Piratkopierat Windows 7 bygger botnät

Permalänk
Medlem

Själv drog jag ner en torrent då nerladdningen från Microsoft låg stadigt på 15k/sek i ett antal timmar. Jag kör det dock bara på en virtuell maskin utan nätverk, så jag tror inte det spelar så fruktat stor roll

Är själv en "pingvinmänniska" men inte snackar jag skit om Microsoft eller windows stup i kvarten (dock kan det vara kul att retas lite ibland ). To each his own helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Klart vissa väljer torrents, jag skulle säga att det är smidigast för att tanka lite då och då. Lätt att begränsa hastighet och pausa när som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smileyn
Pirata nåt som ær gratis? Girigheten stræcker sig till nya højder....

Eller så känner man sig bara riktigt tuff som gör något man inte får:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Men iaf, folk föredrar torrent som är en modern plattform jämfört med att dra ned en senaste officiella builden från microsoft. Säg nu att alla som tankade ned windows 7 via torrent istället tankade ned direkt från microsoft*, ja då kan ni förvänta er en 30-40KB/s istället... torrent har väldigt många fördelar.

Pendla mellan 4-5mb/sec för mig under hela nedladdningen.

Permalänk
Medlem

Tror det tog runt 15 minuter att hämta hem det från MS för mig.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Ni som undrar varför vissa tankar över bittorrent istället för direkt hos ms...
Bittorrent är en teknik, ingenting som är olagligt, att överföra data på ett väldigt bra sätt. Jag tycker det är bra mycket skönare att ladda ner via torrent än över ftp/http. Mycket pga att om det skulle bli någon störning på tråden så går det att pausa och fortsätta senare.
Nu vet jag att ms har en speciell downloadapplikation som de distribuerar windows med. Det spelar ingen som helst roll då bittorrent som teknik är överlägsen.
Och självklart tankar man ju inte från vilka skumma sidor som helst, men det brukar man ju inte göra när man tankar ftp/http heller...

Permalänk
Medlem

har man common sense 2009 installerat hemma så ska man nog kunna ladda ner det på vilken sida som helst .

synd att det är så få som har det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
har man common sense 2009 installerat hemma så ska man nog kunna ladda ner det på vilken sida som helst .

synd att det är så få som har det.

Bästa kommentaren jag läst idag!!!!!!!

Undrar hur många som googlar efter det nu.....?

Permalänk
Medlem

Hmm, frågan är ju varför man är så satans otålig att få ner W7-imagen att man tankar från vart som helst...

Men detta har ju vart aktuellt länge med saker distribuerade via öppna torrent-index. (dvs. att "toucha" ett OS med sina egna små tillägg)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Finns väll iof också software/drivrutiner som delas ut via torrent även direkt från en tillverkares hemsida. Har gjort det själv tagit hem något från någon, kommer dock inte ihåg från vilken eller vad jag skulle tanka hem. Så ja, jag håller med om att torrent är ett bra sätt. Dock har det fått dåligt rykte.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Blizzard använder väl en egen torrentklient för vissa stora filer som blir tillgängliga för nerladdning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Bästa kommentaren jag läst idag!!!!!!!

Undrar hur många som googlar efter det nu.....?

"common sense 2009"?

Från metan för de som inte orkar titta skratta på egen hand;
"Common sense 2009 is the best antivirus ever!"
Oh the irons..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här handlar ju inte om torrent tekniken som sådan utan om problem som dyker upp när man laddar ner overifierat material. Om de sedan handlar om http, ftp, sftp eller bittorrent är ju detsamma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Blizzard använder väl en egen torrentklient för vissa stora filer som blir tillgängliga för nerladdning.

Ja fast det är ju säkert

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
märkligt att äpplefolk och pingvinfolk måste göra varje MS-relaterad nyhet till ett flamewar.

Det där var ju inte heller helt oprovocerande...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Det är nog en egenskap hos folk i allmänhet då även varje äpple- och pingvinrelaterad nyhet görs till flamewar av MS:are.

Så kan det vara. Det känns som att överlag på forumet finns känslan av att varje individ är övertygad om att det just han/hon kör är det absolut bästa, resten har fel. Otroligt omoget. Vad man vill ha är en smaksak, jag skulle våga påstå att det finns inget bättre eller sämre. Alla har sina styrkor, som passar för olika personer. Mångfald är vackert!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
varför ladda ner på torrent när microsoft ger ut samma kopia och det desutom gratis och säkert (samt lagligt då man inte bryter mot några avtal)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smileyn
Pirata nåt som ær gratis? Girigheten stræcker sig till nya højder....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Vem är så dum att de laddar ner något via 2-3 parts källor när man kan få det gratis, i "full" download speed från tillverkaren..

.. Att den också släpptes redan innan den riktiga versionen borde väl gjort en del lite skeptiska? Think before you act people!

Ingen av herrarna som har kommit på den ljusa idén att det finns builds som är nyare på olika trackers än de som MS själv ger ut?

Jag har dock svårt att förstå de som använder W7 som sin primära installation. Helt klart osmart i flera avseenden och detta understyrker ju detta ännu mer.

Kör man däremot allt virtualliserat så finns det inte så mycket att oroa sej för, så länge man inte ger Vmware tillgång till Internet.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Ingen av herrarna som har kommit på den ljusa idén att det finns builds som är nyare på olika trackers än de som MS själv ger ut?

Ok, hur verifierar du att den är äkta? Eftersom det inte finns någon officiell kanal gäller det väl i så fall att ha direkt kontakt med någon inom MS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Ok, hur verifierar du att den är äkta? Eftersom det inte finns någon officiell kanal gäller det väl i så fall att ha direkt kontakt med någon inom MS?

Nej det är klart att du inte kan verifiera det, men allt går ut på att testa! Du installerar den nya versionen ser vad som är nytt, förändrat provar den tillsammans med mjukvaror som intresserar dej sen är det klart.

Nästa gång det är en ny build gör du samma sak för att se om ditt problem är löst.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Men iaf, folk föredrar torrent som är en modern plattform jämfört med att dra ned en senaste officiella builden från microsoft. Säg nu att alla som tankade ned windows 7 via torrent istället tankade ned direkt från microsoft*, ja då kan ni förvänta er en 30-40KB/s istället... torrent har väldigt många fördelar.

Jag är ganska säker på att Microsoft redan använder bittorrent, för annars skulle det som sagt gå väldigt sakta... Jag fick en hastighet på ca 5 MB/s när jag laddade ner det den dagen RCn släpptes, jag tror knappast Microsoft har så mycket kapacitet de inte utnyttjar till något bättre.

Permalänk
Medlem

Här ser man fördelen att köra ett OS med öppen sås.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Pendla mellan 4-5mb/sec för mig under hela nedladdningen.

men LÄS människor.... lägg på ett tusental om inte tillochmed tiotusental människor till som tankar samma fil. Så ska ni se att det inte går så fort.

Permalänk
Medlem

Torrent är +++++!
Men när man laddar ner via torrent bör man vara uppmärksam på att hach numret stämmer, så att man är säker på att det man laddat ner, är vad man ville ha.
Torrents förknippas till stor del med "pirater", vilket är synd då tekniken är bra och effektiv och har igentligen ingenting med laglig/olaglig aspekten att göra.
Att det sedan finns en hel dröser med folk som via TPB helt utan koll laddar ner och installerar en hackad "Zombie version" av det de igentligen ville ha, är ju ganska komiskt när MS har en riktig ISO för nerladning. Den fungerar till sommaren 2010. (Ja jag sitter med W7-64bit, nerladdad från MS.)
Skulle igentligen velat testa Ubuntu, men Photoshop funkar mig veterligen inte i Linux. Men det är en annan historia.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Ok, hur verifierar du att den är äkta? Eftersom det inte finns någon officiell kanal gäller det väl i så fall att ha direkt kontakt med någon inom MS?

Med common sense 2009

Win7 RC fanns ute nästan 2veckor tidigare på piratsidorna och vid tidigare beta-släpp har MS servrar varit väldigt tungt belastade. Förmodligen därför många drog hem den via bittorrent.