ då även skärmen la av efter garantin, så det kan ge ett intryck av att det blivit uppblåst på det viset. Utan att gnälla för mycket kan jag konstatera att åtgärderna var otillräckliga, detta är ett problem utöver det vanliga och skulle ha behövt åtgärder därefter.

Anledningen är en defekt med Nvidia's krets. De har blivit åklagade i två separata mål både för det samt att de undanhållit informationen från kunder och allmänhet:

Apple, Dell, HP laptop owners sue Nvidia over faulty graphics

I ditt fall kan det mycket väl ha varit batteriet dock.

Permalänk

Batteriet till min dv5 var trasigt när jag köpte den=/ fick nytt och nu är det felfritt. Verkar vara problem med batterier till datorer överhuvudtaget, kass kvalitet:(

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed